Gå til innhold

Brukte legen dopler på første kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min har gjort det i foregående sv.skap og da har jeg hørt lyden tidlig. Nå skal jeg til en annen lege og jeg har hørt det er mange som ikke vil gjøre det så tidlig, for å ikke uroe mor dersom man ikke hører noe.

Jeg er 11+1 på første kontroll.

Jeg husker ikke fra sist om de kjenner etter livmoren heller, gjør de det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min kjente etter livmoren når jeg var der 11+4, men han lyttet ikke etter hjertelyden. Jeg hadde time hos jm. dagen etter, hun også kjente og forsøkte og lytte.

Ny kontroll hos legen nå 17+3, lurer på om han vil forsøke og lytte da..

Anonymous poster hash: 2960c...d10

Skrevet

Dette varierer, og jeg forstår hvorfor mange ikke gjør det. man blir jo urolig om de ikke finner. Min lege lyttet i forrige svangerskap og fant uke 12, neste kontroll ca uke 16 lyttet han igjen, men fant ikke. Da fikk jeg ul, der alt var fint.. hun på sykehuset som tok ul var alt annet enn fornøyd med legens innsats med dopleren for å si det sånn..

Skrevet

Var hos jordmor i uke 12, hun kjent både på livmora (målte SF-målet) og lytta med doppler (fant hjertelyden nesten med en gang).

Var hos jordmor i uke 17 igjen, da gjorde hun det samme.

Jeg har gått til jordmor for kontrollene, men vært innom hos legen jevnlig for bl.a sykemelding. Legen har hverken kjent etter livmora eller lyttet med doppleren. Kun målt blodtrykk og tatt urinprøve hos legen (dette har jeg også gjort hos jordmor)

Anonymous poster hash: 22603...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...