Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #26 Skrevet 2. januar 2015 Vi kommer ikke til å skremme henne med bilder av noen som har teste hull til nesa. Hun er neppe så dum at hun kommer til å tro på det Vi har ingen avtale på at hun skal få lappen av oss og tror heller ikke at det hjelper å si det nå.. Hadde aldri trodd vi kom til å komme i denne situasjonen.. Jenta får gode karakterer, er flink til å hjelpe i huset, passer gjerne små søsken, snille venninner.. Hun har heller aldri kommet hjem senere en avtalt eller blitt tatt med drikking. Vi hadde en prat ved kjøkkenbordet i går kveld der vi fortalte at vi var skuffet og at hun måtte slutte med dette fort. Vi kjeftet ikke, men var tydelige på at vi var skuffet. Det endte med at hun begynte å gråte og sa at hun skjønte vi var skuffet. Hun sa at hun ikke orket å prøve å slutte nå. Det var så mye skolearbeid og snusen hjalp på konsentrasjonen. Fikk litt vondt av henne, for jeg vet de har mye skolearbeid. Men det blir vanskeligere å slutte når man blir enda mer avhengig og jeg vil ikke at datteren min skal bli/være nikotinavhengig . Hun mente også at snusmerket ikke var like farlig som andre snus.. Det sto "skruf slim fresh white" på esken. Jeg tviler på at den er noe mindre farlig Vet dere noe om denne snusen? Uff, hadde ikke forbret meg på dette her.. Anonymous poster hash: fd5fd...164 Jeg tror neppe akkurat den er bedre enn noen av de andre. Slim og fresh er ikke sunnhetstegn, bare fasong og smak.Derimot kan du be henne prøve Oniko. Den er nikotinfri. Samme argumenter eldste her kommer med. Det er ikke så ille og ditt og datt. Vel. Hun er 23 år og har faktisk fått stygge tenner. Et kjapt googlesøk leder deg også til Helsedirektoratets nettsider og du kan lese deg opp. Det finnes flere kreftfremkallende stoffer i snus, tungmetaller og annen skit du ikke vil ha i deg. Dessuten er det kjipt å være avhengig. Anonymous poster hash: 6490f...bb6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #27 Skrevet 2. januar 2015 Huff, dere som ville inndratt goder og gitt husarrest. Grøsser av den autoritære foreldrestilen og ville aldri gjort det mot mine barn. Hadde foreldre som var veldig strenge på røyking selv. De drev og kontrollerte meg ofte da jeg kom hjem og "tok" meg for røyking stadig. De var sinte på meg, var kompromissløse og inndro penger. Førte ikke til noe annet enn at jeg gjemte meg bedre, løy og følte en større avstand til dem og følte at de ydmyket meg med denne kontrollerende atferden. Skal sies at det ble folk av meg og selv om jeg røyket. Da jeg var student fant jeg ut hvor mye av pengene mine jeg egentlig brukte på røyk, og sluttet. Men uansett, ville aldri vært autoritær og kompromissløs. Syns det høres fint ut det noen av dere foreslår - å prate med datteren deres og vise forståelse for avhengigheten. Anonymous poster hash: 518f9...e2a
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2015 #28 Skrevet 2. januar 2015 Huff, dere som ville inndratt goder og gitt husarrest. Grøsser av den autoritære foreldrestilen og ville aldri gjort det mot mine barn. Hadde foreldre som var veldig strenge på røyking selv. De drev og kontrollerte meg ofte da jeg kom hjem og "tok" meg for røyking stadig. De var sinte på meg, var kompromissløse og inndro penger. Førte ikke til noe annet enn at jeg gjemte meg bedre, løy og følte en større avstand til dem og følte at de ydmyket meg med denne kontrollerende atferden. Skal sies at det ble folk av meg og selv om jeg røyket. Da jeg var student fant jeg ut hvor mye av pengene mine jeg egentlig brukte på røyk, og sluttet. Men uansett, ville aldri vært autoritær og kompromissløs. Syns det høres fint ut det noen av dere foreslår - å prate med datteren deres og vise forståelse for avhengigheten. Anonymous poster hash: 518f9...e2a Røyk øker betraktelig risikoen for lungekreft. Er man en dårlig forelder hvis man prøver å få barnet sitt til å slutte tidligst mulig med alle midler? og du over som sier HI er SLEM som vil nekte datteren å snuse siden hun er avhengig - har du samme mening om alkohol og narko? Hvis et barn er avhengig av det så er det slemt av foreldre å prøve å få barnet til å slutte?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #29 Skrevet 2. januar 2015 Huff, dere som ville inndratt goder og gitt husarrest. Grøsser av den autoritære foreldrestilen og ville aldri gjort det mot mine barn. Hadde foreldre som var veldig strenge på røyking selv. De drev og kontrollerte meg ofte da jeg kom hjem og "tok" meg for røyking stadig. De var sinte på meg, var kompromissløse og inndro penger. Førte ikke til noe annet enn at jeg gjemte meg bedre, løy og følte en større avstand til dem og følte at de ydmyket meg med denne kontrollerende atferden. Skal sies at det ble folk av meg og selv om jeg røyket. Da jeg var student fant jeg ut hvor mye av pengene mine jeg egentlig brukte på røyk, og sluttet. Men uansett, ville aldri vært autoritær og kompromissløs. Syns det høres fint ut det noen av dere foreslår - å prate med datteren deres og vise forståelse for avhengigheten. Anonymous poster hash: 518f9...e2a Røyk øker betraktelig risikoen for lungekreft. Er man en dårlig forelder hvis man prøver å få barnet sitt til å slutte tidligst mulig med alle midler? og du over som sier HI er SLEM som vil nekte datteren å snuse siden hun er avhengig - har du samme mening om alkohol og narko? Hvis et barn er avhengig av det så er det slemt av foreldre å prøve å få barnet til å slutte? Jeg synes at mine foreldre taklet røykingen helt feil, så jeg sier at jeg ikke ville gjort det på den autoritære måten. Jeg har faktisk erfaring med å bli utsatt for sånne foreldre selv og jeg sluttet ikke, men måten de var mot meg da har bidratt til at vi ikke har så veldig godt og hjertelig forhold i dag. Ville ikke sagt til mine barn at røyk eller snus er greit, men ville ikke kjørt på med husarrest og lignende ting. Anonymous poster hash: 518f9...e2a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #30 Skrevet 6. februar 2015 Ikke gi henne penger så er vel problemet løst. Anonymous poster hash: fd5fd...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå