Gå til innhold

Netflix eller viaplay med chromecast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har netlix nå, men kan ikke si jeg er videre imponert. Stort sett gamle filmer og dårlig utvalg for barna. Amerikansk versjon er uaktuell siden barneutvalg må være på norsk og liker best norsk tekst på filmer.

Vurderer nå viaplay overført med chormecast.

Hva synes dere?

Skrevet

Er det ingen som har erfaringer som de vil dele med meg? Er så usikker på hva jeg skal gjøre her.

Filmene/seriene vi ser mest er action/krim og barnefilmer hvis det har noe å si :-)

Skrevet

Jeg har bare netflix, men synes det ser ut på reklamen til viaplay at de har gode programmer/filmer, samt noe av det samme som er på netflix.

Chromecast er et must uansett synes jeg. Greit å få det på tven uten å styre med hdmi kabel til pc'en :)

Anonymous poster hash: 7b9b3...8ab
Skrevet

Jeg har bare netflix, men synes det ser ut på reklamen til viaplay at de har gode programmer/filmer, samt noe av det samme som er på netflix. Chromecast er et must uansett synes jeg. Greit å få det på tven uten å styre med hdmi kabel til pc'en :)Anonymous poster hash: 7b9b3...8ab

På dette området er jeg helt grønn...... Har smart-tv så har både youtube, netflix og spotify på tv allerede. Hva bruker man chromecast til? Bortsett fra at jeg vet viaplay kan brukes via den på tv :-)

Skrevet

Liker viaplay.

Anonymous poster hash: 12a2e...a12

Skrevet

Jeg har hatt viaplay siden i sommer, og hatt netflix nå i 3 uker. Bruker viaplay 90% av tiden, synes den er litt enklere og bedre utvalg der. Ser mest film. Datteren min på 13 år, liker best netflix, men hun ser mest serier.

Anonymous poster hash: d77bf...427
Skrevet

Takk for svar :-)

Synes barneutvalget på netflix er skuffende, men så er eldste jenta 4 år også da. Der er det mest disneyaktige filmer som er tingen enda.

Er så usikker, men mulig jeg hopper på det chromecast tilbudet de har ut januar hvor man får viaplay gratis i 3 mnd :-)

Skrevet

Synes netflix har generellt dårligere utvalg,

Når d kommer til både film og barnetv...

Elsker at man kan lagre filmer/serier på nettbrett/pc fra viaplay når man reiser på ferie f.eks, viaplay funker topp på cromecast her hvertfall;)

Skrevet

Ja, den lagringsbiten er jo også helt super :-)

Har allerede viaplay serier pgs jeg har viasat parabol med den minste kanalpakka. Jeg får jo da også se hvilke filmer de har selv om jeg ikke får sett på dem.

Det at de har disneyfilmer er et stort pluss hvertfall :-)

Skrevet

Hvor har de det tilbudet med gratis 3 mnd med chromecast?

Anonymous poster hash: d77bf...427
Skrevet

Elkjøp Tror jeg det er. Er reklame for det på tv nå om dagen. 270 (?) kr for boksen så det er jo ikke ille i det hele tatt da :-)

Skrevet

Chromecast er en liten mottaker i to deler; en for hdmi og en for USB. Veldig lett å installere. Gjennom å installere app for chromecast og netflix på telefon, kan en åpne netflix på tlf- velge tegnet for chromecast og deretter få alt direkte på tv. En kan også få program fra pc om bruker nettleseren chrome.

Om en har lagret filmer på pc kan en spille dem av gjennom et program som heter plex;-)

Om en velger netflix eller viaplay er vel smak og behag. Vi har netflix bestandig da barna liker det best. Har viaplay på sommeren da vi kjører en del bil og filmene kan spilles av offline.

Det blir stadig mer som tilbys gjennom chromecast så den er en veldig kjekk liten sak.

Anonymous poster hash: 43265...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...