Gå til innhold

babyen er våken hver natt

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli gal. Jenta vår er 2 måneder idag. Hun sover på dagen og er våken på natten. I natt var hun våken fra 01-08. Sov fra 08-15.

Hva skal jeg gjøre for å snu døgnet hennes?

Setter pris på alle svar.

Anonymous poster hash: a9797...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du sørge for at ikkeno skjer på natta. Jeg har gjort alt av bleieskift og mating og byssing på et mørkt stille soverom omtrent fra dag 1. Så hvis babyen sovnet kl 08 på morgenen hadde jeg begynt med å vekke etter 1,5 times tid og sørget for aktivitet og underholdning i dagslys, og deretter lagt babyen for å sove etter et par timer, da på et annet sted enn den sover på natta for å skille på natt og dag. Tror nok jeg hadde latt babyen sove max 3 timer i slengen før jeg evt vekket igjen.. Vil tro babyen etter en tid vil begynne å skjønne at natt er natt og det er da man skal sove.. Det er mitt forslag!

Anonymous poster hash: e9346...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer begynner ikke å produsere melatonin før ved 3 måneders alder, så om litt vil du også få hormonell hjelp til å snu døgnet.

Anonymous poster hash: 98acc...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette ikke er svaret du vil ha men: dette er helt vanlig, og det enkleste er å godta det, snu døgnet med henne og gjøre det beste utav det. Det går over snart. Skjønner det er kjedelig og upraktisk, men en to måneder gammel baby skal ikke følge mammaen sin, det er du som skal følge henne. 

Anonymous poster hash: 80d28...80a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...