Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 I tillegg til tørrfôr, selvfølgelig. Vil gjerne gi henne litt kos innimellom. Kjøpte inn mase våtfor fra Animail av merkene Bozita, Nature's peak osv, men hun liker det ikke. Det blir stående i flere dager. Sheba med saus går ned på høykant, men det er kanskje dårlig mat? Inneholder ikke sukker i det minste. Anonymous poster hash: 331e8...661
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Min katt spiser royal canin tørrfor men får våtfor fra dagligvarebutikk, tror merket heter pussi. Han får det kun en gang i uka så har ikke noe dårlig samvittighet for det. Han liker ikke annet våtfor, har prøvd mange merker men det blir bare stående urørt. Anonymous poster hash: 394e6...688
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Samme her. Katten spiser kun den med saus, den du må dele opp vil katten ikke ha. Den vanlige boksematen du får på butikken spises heller ikke. I tillegg vil ikke katten ha vann i skål, her må det være fersk rennende vann fra vasken 😱. Tror jeg har skjemt bort katten 😜 Anonymous poster hash: 24765...44f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Samme her. Katten spiser kun den med saus, den du må dele opp vil katten ikke ha. Den vanlige boksematen du får på butikken spises heller ikke. I tillegg vil ikke katten ha vann i skål, her må det være fersk rennende vann fra vasken 😱. Tror jeg har skjemt bort katten 😜 Anonymous poster hash: 24765...44f Haha! Samme her! Rennende vann fra vasken er det som gjelder. Hun drikker maser hver gang vi pusser tenner og legger seg i vasken når hun er tørst. Hi Anonymous poster hash: 331e8...661
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Samme her. Katten spiser kun den med saus, den du må dele opp vil katten ikke ha. Den vanlige boksematen du får på butikken spises heller ikke. I tillegg vil ikke katten ha vann i skål, her må det være fersk rennende vann fra vasken 😱. Tror jeg har skjemt bort katten 😜 Anonymous poster hash: 24765...44f Haha! Samme her! Rennende vann fra vasken er det som gjelder. Hun drikker maser hver gang vi pusser tenner og legger seg i vasken når hun er tørst. Hi Anonymous poster hash: 331e8...661 Haha godt å se at det er flere fisefine katter der ute. Vann fra sølepytter drikker han da, men inne må vannet være ferskt 😜😜. Helt fra vi fikk han har det vært slik 😉. Samme her, ved tannpuss eller toalettbesøk skal katten ha vann. Kun på vinteren da. Om sommeren drikker den ikke inne. Er din slik? Jeg blir litt bekymret når det er sommer og tørt ute å katten ikke drikker så jeg blander ut litt vann i maten. Men bare litt ellers spiser ikke katten heller 😜😜 Anonymous poster hash: 24765...44f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Samme her. Katten spiser kun den med saus, den du må dele opp vil katten ikke ha. Den vanlige boksematen du får på butikken spises heller ikke. I tillegg vil ikke katten ha vann i skål, her må det være fersk rennende vann fra vasken 😱. Tror jeg har skjemt bort katten 😜 Anonymous poster hash: 24765...44f Haha! Samme her! Rennende vann fra vasken er det som gjelder. Hun drikker maser hver gang vi pusser tenner og legger seg i vasken når hun er tørst. Hi Anonymous poster hash: 331e8...661 Haha godt å se at det er flere fisefine katter der ute. Vann fra sølepytter drikker han da, men inne må vannet være ferskt 😜😜. Helt fra vi fikk han har det vært slik 😉. Samme her, ved tannpuss eller toalettbesøk skal katten ha vann. Kun på vinteren da. Om sommeren drikker den ikke inne. Er din slik? Jeg blir litt bekymret når det er sommer og tørt ute å katten ikke drikker så jeg blander ut litt vann i maten. Men bare litt ellers spiser ikke katten heller 😜😜 Anonymous poster hash: 24765...44f Ja, det stemmer. Har bare hatt henne en sommer, men hun drakk ikke inne da. Merkelig! Sølepytter er også godt. Det hender hun drikker av vannglasset mitt hvis det står på bordet, men aldri av sitt eget vann. Anonymous poster hash: 331e8...661
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Samme her. Katten spiser kun den med saus, den du må dele opp vil katten ikke ha. Den vanlige boksematen du får på butikken spises heller ikke. I tillegg vil ikke katten ha vann i skål, her må det være fersk rennende vann fra vasken 😱. Tror jeg har skjemt bort katten 😜 Anonymous poster hash: 24765...44f Haha! Samme her! Rennende vann fra vasken er det som gjelder. Hun drikker maser hver gang vi pusser tenner og legger seg i vasken når hun er tørst. Hi Anonymous poster hash: 331e8...661 Haha godt å se at det er flere fisefine katter der ute. Vann fra sølepytter drikker han da, men inne må vannet være ferskt 😜😜. Helt fra vi fikk han har det vært slik 😉. Samme her, ved tannpuss eller toalettbesøk skal katten ha vann. Kun på vinteren da. Om sommeren drikker den ikke inne. Er din slik? Jeg blir litt bekymret når det er sommer og tørt ute å katten ikke drikker så jeg blander ut litt vann i maten. Men bare litt ellers spiser ikke katten heller 😜😜 Anonymous poster hash: 24765...44f Ja, det stemmer. Har bare hatt henne en sommer, men hun drakk ikke inne da. Merkelig! Sølepytter er også godt. Det hender hun drikker av vannglasset mitt hvis det står på bordet, men aldri av sitt eget vann. Anonymous poster hash: 331e8...661 Hehe såpass ja. Regner med de finner vann ute om sommeren selv om jeg ikke forstår hvor da det er knusktørt ute😜. Jaja de styrer selv disse kattene så vi får bare gjøre som de krever 😜😜 Anonymous poster hash: 24765...44f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Min får bare tørrfor fra dyrlegen, men våtfor fra dyrlegen nekter hun å spise. Her går det kun i whiskas porsjonsposene med fisk. Men vanlig tunfisk på boks er nok favoritten. Min får det bare som litt kos inniblant, så da tenker jeg at det ikke er så ille Anonymous poster hash: 083f8...23e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Så lenge hovedfôret er tørrfôr med kvalitet kan de fint få "drittmat" av og til, men ikke la det bli en vane. Sjekk innholdsfortegnelsen på fôret, det skal være mye kjøtt, null korn og mais.. I noen fôr er det potetstivelse, det går som regel greit hvis fôret inneholder mye kjøtt. Noen katter må tilvennes "sunn" mat, Bozita er ikke tilsatt smaksforsterker slik mye butikkfôr er.. det skal aldri stå fremme mer enn noen timer, katten skal tilbys fersk romemperert våtmat når den skal tilvennes. Anonymous poster hash: fe013...27e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Så lenge hovedfôret er tørrfôr med kvalitet kan de fint få "drittmat" av og til, men ikke la det bli en vane. Sjekk innholdsfortegnelsen på fôret, det skal være mye kjøtt, null korn og mais.. I noen fôr er det potetstivelse, det går som regel greit hvis fôret inneholder mye kjøtt. Noen katter må tilvennes "sunn" mat, Bozita er ikke tilsatt smaksforsterker slik mye butikkfôr er.. det skal aldri stå fremme mer enn noen timer, katten skal tilbys fersk romemperert våtmat når den skal tilvennes. Anonymous poster hash: fe013...27e Takk for svar. Vet du om et godt merke som har våtfôr med biter i saus? Virker som det er viktig for henne. Hi Anonymous poster hash: 331e8...661
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Det er ikke sukker som er farlig for en katt, men salt. Dårlig kattemat har mye salt som er en belastning for nyrene. Nyresvikt er dessverre en av de ledende årsakene til dødsfall hos eldre katter. Det er også viktig å vite at katter lett blir dehydrerte, i naturen får katter det meste av væske gjennom blod, og om hovedforet er tørrfor så kan det igjen øke belastningen på nyrene. Likevel vil vi alltid anbefale å IKKE gi våtfor fra matbutikkene. Det er ingen næring i det. Hos veterinær kan du kjøpe fiskeolje eller tørkede fiskebiter som du kan smuldre over våtfor av høy kvalitet for å se om det hjelper på appetitten. Ellers kan man gi katten rent kjøtt eller fisk, så lenge man er nøye med å fjerne ben og lignende. Man kan også med fordel blande i litt vann og varme lett i mikrobølgeovn, da katter som regel ikke spiser godt av noe som ikke lukter sterkt. Vi har hatt gode erfaringer med Hill's og Royal Canin. De inneholder riktignok korn, men de har lite salt og protein av høy kvalitet som er viktig for nyrefunksjonen. Anonymous poster hash: ef2db...a87
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 Det er ikke sukker som er farlig for en katt, men salt. Dårlig kattemat har mye salt som er en belastning for nyrene. Nyresvikt er dessverre en av de ledende årsakene til dødsfall hos eldre katter. Det er også viktig å vite at katter lett blir dehydrerte, i naturen får katter det meste av væske gjennom blod, og om hovedforet er tørrfor så kan det igjen øke belastningen på nyrene. Likevel vil vi alltid anbefale å IKKE gi våtfor fra matbutikkene. Det er ingen næring i det. Hos veterinær kan du kjøpe fiskeolje eller tørkede fiskebiter som du kan smuldre over våtfor av høy kvalitet for å se om det hjelper på appetitten. Ellers kan man gi katten rent kjøtt eller fisk, så lenge man er nøye med å fjerne ben og lignende. Man kan også med fordel blande i litt vann og varme lett i mikrobølgeovn, da katter som regel ikke spiser godt av noe som ikke lukter sterkt. Vi har hatt gode erfaringer med Hill's og Royal Canin. De inneholder riktignok korn, men de har lite salt og protein av høy kvalitet som er viktig for nyrefunksjonen. Anonymous poster hash: ef2db...a87 Takk for tips! Så at Hill's kom bra ut i en test. Skjønner at salt ikke er bra, men det er vel likevel ikke naturlig for en katt å spise sukker? Anonymous poster hash: 331e8...661
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Det er ikke sukker som er farlig for en katt, men salt. Dårlig kattemat har mye salt som er en belastning for nyrene. Nyresvikt er dessverre en av de ledende årsakene til dødsfall hos eldre katter. Det er også viktig å vite at katter lett blir dehydrerte, i naturen får katter det meste av væske gjennom blod, og om hovedforet er tørrfor så kan det igjen øke belastningen på nyrene. Likevel vil vi alltid anbefale å IKKE gi våtfor fra matbutikkene. Det er ingen næring i det. Hos veterinær kan du kjøpe fiskeolje eller tørkede fiskebiter som du kan smuldre over våtfor av høy kvalitet for å se om det hjelper på appetitten. Ellers kan man gi katten rent kjøtt eller fisk, så lenge man er nøye med å fjerne ben og lignende. Man kan også med fordel blande i litt vann og varme lett i mikrobølgeovn, da katter som regel ikke spiser godt av noe som ikke lukter sterkt. Vi har hatt gode erfaringer med Hill's og Royal Canin. De inneholder riktignok korn, men de har lite salt og protein av høy kvalitet som er viktig for nyrefunksjonen. Anonymous poster hash: ef2db...a87 Takk for tips! Så at Hill's kom bra ut i en test. Skjønner at salt ikke er bra, men det er vel likevel ikke naturlig for en katt å spise sukker? Anonymous poster hash: 331e8...661
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Katter kan ikke smake sukker/søtt, så nei, de oppsøker det ikke. Mjau er et fôr uten korn, billig er det og. Har ikke sett det på nett ennå, men man får tak i det i Sverige og noen dyrebutikker. Anonymous poster hash: fe013...27e
Anonym bruker 1000 Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 er bare tull at man må ha mat fra dyrlegen, vanlig matbutikk mat er bra nok, vår katt som jeg hadde når jeg bodde hjemme,ble 20 år med dagligvare handelmat
PRobert Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 er bare tull at man må ha mat fra dyrlegen, vanlig matbutikk mat er bra nok, vår katt som jeg hadde når jeg bodde hjemme,ble 20 år med dagligvare handelmat Har du lest gjennom tråden? Det forklares spesifikt hvorfor slik mat ikke anbefales, og enhver oppegående veterinær vil også fraråde bruk av slikt fôr.
Anonym bruker 1000 Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 er bare tull at man må ha mat fra dyrlegen, vanlig matbutikk mat er bra nok, vår katt som jeg hadde når jeg bodde hjemme,ble 20 år med dagligvare handelmat Har du lest gjennom tråden? Det forklares spesifikt hvorfor slik mat ikke anbefales, og enhver oppegående veterinær vil også fraråde bruk av slikt fôr. har ingen tro på det uansett
PRobert Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 er bare tull at man må ha mat fra dyrlegen, vanlig matbutikk mat er bra nok, vår katt som jeg hadde når jeg bodde hjemme,ble 20 år med dagligvare handelmat Har du lest gjennom tråden? Det forklares spesifikt hvorfor slik mat ikke anbefales, og enhver oppegående veterinær vil også fraråde bruk av slikt fôr. har ingen tro på det uansett Tror du ikke på forskning og fagfolk? Gjelder det egen helse også?
Anonym bruker 1000 Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 er bare tull at man må ha mat fra dyrlegen, vanlig matbutikk mat er bra nok, vår katt som jeg hadde når jeg bodde hjemme,ble 20 år med dagligvare handelmat Har du lest gjennom tråden? Det forklares spesifikt hvorfor slik mat ikke anbefales, og enhver oppegående veterinær vil også fraråde bruk av slikt fôr. har ingen tro på det uansett Tror du ikke på forskning og fagfolk? Gjelder det egen helse også? er ikke ute etter og krangle, har sagt det jeg mener og står for den.. helt greit du mener noe annet
Mumua Skrevet 1. januar 2015 #20 Skrevet 1. januar 2015 Jeg bruker Hill`s til mine katter og er kjempefornøyd. Kostnadseffektivt også synes jeg, med tanke på at det er veterinærfor. Til godis brukte jeg før våtfor fra butikken, men den ene katten min begynte å reagere på det så nå får de såkalt raw food fra B.A.R.F som jeg kjøper frossent på en dyrebutikk og som består av kvernet bein,organer og kjøtt. Det er for at det skal være tilnærmet den kosten katten selv ville spist om den var vill. Den finnes til både katter og hunder. Det er billigere enn våtfor fra butikken også siden en kule av det foret er mye mer mettende enn våtfor generelt er. Og kattene elsker det
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #21 Skrevet 1. januar 2015 Jeg bruker Hill`s til mine katter og er kjempefornøyd. Kostnadseffektivt også synes jeg, med tanke på at det er veterinærfor. Til godis brukte jeg før våtfor fra butikken, men den ene katten min begynte å reagere på det så nå får de såkalt raw food fra B.A.R.F som jeg kjøper frossent på en dyrebutikk og som består av kvernet bein,organer og kjøtt. Det er for at det skal være tilnærmet den kosten katten selv ville spist om den var vill. Den finnes til både katter og hunder. Det er billigere enn våtfor fra butikken også siden en kule av det foret er mye mer mettende enn våtfor generelt er. Og kattene elsker det Takk for tips. Gir du den maten rå eller hvordan tilbereder du det? Anonymous poster hash: 331e8...661
Mumua Skrevet 1. januar 2015 #22 Skrevet 1. januar 2015 Jeg bruker Hill`s til mine katter og er kjempefornøyd. Kostnadseffektivt også synes jeg, med tanke på at det er veterinærfor. Til godis brukte jeg før våtfor fra butikken, men den ene katten min begynte å reagere på det så nå får de såkalt raw food fra B.A.R.F som jeg kjøper frossent på en dyrebutikk og som består av kvernet bein,organer og kjøtt. Det er for at det skal være tilnærmet den kosten katten selv ville spist om den var vill. Den finnes til både katter og hunder. Det er billigere enn våtfor fra butikken også siden en kule av det foret er mye mer mettende enn våtfor generelt er. Og kattene elsker det Takk for tips. Gir du den maten rå eller hvordan tilbereder du det? Anonymous poster hash: 331e8...661 Du tar bare maten i frossen tilstand og legger i skål, så slikker kattene gjerne på den underveis som den tiner og spiser den tilslutt. Man får det i pose som man kan lukke etter bruk som du bare lar ligge fast i fryseren, så tar du bare ut en porsjon for hver gang pusen skal få noe godt. Det tiner rimelig kjapt også
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #23 Skrevet 1. januar 2015 er bare tull at man må ha mat fra dyrlegen, vanlig matbutikk mat er bra nok, vår katt som jeg hadde når jeg bodde hjemme,ble 20 år med dagligvare handelmat Har du lest gjennom tråden? Det forklares spesifikt hvorfor slik mat ikke anbefales, og enhver oppegående veterinær vil også fraråde bruk av slikt fôr. har ingen tro på det uansett Tror du ikke på forskning og fagfolk? Gjelder det egen helse også? er ikke ute etter og krangle, har sagt det jeg mener og står for den.. helt greit du mener noe annet Men du tar jo feil. Her er det ikke snakk om å mene noe, men at du går mot det alt av fagfolk sier. Jeg lurer på hvorfor? Anonymous poster hash: fe013...27e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #24 Skrevet 1. januar 2015 Jeg bruker Hill`s til mine katter og er kjempefornøyd. Kostnadseffektivt også synes jeg, med tanke på at det er veterinærfor. Til godis brukte jeg før våtfor fra butikken, men den ene katten min begynte å reagere på det så nå får de såkalt raw food fra B.A.R.F som jeg kjøper frossent på en dyrebutikk og som består av kvernet bein,organer og kjøtt. Det er for at det skal være tilnærmet den kosten katten selv ville spist om den var vill. Den finnes til både katter og hunder. Det er billigere enn våtfor fra butikken også siden en kule av det foret er mye mer mettende enn våtfor generelt er. Og kattene elsker det Takk for tips. Gir du den maten rå eller hvordan tilbereder du det? Anonymous poster hash: 331e8...661 Du tar bare maten i frossen tilstand og legger i skål, så slikker kattene gjerne på den underveis som den tiner og spiser den tilslutt. Man får det i pose som man kan lukke etter bruk som du bare lar ligge fast i fryseren, så tar du bare ut en porsjon for hver gang pusen skal få noe godt. Det tiner rimelig kjapt også Å, så genialt. Det skal jeg kjøpe. Håper at hun liker det. 😊 Takk! Anonymous poster hash: 331e8...661
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #25 Skrevet 1. januar 2015 Det er ikke sukker som er farlig for en katt, men salt. Dårlig kattemat har mye salt som er en belastning for nyrene. Nyresvikt er dessverre en av de ledende årsakene til dødsfall hos eldre katter. Det er også viktig å vite at katter lett blir dehydrerte, i naturen får katter det meste av væske gjennom blod, og om hovedforet er tørrfor så kan det igjen øke belastningen på nyrene. Likevel vil vi alltid anbefale å IKKE gi våtfor fra matbutikkene. Det er ingen næring i det. Hos veterinær kan du kjøpe fiskeolje eller tørkede fiskebiter som du kan smuldre over våtfor av høy kvalitet for å se om det hjelper på appetitten. Ellers kan man gi katten rent kjøtt eller fisk, så lenge man er nøye med å fjerne ben og lignende. Man kan også med fordel blande i litt vann og varme lett i mikrobølgeovn, da katter som regel ikke spiser godt av noe som ikke lukter sterkt. Vi har hatt gode erfaringer med Hill's og Royal Canin. De inneholder riktignok korn, men de har lite salt og protein av høy kvalitet som er viktig for nyrefunksjonen. Anonymous poster hash: ef2db...a87 Takk for tips! Så at Hill's kom bra ut i en test. Skjønner at salt ikke er bra, men det er vel likevel ikke naturlig for en katt å spise sukker? Anonymous poster hash: 331e8...661 Nei, selvfølgelig ikke. Katter kan heller ikke smake søtt, som noen nevner under. Salt er likevel hva man er mest bekymret for, med tanke på nyresvikt. Har aldri vært borti kattemat med sukker i seg, og de tilfellene vi har sett hvor katten har fått diabetes så er det pga overvekt. Likevel: Diabetes kan behandles, det kan ikke nyresvikt, dessverre. Anonymous poster hash: ef2db...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå