Gå til innhold

Skravletråd


lillesøsken2015

Anbefalte innlegg

Hehe. Huff. Brått prates vi i natt. Jeg sliter også med å sove igjen. Har til og med lastet ned en app med beroligende lyder for å se om det hjelper. Så langt hjelper dessverre ikke bølgesus, kvekkende frosker eller lyden av regn noe. Hehe. Sovner jo til slutt, men irriterende er det jo.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, har det på samme måten. Av og til våkner jeg to ganger :o Som regel holder det med vann, men noen ganger må jeg opp og drikke appelsinjuice for å døyve kvalmen og få sove igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Og hvis jeg ikke våknet på natta, så våkner jeg 07.00!!! Og jeg som endelig fikk barnefri denne helgen...Da skal man jo liksom sove lenge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er rart hvordan man klarer å fylle opp helgen med gjøremål når man egentlig burde ligge å slappe av og kose seg! ;) så får prøve å hvile i mellom slaga her :) hehe

Endret av hippmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første legetime for meg i morgen :) 12+2 da. Spent på blodtrykket siden det har vært høyt i alle svangerskapene. Også pleier jeg å svime av når jeg tar blodprøver. Hurra! :P satser på å få dato for ul i løpet av uka også. Veldig spent på når det blir! Håper det blir før uke 20 :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første legetime for meg i morgen :) 12+2 da. Spent på blodtrykket siden det har vært høyt i alle svangerskapene. Også pleier jeg å svime av når jeg tar blodprøver. Hurra! :P satser på å få dato for ul i løpet av uka også. Veldig spent på når det blir! Håper det blir før uke 20 :-/

Lykke til med blodtrykket! :D Og håper du får før uke 20, ja! Husker ikke om du har vært på tidlig ul?

Jeg har oul 26. mars, da er jeg akkurat 18. uker. :D Men ul ifm duotesten om to uker allerede. Skummelt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var på tidlig ul 7+2 :) Alt var fint da hvertfall, men veldig spent på oul fordi ;) og ekstremt spent på kjønnet! :P Skjønner du er spent på duotesten ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lenge å vente fra uke 7 til oul. Jeg er også ekstremt spent på kjønnet, selv om barn er barn og vi har en av hver. Men har i mange år følt at det er ei jente til som mangler, og så unner jeg ikke storesøster å få en lillebror til, hehe :P Neida, jeg blir akkurat like glad om det blir en gutt - bare barnet blir friskt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre vrt litt opp og ned på hvilket kjønn jeg "ønsket" det skal bli.

Når vi valgte  å prøve å få et barn til, så var jeg rimelig bestemt på at kjønn ikke betydde noe for meg. Mens far var klar på at han egentlig kun ville ha ei jente.
Jeg vet jo at han ikke mener det sånn, kommer en gutt så blir han gald for det når gutten kommer.
 

Men jeg har 3 gutter nå, og dette barnet er virkelig et bonusbarn, vi hadde satt strek.
Så ettersom ukene nå ha sneglet seg avgårde, så sneglet også uønskede tanker om et ønske om jente kommet for fult.
Det har virkelig vært plagsomt, virkelig.
Det har holdt meg våken noen netter, ikke fordi jeg kunne tenke meg jente, men tanken på om jeg blir skuffet om OUL viser en gutt til.
En stund grenset det til en slags angst på hvordan jeg ville reagere.

Jeg samtlige av guttene her ønsker seg en søster, mellomste ba på sine knær før jul om han ikke kunne få en STOREsøster..Hehe, det var ikke så lett.
 

Selv er jeg helt overbevist at det er en gutt som bor i magen.
Og de vlode følelsene har for det meste sluppet taket nå, men alikevel føler jeg veldig på at vi virkelig hadde trengt en jente inn i familien.
Men som jeg vet veldig godt, det barnet som kommer er også det barnet vi ønsker oss, og vi kunne aldri ha byttet det ut.
Så det er jo det samme hvem som kommer.
Men tror det var en fase jeg måtte gjennom, FØR jeg vet kjønnet.
 

Men en ting vil jeg dele, og det er litt spesielt.
Helt siden jeg fikk tredjemann for 2,5år siden, har jeg ikke klart å løsrive meg fra tanken om at jeg venter på noen.
Dette har til tider gjort meg svært urolig.
Det er helt spesiell følelse, det føles som om jeg venter på en jeg kjenner, men som jeg ikke har møtt.
Har aldri følt det slik noen gang.
Denne følelsen var det som gjorde at jeg gjorde alt jeg kunne på å overtale mannen til å få en unge til.
Og etter at jeg ble gravid, roet uroen seg.
I bunn og grunn er det denne følelsen, den følelsen av å vente på noen som har slått alle ønsker om noe kjønn bort, for den som kommer, den kommer.

Høres snodig ut, jeg vet, men følelsen har vært så sterk over en så lang periode, at den er blitt en del av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende egentlig. Er jo ikke sikkert at dere matcher til noe annet enn guttelaging?

skal dere spør om å få vite kjønnet på oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi må vite kjønnet :)

For meg er det viktig for å skape en identitet på den lille som jeg deler kropp med. Og seriøst, jeg orker ikke å lete gjennom både jente OG guttenavn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så spennende at du føler det sånn. Jeg tror vi kvinner blir litt mer åpne ovenfor alt om dere skjønner.Jeg merker det veldig om dagen. Og husker det veldig godt fra sist! Jeg drømmer så mye rart og har nå drømt om en tippoldemor som passer veldig på meg og jenta i magen. Jeg vet ikke hva slags kjønn barnet er..Og jeg visste ikke at det var min tippoldemor før mamman min sa det til meg etter at jeg hadde beskrevet henne.. Spesielt er det. Og jeg husker alt i detaljer når jeg våkner. Mannen min har vært veldig ofte utro i drømmene mine. Så noe håper jeg er sant og noe ikke :) hehe.. Er det flere med litt spesielle drømmer?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag var jeg på tidlig ul. Babyen var helt frisk, og han kunne se en liten tur. Jeg er så glad for at babyen er frisk. Jeg har to jenter fra før, så det blir jo spennende med en lillebror. Fikk termin 15.8, i stedet for 10.8 som er min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt naturlig med slike tanker som du har hatt Leirha, og man skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet i alle fall. Jeg tenker det er lov å bli skuffet et øyeblikk hvis man ikke får det man hadde håpet, men så kommer gleden til å ta over - og man blir jo selvsagt like glad i barnet uansett.

 

Jeg har hatt det litt på samme måte ift å føle at jeg venter på noen jeg egentlig kjenner, og følte nesten sorg i de årene min mann nektet å få et barn til. Men jeg forestiller meg altså at det er ei jente. Mulig jeg tar helt feil - og tror jeg har klart å akseptere at det er helt ok. :)

 

Når det gjelder drømmer er de helt syke for tiden - drømte f.eks. at jeg var på kafé, og plutselig brettet de opp gulvet med bord, stoler, piano og det hele. Under var det svømmebasseng, og plutselig hadde vi svømmekonkurranse. Hva gir dere meg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mange rare drømmer.
Inatt drømte jeg at jeg var på besøk til en kompis som bodde i et fyrtårn lokalisert midt i en storby.
Alle vegger og gulv var gjennomsiktige, og det var superhøyt.
OG jeg har høydeskrekk.
Der fant jeg også ut at jeg var gravid med kattunger istedet for en baby, og fikk panikk for det ville jo si at fødselen kunne strate når som helst.
Men så slet jeg med tanken på hvem jeg skulle gi bort barna mine til etterpå og at jeg i det heletatt måtte gi dem bort, siden jeg er farlig allergisk mot katter.
 

 

Nei, det var en spesielt merkelig drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, så morsomt å lese! Jeg har mange rare drømmer selv; alt fra veldig triste drømmer hvor jeg kan våkne av at jeg gråter 😢, til drømmer som bare er hysterisk morsomme. Hehe. Jeg drømmer forresten mye at jeg venter tvillinger, men tror nok det bare er én der inne. Tidlig ultralyd til mandag - tiden vil vise hvor sanndrømt jeg er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Heng meg på her. Trudde eg hadde termin 1. September. Men i følge legen er det 30 august. håpa virkelig det blir ein august baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mange rare drømmer.

Inatt drømte jeg at jeg var på besøk til en kompis som bodde i et fyrtårn lokalisert midt i en storby.

Alle vegger og gulv var gjennomsiktige, og det var superhøyt.

OG jeg har høydeskrekk.

Der fant jeg også ut at jeg var gravid med kattunger istedet for en baby, og fikk panikk for det ville jo si at fødselen kunne strate når som helst.

Men så slet jeg med tanken på hvem jeg skulle gi bort barna mine til etterpå og at jeg i det heletatt måtte gi dem bort, siden jeg er farlig allergisk mot katter.

 

 

Nei, det var en spesielt merkelig drøm.

Ha ha kattunger, det drømte jeg at jeg fikk i begge mine forrige svangerskap, sprø drøm😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! For en fin dag :) Fått innkalling til ul 11.3. Gleder meg! Hørte også babyens hjerteslag i dag :) Venter på de første sparkene når som helst, siden jeg kjente det i uke 14 sist (13+2 nå). Håper dere andre damer har hatt en like fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på når man kan se det, men har hørt at flere har fått vite det i uke 12-13.. Så spørs vel hvor flink legen/jordmor er til å se det :)

Nei, jeg syns ikke det er galt. Er det lov å ønske seg et frisk barn, så er det vel lov å ønske seg et spesielt kjønn også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😆 Noen andre her som sliter med tett nese? Hehe.. Våkner på natten av at jeg er kjempetørr i munnen fordi jeg har pustet kun gjennom den en stund. Nesespray er min reddende engel har jeg funnet ut. Vært sånn i en del uker nå. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med nesespray når vi er gravide? Tror ikke det er anbefalt. Jeg er også tett i nesen, men har ikke brukt det da jeg ble frarådet det av min lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...