Gå til innhold

teste!

Anbefalte innlegg

Hei dere!:)

Jeg hadde siste mens 9 desember...

Jeg venter mens på tirsdag 6 januar..men på tirsdag 30 desember så kom det litt brun utflod i trusa..dagen etter kom det litt slim med røde striper..etter dette er det ikke kommet noe mere..kan dette være festeblødning? En uke før mens .jeg har alltid hatt regelmessig..

Håper på svar...

Når kan jeg evnt ta en test for å se om jeg er gravid..tidligs mulig..blir gal!!

Anonymous poster hash: a89d5...18e

Anonymous poster hash: b1f85...cb9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190049-teste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være festeblødning, det kan være eggløsning (med mindre du f.eks temper og vet helt sikkert når el var), det kan være så mye forskellig.

Du må nesten smøre deg med litt tålmodighet. Teste kan en begynne med helt fra f.eks 8 dpo (8 dager etter eggløsning) om du vet når du hadde eggløsning. Om du har en syklus "etter boka" med 14 dager fra eggløsning til mens, kan du strengt tatt begynne å teste 6 dager før ikm (forventet mens).

Men jeg anbefaler likevel å vente med å teste til nærmere ikm. Ikke fordi det kan være du "kaster pengene ut vinduet" om du tester for tidlig, men mest av alt fordi det er faktisk overraskende mange som får svake positive tester i dagene før ikm, men som deretter får blanke tester, også kommen mensen som forventet, evt noen dager forsinket. Det er dette mange kaller for en kjemisk graviditet - egget blir befruktet og kroppen begynner å produsere hcg, men spiren er ikke frisk/bra nok, og kroppen lar da spiren dø med en gang, så får du mensen som forventet eller noen dager forsinket. Dette skjer med svært mange, men det er kun "tidligtesterene" som får det med seg - og det er gjerne ekstra skuffende når en har fått svak positiv test for så og oppleve at mensen kommer.

Prøv å smøre deg med litt tålmodighet, selv om det er aldri så vanskelig. F.eks ikm-dagen kan du teste dersom mensen ikke er kommet - da vil de fleste få en positiv test dersom de er gravide. Et fåtall må vente enda noen dager etter ikm før de får positiv test, mens de aller ytterst færreste må vente enda en uke eller to (men da kan en gjerne også regne med at eggløsningen har vært forsinket, og en kanskje ikke faktisk er så mange dager etter eggløsning).

Håper du snart sitter der med en positiv test i hånda :)

Anonymous poster hash: 55dd9...b54

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190049-teste/#findComment-146909307
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...