Yria Skrevet 1. januar 2015 #1 Del Skrevet 1. januar 2015 Hei! Vi har fått time nå 6. januar ved fertilitetsavdelingen i Haugesund, og jeg lurer på om noen har erfaringer? Vi har fått time der det står den kun er til informasjon og utredning, men videre ned i brevet står det at det vil bli gitt generell informasjon og veiledning av sykepleier vedr. behandling og medikamenter. Er det slik at vi får startet opp med IVF ved neste syklus? Eller er det normalt å fortsette utredning ved fertilitetsklinikken? Er det også en mulighet for at de vil "avvise" oss? At vi ikke er egnet for IVF? Eller ville vi isåfall ikke blitt innkalt til denne konsultasjonen? Dersom noen har erfaringer, del gjerne! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189993-fertilitetspoliklinikken-haugesund-erfaringer-%C3%B8nskes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yria Skrevet 3. januar 2015 Forfatter #2 Del Skrevet 3. januar 2015 Er det virkelig ingen med erfaringer fra Haugesund? Eller som kan fortelle noe om gangen i behandling fra man får brev til man starter? Alt jeg finner fra Haugesund gjelder som regel bare Hausken, som er en privatklinikk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189993-fertilitetspoliklinikken-haugesund-erfaringer-%C3%B8nskes/#findComment-146913419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara44 Skrevet 3. januar 2015 #3 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei Jeg er i samme båt som deg, vi har fått time 03feb, men skulle også gjerne visst litt mer om hva som skjer videre. For vår del vet vi at ICSI er det som blir aktuelt for oss, da de kun klarer å finne noen få spermier ved hjelp av TESA. Så jeg beklager, jeg ikke gi deg så mange svar, men håper du vil dele din erfaring med meg etter du har vært inne til første time Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189993-fertilitetspoliklinikken-haugesund-erfaringer-%C3%B8nskes/#findComment-146914065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei, skal prøve å svare deg. Vi kom inn til samtale på fertilitetsklinikken i Haugesund 3 mnd etter at gynekolog hadde henvist oss for to år siden, fikk starte syklusen etterpå (tipper dette har med hvor mye pågang det er for øyeblikket,det vil du også merke hvis et forsøk ikke går veien, at det ofte blir 3-4 mnd ventetid mellom hver forsøk.) Ved samtale får man opplæring om sprøyter, teknikk og medisinprogram/regime, tid for oppstart og en gynekologisk undersøkelse (fikk besjed om at dei ofte fant ting gynekolog hadde oversett). Det heter vel at hvis dei anser et par som ikke egnet psykisk, eller at funn i prøver ( ingen levende sædceller) kan være avgjørende faktorer, men trur det skal mye til før en ikke får forsette.(Er ingen ekspert på det området, så kan være ting jeg ikke vet om itillegg).Bare spør hvis du lurer på mer:) Anonymous poster hash: 796c1...017 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189993-fertilitetspoliklinikken-haugesund-erfaringer-%C3%B8nskes/#findComment-146914740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yria Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei, skal prøve å svare deg. Vi kom inn til samtale på fertilitetsklinikken i Haugesund 3 mnd etter at gynekolog hadde henvist oss for to år siden, fikk starte syklusen etterpå (tipper dette har med hvor mye pågang det er for øyeblikket,det vil du også merke hvis et forsøk ikke går veien, at det ofte blir 3-4 mnd ventetid mellom hver forsøk.) Ved samtale får man opplæring om sprøyter, teknikk og medisinprogram/regime, tid for oppstart og en gynekologisk undersøkelse (fikk besjed om at dei ofte fant ting gynekolog hadde oversett). Det heter vel at hvis dei anser et par som ikke egnet psykisk, eller at funn i prøver ( ingen levende sædceller) kan være avgjørende faktorer, men trur det skal mye til før en ikke får forsette.(Er ingen ekspert på det området, så kan være ting jeg ikke vet om itillegg).Bare spør hvis du lurer på mer:) Anonymous poster hash: 796c1...017 Takk for svar! Dere hadde jo adskillig kortere ventetid før første konsultasjon. Var dere på ringeliste? Jeg mener jeg har hørt at de nå utsetter konsultasjonen slik at man får startet opp med behandling med en gang, at det er derfor det er lengre ventetid, men jeg kan ikke skjønne hvor jeg har det ifra. Vi fikk sendt inn søknad i september, egentlig skulle den sendes inn i juli, men gyn hadde glemt å sende videre. Så fikk vi ordinært time i mai, men var på ringeliste og fikk ny time i jan. Hvordan var de i Haugesund? Var de flinke og informere, og følte dere dere godt ivaretatt? Eller var dere bare neste person i behandlingsrekken? Kan jeg spørre hvordan det gikk med dere? Klaffet det med en gang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189993-fertilitetspoliklinikken-haugesund-erfaringer-%C3%B8nskes/#findComment-146919781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei igjen. Var egentlig utrolig overrasket over hvor raskt vi kom inn, for ble forespeilet av gynekolog som henviste at det kunne ta fra 6-12 mnd. Men tenker om dei kansje hadde bedre kapasitet da, for det var to leger på avdelingen da,(den ene legen gikk over til Hausken sommeren 14).Mens har forstått at dei etter sommer har hatt sykemelding på ny lege, og nåværende lege arb på gynekologisk i tillegg (er utrulig snakkesalig, så er sånn jeg får greie på slike ting, hehe). Tror ikke det var snakk om noe ringeliste da heller.Både sykepleiere og den ene legen jeg har erfaring med var heeeeelt fantastiske, følte at jeg var den eneste pasienten sykepleierene hadde når jeg var for uthenting av egg eller innsetting, for dei kom til og fra å snakka med meg hele tiden. Etter hva jeg har lest på forum er ikke alle offentlige klinikker så flinke til å teste ut nye medisinprogram om det ikke funker, men her var legen utrolig flink til å prøve å tenke nytt hver gang. Gled deg til å treffe dei to damene som veksler på å ta seg av pasientene. Etter en tidlig spontan abort fikk jeg også komme til undersøkelse av livmora inni, dette er heller ikke helt vanlig før etter 3 spontanaborter på rad har jeg forstått.(Er nok litt variert hvordan dei gjør dette).Det er jeg som har skrevet min prøverørshistorie, så du kan lese der om dei forskjellige forsøkene:) Anonymous poster hash: 796c1...017 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189993-fertilitetspoliklinikken-haugesund-erfaringer-%C3%B8nskes/#findComment-146919833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Del Skrevet 6. januar 2015 Mange år siden vi var der nå. Men jeg fikk mensen få dager etter første konsultasjon og da begynte vi på den syklusen. Haugesund gav oss to fine barn:) Klaffet på 2-IVF (4 innsetting) og første fryseforsøk på nr 2.) Ble også gravid på første innsetting men mistet, og ble gravid når vi satt inn siste fryseegg nr vi prøvde på 3.mann i Haugesund, men mistet da og. Vi har nå hatt 2. ivf forsøk på Hausken og mange fryseforsøk. Blitt gravid to ganger her og men mistet begge gangene:( Jeg har iallefall bare gode erfaringer fra Haugesund, spesielt sykepleierene var fantastiske den gangen:) Lykke til, du går en spennende tid i vente! Håper det klaffer fort for dere:) De eneste jeg har hørt om som har blitt avvist er de som er for overvektige. Anonymous poster hash: e2546...bff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189993-fertilitetspoliklinikken-haugesund-erfaringer-%C3%B8nskes/#findComment-146922540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå