Gå til innhold

Hvilket servise har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Foglia fra Villeroy&boch som penservise, og ikea som hverdags.

post-431727-0-78972900-1419976417_thumb.jpg

Fortsetter under...

Skrevet

Sunborn fra Rørstrand

Mange år gammelt.

Anonymous poster hash: 72665...6e1

post-42-5393_thumb.jpeg

Skrevet

Til hverdags: Mixed fra Ikea og en servise som jeg fikk som 20 åring av mmin farmor

Til fest: Marianne serien fra Firkløveren, og hatt det i 15 år mener jeg.

Lurer på et nytt servise, men moren min sier jeg skal få noe etter mormoren min :)

Skrevet

Sarabande av royal doulton til fint, veldig gammelt og veldig veldholdt.

Anonymous poster hash: ee731...e5f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eneste skikkelige servise jeg har er nisseservise fra Porsgrund. Til vanlig bruker vi tallerkener kjøpt på dags marked til 10 kr stk. Frokosttallerknene er ikea, 5 kr pr stk :P skåler og annet er noe mannen fikk når han flytta hjemmefra for hundre år siden

Annonse

Skrevet

Til hverdags: Mixed fra Ikea og en servise som jeg fikk som 20 åring av mmin farmor

Lurer på et nytt servise, men moren min sier jeg skal få noe etter mormoren min :)

Marianne fra firkløveren her også - til fest (sølv/hvit)

Et nøytralt fra Kari Trestakk til hverdags..

Anonymous poster hash: c9f72...a83

Skrevet

JA bruker de store dekk tallerkene til fest :) Akkurat pyntet bordet til i morgen her, og dritfornøyd om jeg kan si det selv :)

Skrevet

Har et firkantet fra Søstrene Grene til hverdags, og et (dessverre utgått) fra Skeidar til fest. Husker ikke hva det heter i farten, men er klassisk, elegant og passer til alle anledninger. 

Anonymous poster hash: 9c8d6...576
Skrevet

Jeg har vanlig hvitt riflet fra Royal Copenhagen, og bruker det sammen med stråmønstret fra rundt omkring og empire fra bing&grøndahl.

Skrevet

Rosendahl Grand Cru til hverdag og fest. Porsgrund Nisse til Jul:)

Skrevet

JA bruker de store dekk tallerkene til fest :) Akkurat pyntet bordet til i morgen her, og dritfornøyd om jeg kan si det selv :)

Så herlig :-)

Jeg har dessverre ikke 100 % komplett middagsservise, men tråler finn.no innimellom. Stort sett det blå serviset som selges.

Har du kaffeserviset også, kanskje?

Annonse

Skrevet

Et Rosenthal-(altså ikke Rosendahl)-servise fra sekstitallet til hverdags, Villeroy & Boch Amapola til fest, og et gammelt Stavangerflint-servise i benhvitt med sort dekor og gullkant også til fest.

Skrevet

Ikea til hverdag. Tid fra Porsgrunn til pent (kaffe og middag) og nisse (kaffe og middag) fra Porsgrunn i hele desember. Ønsker meg noe nytt til hverdags, men har ikke bestemt meg for hvilket. Blir uansett ikke fra ikea, elendig kvalitet. Men man får vel det man betaler for tenker jeg.

Skrevet

Eneste skikkelige servise jeg har er nisseservise fra Porsgrund. Til vanlig bruker vi tallerkener kjøpt på dags marked til 10 kr stk. Frokosttallerknene er ikea, 5 kr pr stk :P skåler og annet er noe mannen fikk når han flytta hjemmefra for hundre år siden

Dags marked Farsund?

Anonymous poster hash: e117d...054

Skrevet

Blå blomst fra Royal Copenhagen til fest og Rosendahl Grand Cru til hverdag

Skrevet

Ikea til hverdag og Angelina Platinum til fest.

Skrevet

Et fra ICA/Bunnpris og fra Rosendahl til hverdags. Silver Paisley til finbruk.

Skrevet

Bloomingville til hverdag, et arvet, hvitt, enkelt og elegant, husker ikke merke, til fest :)

Anonymous poster hash: abd1a...170

Skrevet

IKEA 365+ til hverdag og vera wang lace til fest. Det er så vakkert!

Anonymous poster hash: b1850...ecf

Skrevet

Samme serviset fra jan til nov. Desember eget juleservise.

Anonymous poster hash: c4dfe...425

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dags marked Farsund?

Anonymous poster hash: e117d...054

Nei?

Skrevet

Iittala Teema til hverdags og søndagsbruk, og Royal Worcester Mountbatten til ekstra fint, julaften og sånn.

Anonymous poster hash: f9ec4...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...