Gå til innhold

Sterilisering av kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med legen om det, vanligste uønskede effekt eller hva en skal kalle det er rett å slett at en angrer. 10% opplever vist det. Jeg droppet å gjøre det, heldigvis, for nå er vi gravide med en ønsket baby til! Anonymous poster hash: 07076...a38

Ja, det er vel en risiko, men..

Anonymous poster hash: 68e99...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dust med de holdningene der hadde jeg lett la bruke kondom ut sitt samliv med meg.

Jeg hadde faen ikke sterilisert meg fordi mannen ville holde muligheten til å få flere barn senere (med noen andre enn meg) åpen.Anonymous poster hash: f45d4...fe4

Han mente ikke med andre enn meg, men det er mest pga meg, jeg misliker kondomer sterkt og for meg er kondomer turnoff :(

Skrevet

Gjorde det under KS, ingen komplikasjoner. Men husk at det er mye billigere om mannen gjør det, og det mindre komplikasjoner som kan oppstå hos menn, mye enklere inngrep.Anonymous poster hash: 933ee...b8b

Jepp, jeg vet. Det er vel igrunn ganske fort gjort, men han nekter plent.

Skrevet

Jeg er mann og sterilisert.

Det er mye lettere for mannen å gjøre det, og jeg vil anbefalle det for de som ikke vil ha flere barn.

Inngrepet tok ca. 10 minutter. Ingen narkose, bare litt beroligene (deilig☺).

I begynnelsen var jeg litt øm i ballene ved sex, men det gikk over etter noen mnd. Nå er alt som før. Ladningen er like stor (men harmløs). Bare pluss!

Anonymous poster hash: 7ad4d...d12

Skrevet

Jeg er mann og sterilisert.

Det er mye lettere for mannen å gjøre det, og jeg vil anbefalle det for de som ikke vil ha flere barn.

Inngrepet tok ca. 10 minutter. Ingen narkose, bare litt beroligene (deilig☺).

I begynnelsen var jeg litt øm i ballene ved sex, men det gikk over etter noen mnd. Nå er alt som før. Ladningen er like stor (men harmløs). Bare pluss!Anonymous poster hash: 7ad4d...d12

Fint at du er fornøyd! :) Men tviler på at han lar seg overtale dessverre, selvom jeg tenker at det hadde vært den letteste løsningen. Så kunne jeg gått på medisinene legene anbefaler også, uten å være redd for å bli gravid.

Gjest Antarctica
Skrevet

En dust med de holdningene der hadde jeg lett la bruke kondom ut sitt samliv med meg.

Jeg hadde faen ikke sterilisert meg fordi mannen ville holde muligheten til å få flere barn senere (med noen andre enn meg) åpen.Anonymous poster hash: f45d4...fe4

Men det går det da ikke an å si ... Selv om man ikke planlegger å gå fra hverandre, så kan jo en frisk ung fyr se for seg mange scenarier. F eks at kona og ungene stryker med i en bilulykke - vil han leve hele livet uten en familie?

Skrevet

Men det går det da ikke an å si ... Selv om man ikke planlegger å gå fra hverandre, så kan jo en frisk ung fyr se for seg mange scenarier. F eks at kona og ungene stryker med i en bilulykke - vil han leve hele livet uten en familie?

Husk at han kan fryse ned noen ladninger til senere bruk hvis det blir behov for det☺

Anonymous poster hash: 7ad4d...d12

Skrevet

Jeg snakket med legen om det, vanligste uønskede effekt eller hva en skal kalle det er rett å slett at en angrer. 10% opplever vist det. Jeg droppet å gjøre det, heldigvis, for nå er vi gravide med en ønsket baby til! Anonymous poster hash: 07076...a38

Ja, det er vel en risiko, men..

Joda.. Men selv om man er sterilisert så har man fortsatt mulighet til å få flere barn, det kreves bare mer tid, penger og planlegging (prøverør) for eggene er jo der fortsatt..

Jeg svarte tidligere i tråden, ble sterilisert i fjor. Jeg er livredd for å bli gravid igjen og vurderte faktisk å fjerne livmora. Men min gynekolog sa at hvis jeg steriliserte meg så hadde jeg fortsatt mulighet til prøverør om jeg skulle ombestemme meg (ikke at jeg kommer til å gjøre det).

Og forresten, ser det er spurt om tidligere i tråden;

Det er kun hvis man fjerner eggstokkene at man risikerer å komme i overgangsalderen, om jeg forsto ham rett..

Anonymous poster hash: 94fc4...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...