Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Hvordan foregår operasjonen? Hva gjør de? Noen med erfaring? Komplikasjoner? Bivirkninger? Mannen gidder ikke noensinne å sterilisere seg siden han av en eller annen grunn er "imot å tukle med naturen" (men kondom og ppiller er liksom heeelt ok), og i tilfelle han vil ha syv barn. Osv. Så det blir jeg som må gjøre det. Får man det dekket, eller må man betale det selv? Anonymous poster hash: 68e99...6df
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Du må betale det selv. De går inn på kikkhullmåten og svir av egglederne så eggene ikke lenger kommer seg fra eggstokken til livmoren. Alle operasjoner kan jo gi komplikasjoner som blødninger, infeksjoner o.l. men det er ikke en avansert operasjon så sjansen er ikke veldig stor for å oppleve det. Ingen bivirkninger etterpå, annet enn at du ikke lenger kan blir gravid da. Mensen og syklusen går som før etterpå, du merker ingenting til at du er sterilisert. Jeg ble sterilisert for snart 6 år siden, veldig fornøyd med det. Anonymous poster hash: 56c70...577
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Narkose, kikkhullsoperasjon. Betaler selv ca 8000,- Noen får luftsmerter etterpå. Jeg gjorde det under KS, da er det gratis. Merker ingen forskjell. Anonymous poster hash: a2ea6...61c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Jeg snakket med legen om det, vanligste uønskede effekt eller hva en skal kalle det er rett å slett at en angrer. 10% opplever vist det. Jeg droppet å gjøre det, heldigvis, for nå er vi gravide med en ønsket baby til! Anonymous poster hash: 07076...a38
Anonym bruker 1000 Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Jeg er sterlisert. Va kikkhull oprasjon og narkose. jeg følte meg akkurat som før noen dager etterpå,samme dag,hadde jeg en del vondt,men aldri hatt noen plager senere, fikk det gratis fordi jeg har medfødthjertefeil
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Jeg gjorde det i fjor, ifb med en kikkhullsoperasjon pga noe annet. Betalte ingenting siden de "allerede var inni der" Har ikke merket noe til det i ettertid. Jeg var inne kl 8 og hjemme kl 11.30. Kl 14 hentet jeg ungene på skolen Det eneste jeg merker er at det innimellom er litt ømt rundt navlen, men det skulle visst være vanlig... Anonymous poster hash: 94fc4...675
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Hvem kan få det dekket? Kan man komme tidligere i overgangsalderen? Anonymous poster hash: 605e9...d3c
Anonym bruker 1000 Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Hvem kan få det dekket? Kan man komme tidligere i overgangsalderen? Anonymous poster hash: 605e9...d3c de som er kronisk syke og som ikke kan få flere barn, nei ingen som jeg kjenner har gjort det
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Hvem kan få det dekket? Kan man komme tidligere i overgangsalderen? Anonymous poster hash: 605e9...d3c Vet ikke om noen får det dekt, men det har ikke noe å gjøre med egglederene som er de som produserer hormonene å gjøre, så man kommer ikke i overgangsalderen av det Anonymous poster hash: 9952b...156
*SommerFrisk* Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Jeg ble sterilisert etter andremann, pga alvorlig sykdom i svangerskapene og at jeg ikke kunne få flere barn pga risikoen for meg. Fikk det dekket. Veldig mye verre menssmerter etterpå, men ikke noe mer enn det. Det er dersom du fjerner eggelederene at du kommer i overgangsalderen, ikke ved sterilisering.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Jeg ble sterilisert etter andremann, pga alvorlig sykdom i svangerskapene og at jeg ikke kunne få flere barn pga risikoen for meg. Fikk det dekket. Veldig mye verre menssmerter etterpå, men ikke noe mer enn det. Det er dersom du fjerner eggelederene at du kommer i overgangsalderen, ikke ved sterilisering. Når du fjerner eggstokkene kommer du i overgangsalderen, det er der hormonene kommer fra. Eggstokkene blir ikke rørt ved en sterilisering, da kutter de over egglederne og man kommer ikke i overgangsalderen av det. Anonymous poster hash: 56c70...577
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Søk på bivirkninger sterilisering. Har lest at man kan få ille bivirkninger. Anonymous poster hash: c4b34...0f5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 Søk på bivirkninger sterilisering. Har lest at man kan få ille bivirkninger. Anonymous poster hash: c4b34...0f5 Hva da mener du?? Anonymous poster hash: 3c518...f1f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Har googlet fram noen skrekkhistorier Anonymous poster hash: 605e9...d3c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 Har googlet fram noen skrekkhistorier Anonymous poster hash: 605e9...d3c Skrekkeksempler finnes etter alle operasjoner. Har jobbet på gyn avd i mange år. Aldri møtt noen med alvorlige bivirkninger. Noen kan få adheranser, men det kan du få etter alle operasjoner i buken. Anonymous poster hash: 3c518...f1f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Flere som nevner kraftigere menstruasjonsblødninger og kluss med syklusen. Anonymous poster hash: 605e9...d3c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Mange menn er livredde for at potensen skal bli dårligere hvis de steriliserer seg. Så når han bruker uttrykk som "klusse med naturen" er det kanskje det han mener Anonymous poster hash: 810b5...4a6
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Flere som nevner kraftigere menstruasjonsblødninger og kluss med syklusen. Anonymous poster hash: 605e9...d3c Hormonforandringer og forandringer i syklusen er veldig vanlig og noe en må regne med at sajjer gjennom livet. Mange ting kan utløse det, alder, vekt, svangerskap, at man slutter med hormonprevansjon, stress osv osv. De som opplever forandringer i syklus har gjerne andre faktorer som påvirker, f.eks at de steriliserer seg i forbindelse med ks og den hormonkarusellen en fødsel er. Sterilisering i seg selv klusser ikke med hormonene. Anonymous poster hash: 56c70...577
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Jeg gjorde det under mitt siste ks. Da var det gratis siden de holdt på der:) Vet ikke om det var så vondt etterpå,hadde jo litt ubehag etter ks likevel. Eneste det jeg merker i ettertid er litt mere smerter og blør mere ved menstruasjon Anonymous poster hash: d6b35...a21
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har gjort det og fikk det dekket fordi egglederne var ødelagt og forårsaket mye smerter og problemer. Det var en grei nok operasjon, men ble lagt inn i etterkant, besvimte og hadde mye smerter. Det gikk mange uker før jeg kunne leve som normalt og var mye trøbbel med stingene osv. Det var likevel verdt det i ettertid fordi mye av smertene forsvant. Jeg skal ha barn så her blir det prøverør når den tid kommer. Anonymous poster hash: 81fbb...7be
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #21 Skrevet 31. desember 2014 Jeg kjenner jeg er skeptisk... Anonymous poster hash: 605e9...d3c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #22 Skrevet 31. desember 2014 En dust med de holdningene der hadde jeg lett la bruke kondom ut sitt samliv med meg. Jeg hadde faen ikke sterilisert meg fordi mannen ville holde muligheten til å få flere barn senere (med noen andre enn meg) åpen. Anonymous poster hash: f45d4...fe4
*SommerFrisk* Skrevet 1. januar 2015 #23 Skrevet 1. januar 2015 Jeg ble sterilisert etter andremann, pga alvorlig sykdom i svangerskapene og at jeg ikke kunne få flere barn pga risikoen for meg. Fikk det dekket. Veldig mye verre menssmerter etterpå, men ikke noe mer enn det. Det er dersom du fjerner eggelederene at du kommer i overgangsalderen, ikke ved sterilisering. Når du fjerner eggstokkene kommer du i overgangsalderen, det er der hormonene kommer fra. Eggstokkene blir ikke rørt ved en sterilisering, da kutter de over egglederne og man kommer ikke i overgangsalderen av det. Anonymous poster hash: 56c70...577 Hva er det med meg for tiden. Suvhar helt rett og jeg mente selvsagt eggestokkene og ikke egglederne!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #24 Skrevet 1. januar 2015 Har sterilisert meg for noen år siden på Ullevål. Der bruker de Essure, dvs at de setter inn en liten metallspial i hver eggleder også vil det vokse arrvev rundt denne og det blir tett, det tar ca tre månder. Du er våken under inngrepet, det gjøres via skjeden. Du får det du trenger av smertestillende så det gjør ikke vondt. Jeg fikk noe så jeg ble helt likeglad og merket utrolig nok ingen ting. Reiste hjem et par timer senere. Hadde litt mensaktige smerter i magen i noen dager etter, og blødde litt. Mener å huske at det kostet rundt 6000,- Kan anbefales :-) Anonymous poster hash: 42743...275
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #25 Skrevet 1. januar 2015 Gjorde det under KS, ingen komplikasjoner. Men husk at det er mye billigere om mannen gjør det, og det mindre komplikasjoner som kan oppstå hos menn, mye enklere inngrep. Anonymous poster hash: 933ee...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå