aanonym Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 To voksne, to barn 7 og 14 år. Noen som har gode forslag?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Nå har ikke jeg reist dit, men ønsker det, og har sjekket priser. Det lønner seg å bestille i god tid i forveien. Fly til New York kan man få veldig billig. Så kan man få billig fly fra New York til Florida/Miami. Og sjekk ut hotell på de forskjellige stedene man kan, så finner man sikkert noe billig. Og finnes vel alle mulige spisesteder der nede, alt fra dyrt til billig. Vet man og kan leie leiligheter billig der, da kan man jo lage mat selv og. Anonymous poster hash: 83088...cb0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 USA er kanskje ikke stedet å dra hvis du vil ha noe veldig billig. Når vi reiser 2 voksne, beregner vi alltid 10 000 pr uke, bare i opphold. Da inkluderer det også bensin, siden vi gjerne har leiebil, men ikke flybilletter. Hvis du vil gjøre det så billig som mulig, må dere bo på motell. Det kan du få ned i få dollar pr natt, men standarden er også deretter. Anonymous poster hash: c130f...501
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Det er i hvertfall stort sett billigst å leie hus/leilighet kontra hotell. Da kan dere også lage mye av maten selv - billigere Forsøk å reise utenom høysesong om dere kan (er vanskelig med barn i skolealder - vet....) Flybilletter med avreise/retur i helger er ofte dyrere enn i ukedagene. Jo flere mellomlandinger - jo billigere (stort sett). Hilsen en som har jobbet i reiselivet i mange år Anonymous poster hash: 0a401...478
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Rundt nyttår nå er også amerikareisene på sitt billigste :-) Florida hadde nok passet godt! Vi reiste hele østkysten, IKKE billig da :-) Anonymous poster hash: 4f206...b39
spirelill Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Det spørs jo litt hvor dere vil og hva dere vil gjøre. Hvis Disney world er et mål, er Norwegian sitt direktefly fra Oslo til Fort Lauderdale supert og billig. Deilig med direkte når man reiser med barn. Disney er dyrt, men ikke la dere lure av alle kioskene i Orlando som selger biletter til 50$ og mindre. Det er brukte biletter og godtas ikke på Disney. Dyrkjøpt egen opplevd erfaring. Ikke sats på motell, det er få med barnevennlig standard. Det finnes billige hotellrom. Spesielt i Orlando. Mat kan man få billig mange steder. Hvis man ikke lager selv. Bensin er billig. Kjøp julegaver og forny garderoben med merkeklær og spar inn litt der. Jeg har nettopp flyttet hjem fra Florida, så bare spør om du lurer på noe. :-)
Anonym bruker 1000 Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Florida og disney world, ellers elsker jeg Alaska og Texas
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 USA er kanskje ikke stedet å dra hvis du vil ha noe veldig billig. Når vi reiser 2 voksne, beregner vi alltid 10 000 pr uke, bare i opphold. Da inkluderer det også bensin, siden vi gjerne har leiebil, men ikke flybilletter. Hvis du vil gjøre det så billig som mulig, må dere bo på motell. Det kan du få ned i få dollar pr natt, men standarden er også deretter. Anonymous poster hash: c130f...501 Oi, da lever dere billig og enkelt.. Dere spiser kanskje ikke så mye ute da (regner ikke mc Donalds etc for å spise ute nå..) eller finner på ting sånn som å gå i opplevelsesparker osv. Vi bor som regel på 4* hotel og har leiebil. På to- tre ukers ferie regner vi ca 2000,- pr prs pr døgn. Vi er fem så vi må regne ca 10.000,- pr døgn. Dette er da iberegnet, fly, mat, hotel, bil, opplevelser. Anonymous poster hash: 266b2...c54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Vi drar ofte til vestkysten, trives bedre der. Billigere også, og det er Disneyland i California også Vi har aldri brukt 10 000 kr uken der, men som sagt er det billigere på den siden. Vi liker moteller og har aldri vært borti noe ekkelt eller snuskete der. Anonymous poster hash: 5f8a3...a7f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #10 Skrevet 30. desember 2014 Vi drar ofte til vestkysten, trives bedre der. Billigere også, og det er Disneyland i California også :)Vi har aldri brukt 10 000 kr uken der, men som sagt er det billigere på den siden. Vi liker moteller og har aldri vært borti noe ekkelt eller snuskete der. Anonymous poster hash: 5f8a3...a7f Synes ikke prisene på hotel er noe billigere der, men det er klart at benytter man moteller blir det litt billigere. Vi pleier å feriere i de store byene som LA og San Fransisco når vi er der og synes det er samme prisnivå på mat, hotel og severdigheter som i f eks NY, Miami eller Orlando. Hvor mange er dere som klarer dere for under 10000 i UKEN?? Da har du vel ikke regnet med mat, severdigheter, bil, diesel og fly, for det er ikke mulig for den prisen om man er en.. Anonymous poster hash: 266b2...c54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #11 Skrevet 30. desember 2014 Vi drar ofte til vestkysten, trives bedre der. Billigere også, og det er Disneyland i California også :)Vi har aldri brukt 10 000 kr uken der, men som sagt er det billigere på den siden. Vi liker moteller og har aldri vært borti noe ekkelt eller snuskete der. Anonymous poster hash: 5f8a3...a7f Synes ikke prisene på hotel er noe billigere der, men det er klart at benytter man moteller blir det litt billigere. Vi pleier å feriere i de store byene som LA og San Fransisco når vi er der og synes det er samme prisnivå på mat, hotel og severdigheter som i f eks NY, Miami eller Orlando. Hvor mange er dere som klarer dere for under 10000 i UKEN?? Da har du vel ikke regnet med mat, severdigheter, bil, diesel og fly, for det er ikke mulig for den prisen om man er en.. Anonymous poster hash: 266b2...c54 Vi er tre stykker, og regner ikke med flybilletter. Da regner jeg med motell, mat og severdigheter. Leier vi bil blir det litt dyrere. Anonymous poster hash: 5f8a3...a7f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #12 Skrevet 30. desember 2014 Vi har akkurat bestilt sommerens flybilletter. Flyr til Miami for 16000 i juli! DET synes jeg er latterlig billig (5 personer) Man kan leie hus med eget basseng i f.eks Orlando til 5000 kr uka. Skal du nå ved kysten så må du nok doble prisen, minske tredoble. Leiebil må man ha uansett hvor man er i USA med unntak av enkelte storbyer som NY Det gjelder å tråle nettet etter gode priser. Det finnes mange tilbydere sv både fly, bosted og leiebil. Vær på jakt etter gode tilbud, men vær også obs på hvilke firmaer du booker fra. Ikke alle er like seriøse Anonymous poster hash: 0be18...b39
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #13 Skrevet 30. desember 2014 USA er kanskje ikke stedet å dra hvis du vil ha noe veldig billig. Når vi reiser 2 voksne, beregner vi alltid 10 000 pr uke, bare i opphold. Da inkluderer det også bensin, siden vi gjerne har leiebil, men ikke flybilletter. Hvis du vil gjøre det så billig som mulig, må dere bo på motell. Det kan du få ned i få dollar pr natt, men standarden er også deretter. Anonymous poster hash: c130f...501 Oi, da lever dere billig og enkelt.. Dere spiser kanskje ikke så mye ute da (regner ikke mc Donalds etc for å spise ute nå..) eller finner på ting sånn som å gå i opplevelsesparker osv. Vi bor som regel på 4* hotel og har leiebil. På to- tre ukers ferie regner vi ca 2000,- pr prs pr døgn. Vi er fem så vi må regne ca 10.000,- pr døgn. Dette er da iberegnet, fly, mat, hotel, bil, opplevelser. Anonymous poster hash: 266b2...c54 Hehe.. tror ikke du har vært der en gang... Vi sparer ikke på noe når vi reiser, men de summene du blafrer med er jo latterlige.. BOr heller aldri under 4 stjerner med barn. Og leier ALLTID bil og hus. Forøvrig alltid stor bil pga bagasjen. Anonymous poster hash: e2994...1d0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #14 Skrevet 30. desember 2014 Ehh, har nok vært der flere ganger enn deg vil jeg tro. Vi har feriert der 1-2 ganger i året i mange år nå. Vi er fem og flybilletter koster oss ca 20-30.000,-. (Vi har begynt å fly oppgradert de siste gangene, da koster det ca 100.000,- men det har jeg ikke regnet med her). Hotell koster oss som regel ca 2.500,- pr rom pr døgn. (vi prioriterer topp beliggenhet og å ha to rom så vi har to bad også). Hotell kommer da fort på rundt 70.000,-. Når vi er i parker etc kjøper vi ofte priority pass el og så vidt jeg husker kommer det ofte på rundt 800-900 pr pers pr dag. I tillegg kommer jo leiebil, 8000-10000, diesel, mat og diverse;) Anonymous poster hash: 266b2...c54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Ehh, har nok vært der flere ganger enn deg vil jeg tro. Vi har feriert der 1-2 ganger i året i mange år nå. Vi er fem og flybilletter koster oss ca 20-30.000,-. (Vi har begynt å fly oppgradert de siste gangene, da koster det ca 100.000,- men det har jeg ikke regnet med her). Hotell koster oss som regel ca 2.500,- pr rom pr døgn. (vi prioriterer topp beliggenhet og å ha to rom så vi har to bad også). Hotell kommer da fort på rundt 70.000,-. Når vi er i parker etc kjøper vi ofte priority pass el og så vidt jeg husker kommer det ofte på rundt 800-900 pr pers pr dag. I tillegg kommer jo leiebil, 8000-10000, diesel, mat og diverse;) Anonymous poster hash: 266b2...c54 Så mye dere kaster bort da. Vi får like mye hotell, bil med parkering for en brøkdel av prisen. Reiser ikke business da vi klarer oss Meget bra uten duk på bordet... Men så ba jo HI om at det ikke skulle koste skjorta. Anonymous poster hash: e2994...1d0
Camelot Skrevet 30. desember 2014 #16 Skrevet 30. desember 2014 Jeg ville iallfall hatt leiebil om jeg reiste til USA. De stedene jeg kunne tenkt meg å reise tilbake til i USA er bl. a. Florida, Boulder city i colorado og seattle. Med ungene ville jeg vel valgt Florida, synes disney world er oppskrytt men det synes sikkert ikke ungene;)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #17 Skrevet 30. desember 2014 Ehh, har nok vært der flere ganger enn deg vil jeg tro. Vi har feriert der 1-2 ganger i året i mange år nå. Vi er fem og flybilletter koster oss ca 20-30.000,-. (Vi har begynt å fly oppgradert de siste gangene, da koster det ca 100.000,- men det har jeg ikke regnet med her). Hotell koster oss som regel ca 2.500,- pr rom pr døgn. (vi prioriterer topp beliggenhet og å ha to rom så vi har to bad også). Hotell kommer da fort på rundt 70.000,-. Når vi er i parker etc kjøper vi ofte priority pass el og så vidt jeg husker kommer det ofte på rundt 800-900 pr pers pr dag. I tillegg kommer jo leiebil, 8000-10000, diesel, mat og diverse;)Anonymous poster hash: 266b2...c54 Med mindre man skal ingen storby ala NY så leier man seg ikke innpå hotell med en familie. Man booker leilighet eller hus! Mye billigere og høyere standard! I vinterferien 2014 bodde vi i Orlando for 5500 kr uka i eget hus med 4 soverom 3 bad og eget basseng. For to år synes bodde vi på SAnta Monica Beach i leilighet med to store soverom, to bad stor stue og kjøkken med felles svømmebasseng i leilighetskomplekset for 110 dollar natta! I f.eks Disney så kjøper man ikke "priority pass". Fastpass er inkludert i prisen En billett i en av de mange disnyeparkene koster rundt 90-100 dollar dersom du kjøper dagsbillett, og er noe rimeligere ved kjøp av flerdagsbilletter. Prisen i f.eks. Universal er omtrent den samme, men her kan du kjøpe "espress-pass" til 35 dollar for en dag eller 39 dollar for to dager. Prisene er altså ikke 800-900 kr pr. Person slik du fremstiller det her - selv med dagens ekstremt høye dollarkurs. Prisen på leiebil avhenger selvfølgelig av hva slags bil du ønsker og størrelsen. Det er også prisforskjell mellom de ulike selskapene og man kan gjøre gode "kjøp" ved å følge med på prisene, bestille via samarbeidende flyselskaper, gjennom reisebyrået etc. Anonymous poster hash: 0be18...b39
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #18 Skrevet 30. desember 2014 USA er ikke stedet å ha en rimelig ferie. Men hva mener du egentlig med "koster skjorta"? Hva er budsjettet og når vil dere reise? Anonymous poster hash: 49406...c0a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #19 Skrevet 30. desember 2014 USA er kanskje ikke stedet å dra hvis du vil ha noe veldig billig. Når vi reiser 2 voksne, beregner vi alltid 10 000 pr uke, bare i opphold. Da inkluderer det også bensin, siden vi gjerne har leiebil, men ikke flybilletter. Hvis du vil gjøre det så billig som mulig, må dere bo på motell. Det kan du få ned i få dollar pr natt, men standarden er også deretter. Anonymous poster hash: c130f...501 Oi, da lever dere billig og enkelt.. Dere spiser kanskje ikke så mye ute da (regner ikke mc Donalds etc for å spise ute nå..) eller finner på ting sånn som å gå i opplevelsesparker osv. Vi bor som regel på 4* hotel og har leiebil. På to- tre ukers ferie regner vi ca 2000,- pr prs pr døgn. Vi er fem så vi må regne ca 10.000,- pr døgn. Dette er da iberegnet, fly, mat, hotel, bil, opplevelser. Anonymous poster hash: 266b2...c54 Ja, det er ganske billig. Vi drar gjerne på road trips, og bor på moteller underveis. Det vi opplever langs veien er ofte gratis, og mye bedre enn dyre fornøyelsesparker. Anonymous poster hash: c130f...501
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #20 Skrevet 30. desember 2014 Har vært flere ganger i Florida, leiebil er billig og noe som nesten er nødvendig hele ferien. Florida er laget for bilkjøring. Vi har aldri booket noe (annet enn første natt) i forveien og heller funnet motell underveis. Sist gang reiste vi med to barn og bodde på motell av topp kvalitet til en billig penge. Rett på stranda og med flere basseng. Kan tenke meg det er litt vanskeligere å reise på denne måten hvis man reiser i høysesong. Krona har vært lavere enn den er nå men likevel vil nok en Floridaferie være billig. Men til sammen vil du jo likevel måtte betale litt for fly, leiebil, mat, severdigheter og shopping. Anonymous poster hash: 6ee7f...2c3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #21 Skrevet 30. desember 2014 Og hotellstandarden i Usa er likevel ikke noe å skryte av. Romstandard kan ikke sammenliknes med norsk. Går du for dyrere hoteller så betaler du ofte bare for en som parkerer bilen din, en som hilser velkommen, en som bærer kofferten din til rommet osv. Selve rommet trenger ikke være så flott. Og personlig klarer jeg å bære min egen koffert og parkere bilen selv. Men selvsagt finnes det hoteller med ren luksus men da snakker vi litt mer enn 2500 pr natt. Anonymous poster hash: 6ee7f...2c3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #22 Skrevet 30. desember 2014 Vi har bodd på leilighetshotell. Kostet ga 15000 for 16 dgr. Stor leilighet m 2-3 soverom, fullt kjøkken, 2 bad, vaskemaskin, tørketrommel 2 svømmebasseng, skilpadder i Hagen osv. Kjempefint. 10 min fra det største outlet'et👍. USA ferie kan gjøres dyrt eller billig. Vi gjør en mellomting. Hvis vi hadde kuttet ut all shoppingen hadde det blitt billigere. Parkene er dyre og mat og drikke er dyrt og dårlig. Bil koster også en del, men er ganske nødvendig. Jeg elsker USA som ferieland. Riktig god tur👍👍 Anonymous poster hash: 4503d...21d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #23 Skrevet 30. desember 2014 Ehh, har nok vært der flere ganger enn deg vil jeg tro. Vi har feriert der 1-2 ganger i året i mange år nå. Vi er fem og flybilletter koster oss ca 20-30.000,-. (Vi har begynt å fly oppgradert de siste gangene, da koster det ca 100.000,- men det har jeg ikke regnet med her). Hotell koster oss som regel ca 2.500,- pr rom pr døgn. (vi prioriterer topp beliggenhet og å ha to rom så vi har to bad også). Hotell kommer da fort på rundt 70.000,-. Når vi er i parker etc kjøper vi ofte priority pass el og så vidt jeg husker kommer det ofte på rundt 800-900 pr pers pr dag. I tillegg kommer jo leiebil, 8000-10000, diesel, mat og diverse;) Anonymous poster hash: 266b2...c54 Hva jobber dere med som bruker flere hundretusen på ferie to ganger i året? Anonymous poster hash: a6a43...ade
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #24 Skrevet 30. desember 2014 Ehh, har nok vært der flere ganger enn deg vil jeg tro. Vi har feriert der 1-2 ganger i året i mange år nå. Vi er fem og flybilletter koster oss ca 20-30.000,-. (Vi har begynt å fly oppgradert de siste gangene, da koster det ca 100.000,- men det har jeg ikke regnet med her). Hotell koster oss som regel ca 2.500,- pr rom pr døgn. (vi prioriterer topp beliggenhet og å ha to rom så vi har to bad også). Hotell kommer da fort på rundt 70.000,-. Når vi er i parker etc kjøper vi ofte priority pass el og så vidt jeg husker kommer det ofte på rundt 800-900 pr pers pr dag. I tillegg kommer jo leiebil, 8000-10000, diesel, mat og diverse;) Anonymous poster hash: 266b2...c54 Hi spør etter en USA tur som ikke koster skjorta, hva i f** er dette for et svar? Dette er fullstendig irrelevant for tråden, og det er fullt mulig å reise på en flott tur til USA uten at det er nødvendig å bruke så mye penger. Vi reiste i sommer, fikk kjempebillige billetter og bodde på flotte hotell. Leiebilen var en middelklasse suv og kostet rundt 4000,- og bensinen var billig. For folk som ikke liker å sløse så er dette et svar som er helt latterlig, og tråden retter seg til oss. Turen vår kom på rundt 60.000 og vi fikk sett mye, og kastet ikke bort tiden i parker med fast pass. Du minner meg om den stormannsgale naboen min (som alle ler av) kanskje det er du? Anonymous poster hash: 39f59...87f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #25 Skrevet 30. desember 2014 Ehh, har nok vært der flere ganger enn deg vil jeg tro. Vi har feriert der 1-2 ganger i året i mange år nå. Vi er fem og flybilletter koster oss ca 20-30.000,-. (Vi har begynt å fly oppgradert de siste gangene, da koster det ca 100.000,- men det har jeg ikke regnet med her). Hotell koster oss som regel ca 2.500,- pr rom pr døgn. (vi prioriterer topp beliggenhet og å ha to rom så vi har to bad også). Hotell kommer da fort på rundt 70.000,-. Når vi er i parker etc kjøper vi ofte priority pass el og så vidt jeg husker kommer det ofte på rundt 800-900 pr pers pr dag. I tillegg kommer jo leiebil, 8000-10000, diesel, mat og diverse;) Anonymous poster hash: 266b2...c54 Hi spør etter en USA tur som ikke koster skjorta, hva i f** er dette for et svar? Dette er fullstendig irrelevant for tråden, og det er fullt mulig å reise på en flott tur til USA uten at det er nødvendig å bruke så mye penger. Vi reiste i sommer, fikk kjempebillige billetter og bodde på flotte hotell. Leiebilen var en middelklasse suv og kostet rundt 4000,- og bensinen var billig. For folk som ikke liker å sløse så er dette et svar som er helt latterlig, og tråden retter seg til oss. Turen vår kom på rundt 60.000 og vi fikk sett mye, og kastet ikke bort tiden i parker med fast pass. Du minner meg om den stormannsgale naboen min (som alle ler av) kanskje det er du? Anonymous poster hash: 39f59...87f Hvor lenge var dere borte, og hvor var dere? Anonymous poster hash: 96884...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå