Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #26 Skrevet 29. desember 2014 Sjokkert over svarene her. Dette bør undersøkes. Stor kul, da har du fått blødninger. I verste tilfelle kan du sovne og aldri våkne. Er på vei til jobb nå og kan ikke skrive mer. Ring legevakten. Anonymous poster hash: 5e0d1...77e For noe tøv! Kul betyr ikke blødning men hevelse. Og selvsagt blir det kul, hvor tukt lag med vev finner du på skallen? Anonymous poster hash: 73c80...635 Hevelsen består gjerne av blod, da. Det er derfor den blir blå. Just sayin' Nei, som regel av væskeansamling... blå kuler derimot.. Både jeg og ungene har hatt drøssevis av kuler i hodet (panne osv), men sjelden de blir særlig blå. De farlige blødningene ser du ikke,de er under kraniet. Anonymous poster hash: 73c80...635 Ingen kul uten blødning under huden. Den trenger ikke å bli blå. Og en kul indikerer ikke automatisk mer alvorlig blødning dypere. Anonymous poster hash: 0018d...460
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #27 Skrevet 29. desember 2014 Og nå fikk samboeren se på kulen og han mente at den var det ikke noe å skryte av lenger... HiAnonymous poster hash: aeac3...013 Ja, men hva for en farge var den?!?!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #28 Skrevet 29. desember 2014 Jeg ville faktisk bare sett det an om formen er fin. Folk får kul i hodet hele tiden uten at det er noe farlig. Datteren falt ned fra en liten knaus og slo hodet kraftig. Hun kastet opp og var ved å besvime flere ganger til legevakten. Hun fikk også en kraftig hevelse i halve ansiktet. Hun ble lagt inn til observasjon over natten pga kraftig hjernerystelse. De gjorde ingen andre undersøkelser enn klinisk. De vekket henne annenhver time natten igjennom og hun måtte selvsagt ta det rolig noen dager. Hun var da 3 år. Anonymous poster hash: 6aa58...89b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #29 Skrevet 29. desember 2014 Og nå fikk samboeren se på kulen og han mente at den var det ikke noe å skryte av lenger... HiAnonymous poster hash: aeac3...013 Ja, men hva for en farge var den?!?! Det så han ikke, for jeg hadde altfor mye tjukt hår i veien... Hi Anonymous poster hash: aeac3...013
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #30 Skrevet 29. desember 2014 Jeg synes du uansett skal ringe legevakten, HI. Hjernerystelser kan komme i et utall forkledninger. Jeg svimte av da jeg fikk kraftig hjernerystning, men bortsett fra det var jeg ikke svimmel eller kvalm, og smertene innrømmet jeg ikke fordi jeg ikke så poenget i det (tydelig at jeg ikke var helt med selv om omgivelsene trodde det). Jeg var faktisk innlagt på sykehus i fem døgn (måtte sy noen sting i ansiktet også, men det var i seg selv ufarlig). De sjekket meg hele første natten, målte blodtrykket mitt hver time, snakket med meg for å høre om jeg var noenlunde klar osv. Da jeg ble innlagt på sykehuset var blodtrykk og alt tilsynelatende helt bra, men utpå natten en gang steg det så mye at jeg egentlig skulle blitt vurdert for å lette trykket i hjernen (men pga. en sløv sykepleier på nattevakt så ignorerte hun prosedyren). Nå gikk det bra med meg likevel, selv om jeg slet med hukommelse og konsentrasjon i flere år etterpå. Poenget er at selv om du føler deg bra nå så vet man aldri med en hodeskade. Jeg vet også om folk som har gått med kraniebrudd og trodd de ikke hadde skadet seg mer enn en liten kul i hodet. Så ring legevakten og snakk med dem. Få også samboeren din til å vekke deg annen hver time i natt. Trolig har det gått bra, men ikke ta noen sjanser! Og den spinningtimen i morgen bør du uansett IKKE ta!!! Jeg ville heller ikke drukket alkohol med det første om jeg var deg. Anonymous poster hash: a5010...93a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #31 Skrevet 29. desember 2014 Lurer selv på åssen de sjekker om man har fått hjernerystelse. De gangene det var vært snakk om hjernerystelse for meg har legen sett i øynene mine med lys. Reagerer pupillene annerledes på lys kanskje? Det skader ikke og ringe legevakten og høre da hi. Ville gjort det om jeg var deg. God bedring:) Anonymous poster hash: 0c0fe...6eb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #32 Skrevet 30. desember 2014 Jeg synes du uansett skal ringe legevakten, HI. Hjernerystelser kan komme i et utall forkledninger. Jeg svimte av da jeg fikk kraftig hjernerystning, men bortsett fra det var jeg ikke svimmel eller kvalm, og smertene innrømmet jeg ikke fordi jeg ikke så poenget i det (tydelig at jeg ikke var helt med selv om omgivelsene trodde det). Jeg var faktisk innlagt på sykehus i fem døgn (måtte sy noen sting i ansiktet også, men det var i seg selv ufarlig). De sjekket meg hele første natten, målte blodtrykket mitt hver time, snakket med meg for å høre om jeg var noenlunde klar osv. Da jeg ble innlagt på sykehuset var blodtrykk og alt tilsynelatende helt bra, men utpå natten en gang steg det så mye at jeg egentlig skulle blitt vurdert for å lette trykket i hjernen (men pga. en sløv sykepleier på nattevakt så ignorerte hun prosedyren). Nå gikk det bra med meg likevel, selv om jeg slet med hukommelse og konsentrasjon i flere år etterpå. Poenget er at selv om du føler deg bra nå så vet man aldri med en hodeskade. Jeg vet også om folk som har gått med kraniebrudd og trodd de ikke hadde skadet seg mer enn en liten kul i hodet. Så ring legevakten og snakk med dem. Få også samboeren din til å vekke deg annen hver time i natt. Trolig har det gått bra, men ikke ta noen sjanser! Og den spinningtimen i morgen bør du uansett IKKE ta!!! Jeg ville heller ikke drukket alkohol med det første om jeg var deg. Anonymous poster hash: a5010...93a Men du svimte av, det betyr større sannsynlighet for hodeskade enn når man ikke svimer av. Hi hadde ikke svimt av, dermed liten risiko for hodeskade. Klarer du å se at det er en stor forskjell og risiko? Anonymous poster hash: 5d12b...b90
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #33 Skrevet 30. desember 2014 Jeg besvimte ikke da jeg fikk hjernerystelse. Falt av en hest og slo hodet i isen. Hadde på hjelm, så du kan jo tenke deg hvor kraftig fall det var. Tok det ikke med ro med en gang og ble ikke frisk på mange år. Det tok sikkert fem år før hodepinen var borte. Anonymous poster hash: 658de...cff
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #34 Skrevet 30. desember 2014 Jeg synes du uansett skal ringe legevakten, HI. Hjernerystelser kan komme i et utall forkledninger. Jeg svimte av da jeg fikk kraftig hjernerystning, men bortsett fra det var jeg ikke svimmel eller kvalm, og smertene innrømmet jeg ikke fordi jeg ikke så poenget i det (tydelig at jeg ikke var helt med selv om omgivelsene trodde det). Jeg var faktisk innlagt på sykehus i fem døgn (måtte sy noen sting i ansiktet også, men det var i seg selv ufarlig). De sjekket meg hele første natten, målte blodtrykket mitt hver time, snakket med meg for å høre om jeg var noenlunde klar osv. Da jeg ble innlagt på sykehuset var blodtrykk og alt tilsynelatende helt bra, men utpå natten en gang steg det så mye at jeg egentlig skulle blitt vurdert for å lette trykket i hjernen (men pga. en sløv sykepleier på nattevakt så ignorerte hun prosedyren). Nå gikk det bra med meg likevel, selv om jeg slet med hukommelse og konsentrasjon i flere år etterpå. Poenget er at selv om du føler deg bra nå så vet man aldri med en hodeskade. Jeg vet også om folk som har gått med kraniebrudd og trodd de ikke hadde skadet seg mer enn en liten kul i hodet. Så ring legevakten og snakk med dem. Få også samboeren din til å vekke deg annen hver time i natt. Trolig har det gått bra, men ikke ta noen sjanser! Og den spinningtimen i morgen bør du uansett IKKE ta!!! Jeg ville heller ikke drukket alkohol med det første om jeg var deg. Anonymous poster hash: a5010...93a Men du svimte av, det betyr større sannsynlighet for hodeskade enn når man ikke svimer av. Hi hadde ikke svimt av, dermed liten risiko for hodeskade. Klarer du å se at det er en stor forskjell og risiko? Anonymous poster hash: 5d12b...b90 Tjo... det kommer an på definisjonen av å svime av. Det tok en halv time før ambulanse kom og i den halve timen hadde jeg snakket hele tiden, men selv ble jeg bevisst først etter at ambulansen kom. Så teknisk sett var jeg ikke besvimt, selv om jeg "svimte av". Hukommelsestap fra den halvtimen, det hadde jeg - men det visste de ikke da, og ikke visste jeg det selv heller før jeg flere dager senere fikk fortalt alt som hadde skjedd fra skadeøyeblikk. Anonymous poster hash: a5010...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå