Gå til innhold

Vil ikke være en gravid sutrekjerring!

Anbefalte innlegg

Men jeg føler at jeg sutrer litt allikevel, spesielt når jeg "bare" har vondt i bekkenet.

Jeg er bare 21 uker på vei, men det er skikkelig vondt, og da i bekkenbunnen om dere forstår. Føles ut som jeg hovner opp der nede og det verker og dunker. Når jeg kommer hjem fra jobb  så er det nesten så jeg ikke klarer å gå (jobber i barnehage og sitter nesten aldri i løpet av dagen..)

Jeg har en mann som bare smiler av meg og sier "hold ut", du har jo vært så flink med de to andre svangerskapene og gått til permisjonstart. Men forrige gang hadde jeg vondt i et halvt år etter at jeg hadde født. Har ikke lyst til det denne gangen...

Så jeg sitter her da og kvir meg som en hund til jeg skal på jobb på fredag for da vet jeg hvordan det blir.

Har lyst til å ringe legen min i morgen og be om en sykemelding før det blir verre, men føler at jeg sutrer til både legen og arbeidsgiver siden det er relativt lenge igjen til termin....

ÅÅÅrrrrhhhhh.....Vet ikke hva jeg skal gjøre....

Fortsetter under...

Ring legen! Kanskje holder det med en delvis sykemld? Eller timer til fysio? Selv om du har klart full jobb før, er det ingen automatikk i at du gjør det denne gangen. Det er et annet svangerskap og du har i tillegg ansvaret for to barn hjemme. Drit i hva mannen sier og god bedring! ;)

Hei.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du lytter til kroppen. Hva godt kommer det ut av at du presser deg så mye at det bare blir verre? Du kan bli sengeliggende av bekkenløsning hvis du ikke tar kroppens signaler på alvor. Det er en grunn til at den ber deg roe ned.

Så igjen, ikke har dårlig samvittighet dersom du får en sykemelding.

Æ sliter med d samme og har vært allerede flere uker sykemld i 40-50%. E uke 19 nu. D blir verre og verre om du ikke tar hensyn til d.. Jordmora anbefalte gravidbelte, ikke til å bruke hele tiden men kanskje på jobb? Vurderer selv å investere hvis d hjelper at æ kan jobbe litt til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...