Gå til innhold

Ranger!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I rangert rekkefølge:

Christiane - nydelig navn! Passer fint sammen med storesøsknene sine navn :)

Hedvig - pent navn. Passer også sammen, men Christiane passer litt bedre synes jeg :)

Mabel - fint navn (hvis man uttaler det Meibel), og det er ikke så mange små barn som heter det, så hun risikerer ikke å komme i klasse med noen med samme navn :)

Sigurd - et søtt, gammelt navn som passer med de andre navnene :)

August - fint navn, men jeg synes at det blir litt rart hvis to av barna begynner på bokstaven A, og ikke alle tre.

Scott - Liker ikke det navnet så veldig godt, fordi det høres veldig engelsk ut..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189515-ranger/#findComment-146902347
Del på andre sider

Annonse

1. Christiane - veldig fint navn! Pent og flott:)

2. Hedvig - koselig, men jeg synes ikke det er spesielt pent i seg selv

3. Mabel - jeg ville ikke visst hvordan jeg skulle uttale det på en norsk jente.. litt rart for meg

1. August - tøft og fint, koselig

2. Sigurd - også tøft og fint, men har bittebittebittebittelitt problemer med "sig"-delen..

3. Scott - liker virkelig ikke dette i Norge, synes ikke det kler norsk språk, og synes ikke det er særlig pent. Kan jeg i stedet få foreslå Elliott?

Men det er uansett deres valg:) Vi har jo alle forskjellig smak, og variasjon er bra:)

Anonymous poster hash: afda4...fb8
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189515-ranger/#findComment-146910015
Del på andre sider

3. Mabel - jeg ville ikke visst hvordan jeg skulle uttale det på en norsk jente.. litt rart for meg

2. Sigurd - også tøft og fint, men har bittebittebittebittelitt problemer med "sig"-delen..

3. Scott - liker virkelig ikke dette i Norge, synes ikke det kler norsk språk, og synes ikke det er særlig pent. Kan jeg i stedet få foreslå Elliott?

Men det er uansett deres valg:) Vi har jo alle forskjellig smak, og variasjon er bra:)

Takk for svar:)

Mabel uttales rett fram på norsk - vet om en gammel dame som heter det og uttaler det slik. Det var mest vanlig i Norge på begynnelsen av 1900-tallet men er veldig sjelden nå, kanskje derfor noen forbinder det med den engelske versjonen. Navnet kommer fra latin "amabel" og betyr elsket/elskelig.

Det blir nok ikke Scott, selv om jeg synes det er litt tøft. Og i alle fall ikke Elliot - hadde det på favorittlista for rundt ti år siden inspirert av T.S. Elliott, men nå har det blitt alt for poppis for meg.

Anonymous poster hash: 4e0ab...0a1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189515-ranger/#findComment-146910639
Del på andre sider

Mabel uttales rett fram på norsk - vet om en gammel dame som heter det og uttaler det slik. Det var mest vanlig i Norge på begynnelsen av 1900-tallet men er veldig sjelden nå, kanskje derfor noen forbinder det med den engelske versjonen. Navnet kommer fra latin "amabel" og betyr elsket/elskelig.

Det blir nok ikke Scott, selv om jeg synes det er litt tøft. Og i alle fall ikke Elliot - hadde det på favorittlista for rundt ti år siden inspirert av T.S. Elliott, men nå har det blitt alt for poppis for meg.

Anonymous poster hash: 4e0ab...0a1 [/acronym

Jeg er nok litt preget av Aunt Mabel´s-muffins;) Kan ikke huske å ha hørt Mabel noe annet sted, nemlig. Er generelt for å bruke gamle navn om igjen:) Og det er pent. Men en del er nok usikre på uttalen første gang. Fordel her hvis etternavnet er norsk-klingende.

Jeg synes alle navnene her, unntatt Scott, er fine, inkludert storesøsknene sine. :) Det blir nok uansett bra:)

Tenker dere noe på forbokstav? Med August får dere to søsken som begynner på A. Spiller det noen rolle for dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189515-ranger/#findComment-146917006
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 4e0ab...0a1 [/acronym

Jeg er nok litt preget av Aunt Mabel´s-muffins;) Kan ikke huske å ha hørt Mabel noe annet sted, nemlig. Er generelt for å bruke gamle navn om igjen:) Og det er pent. Men en del er nok usikre på uttalen første gang. Fordel her hvis etternavnet er norsk-klingende.

Jeg synes alle navnene her, unntatt Scott, er fine, inkludert storesøsknene sine. :) Det blir nok uansett bra:)

Tenker dere noe på forbokstav? Med August får dere to søsken som begynner på A. Spiller det noen rolle for dere?

Nei, forbokstav spiller ingen rolle. Vi tar det navnet vi liker best :)

Anonymous poster hash: 4e0ab...0a1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189515-ranger/#findComment-146917354
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også alle navnene bortsett fra Scott. Nydelige navn på storesøsken også, Johannes og Amelia er blant mine favorittnavn. Å velge mellom de resterende navnene blir vanskelig, men på jentenavn setter jeg Mabel som nummer 1. Husker ei lita jente i nabolaget som het det, alltid syntes det var så stilig navn. Hedvig kommer på andreplass. 

Anonymous poster hash: 2d52b...334
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189515-ranger/#findComment-146918633
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...