Gå til innhold

Hjelpes skal vi virkelig gjøre dette...

Anbefalte innlegg

Har ikke vært på dette forumet på mange år, da jeg fikk jentene mine. Men i går skjedde det utrolige, min samboer sa ja til at vi kan prøve på et felles barn! Han har vært helt avvisende til dette siden vi ble sammen for noen år siden, og barneønsket mitt har gnagd og verket i meg hele tiden. Har ikke mast noe, men etter å ha forklart hvor viktig dette var for meg sa han nå ja til at vi kan prøve. Det er fantastisk men skummelt, kanskje er det jeg som får kalde føtter nå...Mange spørsmål som kverner, er jo 37 år, vi har begge to ganske store barn hver, hvordan vil hverdagen bli, hva om vi får et barn med spesielle behov? Men har så inderlig lyst på en liten en:) Noen som er i liknende situasjon?

Fortsetter under...

Takk:) Vet ikke når vi setter igang, det er vel egentlig ikke noe å vente på hvis vi nå skal gå for dette. Lurer på om jeg bør slutte med pillene allerede nå uansett, og heller bruke annen prevensjon til vi er klare for å kaste oss ut i det. For syklusen kan vel bruke litt tid på å stabilisere seg?

Har ikke vært på dette forumet på mange år, da jeg fikk jentene mine. Men i går skjedde det utrolige, min samboer sa ja til at vi kan prøve på et felles barn! Han har vært helt avvisende til dette siden vi ble sammen for noen år siden, og barneønsket mitt har gnagd og verket i meg hele tiden. Har ikke mast noe, men etter å ha forklart hvor viktig dette var for meg sa han nå ja til at vi kan prøve. Det er fantastisk men skummelt, kanskje er det jeg som får kalde føtter nå...Mange spørsmål som kverner, er jo 37 år, vi har begge to ganske store barn hver, hvordan vil hverdagen bli, hva om vi får et barn med spesielle behov? Men har så inderlig lyst på en liten en:) Noen som er i liknende situasjon?

Hei :) jeg føler litt som deg, OI! Hvordan går dette.... jeg er også 77modell, har to barn fra før på 4 og 10. Har tatt ut kobberspiral for en tid tilbake, og tenkt at det går som det går..... Jeg har ikke hatt lett for å bli gravid. Med begge to prøvde vi i ca to år før den satt. Så jeg er vel litt sånn.. det kommer ikke til å hende uansett... Men hva hvis det skjer?? Herlighet, tør nesten ikke tenke på det :) jeg har jo lyst, men er redd også. Så jeg tenker at er det meningen så skjer det Akkurat nå lever jeg som normalt, så får vi ta det som det kommer masse lykke til, til deg!!! Så krysser jeg fingre for at alt går slik det er meningen at det skal gå :)

Spennende! Håper dere slipper å vente så lenge denne gangen da, man vet jo aldri når det plutselig klaffer:) Jeg ble veldig raskt gravid med mine to, men de er nå 12 og 10 år gamle, og jeg er redd det ikke er så enkelt denne gangen når jeg er så mye eldre. Inntil videre tar jeg pillene mine, litt skummelt fortsatt;)

Spennende!

Anbefaler deg ialle fall å slutte med pillene i slutten av et brett, ikke midt i et brett, om du slutter med dem.

Og om det er slik at dere faktisk ønsker barn, ville jeg sluttet på pillene og bare brukt f.eks kondom i mellomtiden - noen trenger lang lang tid på å komme i gang igjen etter p-pille-slutt. Og om det er slik at du trenger f.eks over ett år på at kroppen din skal komme i gang igjen med eggløsning, og dere da har kommet dit at dere virkelig ønsker dere barn, kan det fort bli til at dere føler "tidspress" mtp alder og det å rekke å bli gravid "før det er for seint" - og da er det ikke så lett å klare det heller... (Snakker desverre av egen erfaring...)

Anonymous poster hash: 0db0a...077

Annonse

Spennende! Håper dere slipper å vente så lenge denne gangen da, man vet jo aldri når det plutselig klaffer:) Jeg ble veldig raskt gravid med mine to, men de er nå 12 og 10 år gamle, og jeg er redd det ikke er så enkelt denne gangen når jeg er så mye eldre. Inntil videre tar jeg pillene mine, litt skummelt fortsatt;)

Ja veldig spennende! :) Og ja, det er skummelt. selv om man har vært igjennom dette før er det like nytt og spennende som de andre gangene :)

Nesten skumlere...nå vet jeg hva jeg går til:) Hadde hyperemesis sist svangerskap, så er litt redd for at det skal skje igjen. Men får være optimist:) Masse lykke til til deg også, håper det klaffer veldig snart:)

Nesten skumlere...nå vet jeg hva jeg går til:) Hadde hyperemesis sist svangerskap, så er litt redd for at det skal skje igjen. Men får være optimist:) Masse lykke til til deg også, håper det klaffer veldig snart:)

Æsj! Den kvalmen.... jeg hadde også hyperemesis fram til ca uke 14, var lagt inn på sykehus for å få væske... festlige greier det der :P Men når man sitter der med det lille nurket, er alt verdt det :)

Ja det er helt klart verdt det:) Men håper jeg slipper lettere unna hvis jeg nå blir gravid igjen. Blir nok så vi venter med å prøve til sommeren da vi skal på en lenge planlagt utenlandsferie med alle ungene da, og jeg vil ikke risikere å ødelegge denne med å være dårlig. Litt kjipt å måtte vente, er jo redd fruktbarheten raser enda mer, men føler det blir mest riktig overfor de andre ungene. Hvordan går det med dere da Konemor, er dere i aktiv prøving?

• 1 måned senere...

Ja det er helt klart verdt det:) Men håper jeg slipper lettere unna hvis jeg nå blir gravid igjen. Blir nok så vi venter med å prøve til sommeren da vi skal på en lenge planlagt utenlandsferie med alle ungene da, og jeg vil ikke risikere å ødelegge denne med å være dårlig. Litt kjipt å måtte vente, er jo redd fruktbarheten raser enda mer, men føler det blir mest riktig overfor de andre ungene. Hvordan går det med dere da Konemor, er dere i aktiv prøving?

Hei igjen :) Beklager litt treg med å svare, har ikke vært pålogget på en stund. Sitter her med skrekkblandet fryd i hjertet og positiv graviditetstest i handa...:)  Så det var så fort gjort denne gangen altså. To perioder og så satt den gitt....;)  Vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, 4-6 uker. Skal til legen til fredag, så jeg får få time hos gyn, og få fastsatt termin, og det faktum at jeg er GRAVIIIID!! Herlighet!! Verden ble ikke helt den samme nå <3 Jeg har mange graviditetstegn, men er foreløpig i forbløffende god form. Noe som naturligvis bekymrer meg :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...