Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Aldri hatt hann før, og dette er et stort problem. Det lukter jo forferdelig vondt, men han gjør det jo overalt !!! Anonymous poster hash: 0c9fa...2ea
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Da er han utrygg og prøver å dominere dere(evnt. uvi, men det regner jeg med dere har sjekket). Går dere nok tur med ham? Tar ham ut hver gang han tisser? Kjefting kangjøre det verre.. Anonymous poster hash: 67605...ad8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Helt normalt med hann hunder i den alderen der. Noen har større markerings problem enn andre. Vi vasket oss ihjel! Måtte til slutt få kjemisk kastrering (sprøyte) det var vår redning 😊 anbefaler det først! Har dere katter i hus kanskje? Anonymous poster hash: 9cbc9...391
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Ingen andre dyr. Det kom helt plutselig ! I senga til barna , min seng .. Ja you name it! Utrygg ? Dominere ? Jøss sånn helt plutselig ? Han er en veldig snill liten sak, men trodde ikke det altså! Hmm det har begynt nå den siste måneden, så har ikke sjekket noe. Går daglig tur med han, 2-3 ganger pr dag, han syns det er så kaldt så snur og vil hjem. Er vi ute tisser han tja minst 10 ganger før vi er ute av gården... Dette er fryktelig slitsomt for oss, og selvsagt prøver jeg å ikke kjefte på han, men må telle et par runder ja, for å roe meg... 😞😞 bare vant til tispe og dette skjedde aldri Anonymous poster hash: 0c9fa...2ea
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Helt normalt med hann hunder i den alderen der. Noen har større markerings problem enn andre. Vi vasket oss ihjel! Måtte til slutt få kjemisk kastrering (sprøyte) det var vår redning anbefaler det først! Har dere katter i hus kanskje? Anonymous poster hash: 9cbc9...391 Det er overhode ikke normalt. Vi har hatt hannhunder i alle år og flere sammen. Har aldri opplevd at de har markert innendør. Ei heller har oppdretter det, selv ikke når tipsene har løpetid (de har også flere hannhunder samtidig). Ville sjekket hunden for uvi, eller annen medisinsk årsak. Anonymous poster hash: 537a7...5eb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Hadde en hund som pisset inne. Og fy FLATE det er noe av det VÆRSTE jeg har opplevd.. Han kunne finne på å pisse 5 minutter etter vi var kommet inn fra tur. Gjorde det som oftest på samme sted og gjorde det aldri så vi fikk tatt han i gjerningsøyeblikket men han skjønte jævlig godt at han hadde gjort noe galt når vi kom med sprayflaske og papir for å vaske. Kunne vridd hode av den hunden altså! Vi kastrerte han og da gav det seg men han endret fullstendig personlighet etter det og ble en kjempe pysete og etterhvert VELDIG aggressiv hund og nå skal han reise til himmelen over nyttår for nå har han bitt for siste gang. Og det er alltid fullstendig uprovosert, kan ikke ta i han når det ikke passer han uten at han gnafser av deg fingrene. Han har også bitt barn og er ikke trygg rundt de i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8fab2...6d7
Pobie Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 (endret) Markering inne er kun ufullstendig husrentrening. Kastrering hjelper ikke på markering, med mindre hunden også er hyperseksuell. Back to basics med husrentreningen - Ha hunden i bur eller lekegrind når han ikke er under direkte oppsyn, og bundet til deg ellers. Ta han med ut etter han har spist og sovet, og ellers en gang i timen. Belønn hver gang han gjør fra seg ute. IKKE straff hvis han markerer inne, da får du kun en hund som ikke vil tisse når du er i nærheten og da kan du ikke husrentrene heller. Belly band kan også hjelpe, men hunden skal altså aldri være løs i huset uten at han er under direkte oppsyn til enhver tid, dvs aldri forsvinne inn på et annet rom ut av synet i så mye som ett sekund. Rengjør der han har markert med noe som bryter ned enzymene, f eks Urine Off el.l. Dette er ikke utrygghet eller dominering. Markering er helt naturlig adferd for hannhunder, han har bare ikke lært at det ikke gjøres inne i huset. Endret 29. desember 2014 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Tusen takk for gode svar ! Han har kkke vært spesielt flink med renslig, men det ble bedre, og nå dette tilbakefsllet . Han er en knall god liten gutt, ikke noe å si på med det, men æsj! Og jeg SER at han vet han har gjort no galt for han skammer seg veldig når jeg oppdager det eller kommer med papir osv. Fryktelig ubehagelig . Jeg får vel ta en sjekk av han også, og gå tilbake til "baby tiden". Og den lukta da....😒🔫 hmm! Ille å høre med hunden din , som ikke kan leve lenger, men når de aldri slutter å bite så har jeg forståelse for det... Har merket 1"problem" med han ang min datter, men jeg "forstår" han på en måte. For hun har ( uten lov) tatt vekk leker/godteri fra munnen hans, så han knurrer vilt KUN når hun prøver, men har lært hun ordentlig nå, og fått mer forståelse for at det ikke må gjøres ... Men alt i alt en fantastisk liten sak, hvis han slutter med dette tullet blir det enda bedre ! Ps, han får ikke gå rundt i huset uten meg, men desverre markerer han selv om jeg er i rommet, i et uoppmerksomt øyeblikk Anonymous poster hash: 0c9fa...2ea
Pobie Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har oppdaget at de ofte har tilbakefall i renslighetstreningen rundt 8-9 mnd alder, så det har nok noe med det å gjøre. Ikke ta fra han ting. Klart han knurrer når dere kommer og stjeler det som er hans. Man skal alltid bytte, f eks med en godbit eller leke. Da vil hunden med glede gi fra seg det den har, istedenfor å vokte det. Hvis han vokter og knurrer i en alder av kun 7 mnd, vil du nok oppleve store problemer med dette senere hvis du ikke lærer han at å bytte er kult.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 som sagt gjelder det kun min datter, så vi trener hardt på dette, for det er helt uakseptabel oppførsel mot datteren min. Men jeg ser også HVORFOR det har oppstått, så det har blitt tatt tak i ved roten, og han viser fremgang dag for dag. Hehe...rare lille dyr. Men med en gang jeg kommer og skal ta noe, så slipper han det med en gang jeg sier det, så han er flink sånn sett! Jeg håper bare han slutter med den fæle tissinga før jeg blir gal Anonymous poster hash: 0c9fa...2ea
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Har merket 1"problem" med han ang min datter, men jeg "forstår" han på en måte. For hun har ( uten lov) tatt vekk leker/godteri fra munnen hans, så han knurrer vilt KUN når hun prøver, men har lært hun ordentlig nå, og fått mer forståelse for at det ikke må gjøres ... Anonymous poster hash: 0c9fa...2ea Dette er helt tåpelig oppførsel og veldig dårlig gjort ovenfor hunden. Dere trener han rett og slett opp til å bite før eller senere. Ingen barn skal ta noe fra hunden. Det er veldig nyttig at dere voksne kan gjøre dersom den har fått tak i noe som er skadelig for ham. Dette gjør dere ved å bytte det han har mot noe som han har enda mer lyst på, f.eks favoritt godisen hans. Anonymous poster hash: 537a7...5eb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 det har blitt tatt tak i, og hun har forstått etter gjentatte samtaler at det er totalt uakseptabelt. Hun har blitt mye flinkere på dette, og det samme har hunden. Så er veldig glad for at det går rette vei. Det er KUN jeg som har lov til å ta noe ut av munnen hans, nettopp fordi jeg er den voksne. Anonymous poster hash: 0c9fa...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå