Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Del Skrevet 28. desember 2014 Hva gir dere? Vi har hittill gitt t-skjeer av most banan, vann, epleglass, pæreglass og potet/gulrot glass :-) Anonymous poster hash: 04709...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 28. desember 2014 #2 Del Skrevet 28. desember 2014 Mi jente er ikke fyllt tre mnd enda, men jeg begynte med smaksprøver tilnr en da han var nesten 4,5 mnd. Jeg begynte med kokt og moset potet blandet med mm, så gulrot på samme måte. Videre utvidet jeg med avokado, kålrot, blomkål, banan, eple, mango, svisker og blanding av to ting han hadde smakt tidligere. Sluttet å blande med mm ganske fort... Husker ikke rekkefølge og hvilke andre ting jeg prøvde. Har hørt at søtpotet er fin å gi. Ga smaksprøver av hirsegrøt også etterhvert. Blir å gjøre ca samme nå med nr to :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 29. desember 2014 #3 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg har prøvd med grøt. Spiste vel 2 ts i dag. I morgen blir det banan i tillegg til grøt. Etterhvert avokado, gulrot, potet, blåbær, svisker og det som finnes i 4 mnd glass. Håper lillesøster liker like mye som storesøster. Det var bare blomkål hun spyttet ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Del Skrevet 29. desember 2014 Lurt å introdusere en ny smak om gangen. Start med en t-skje og øk gradvis på. Etter 4-5 dager kan du gi ny smak. Gi rene varer/smaker i begynnelsen. Da er det lettere å se om det evt er noen reaksjon. Trenger slett ikke gi glass, gi kokte grønnsaker spedd med mm/mme, most frukt, grøt,... Husk at dersom du ammer, skal dette fremdeles være hovednæringen lenge! Gi alltid melk først og smaksprøver etterpå. Anonymous poster hash: 6e0a0...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå