Gå til innhold

Dere som har irritabel tarm og har vært/er gravide. ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppførte magen seg under graviditeten?

Jeg synes den er helt umulig. Reagerer lynraskt på veldig mye for tiden.

Ikke bare i jula, men før jul også.

Blir stein hard øverst i magen pga luft og det er innmari vondt. Tilbringer jo annenhver kveld på do....

Anonymous poster hash: a4bf6...33e

Skrevet

Prøv å spis ananas, den inneholder masse fordøyelsesenzymer. Spis gjerne hver dag og spis en god del hver dag de første ukene. Kiwi inneholder også masse fordøyelsesenzymer og er også bra for magen:)

Anonymous poster hash: 2d143...b29

Skrevet

Jeg har irritabel tarm, og er gravid. Jeg er veldig plaget med luft, og er også veldig variabel i magen. Noen dager er jeg helt fin, mens andre dager sitter jeg på do mesteparten av tiden. Slitsomt!

Anonymous poster hash: 35c8c...b98

Skrevet

Her har graviditeten hittil hatt veldig positiv effekt. Systemet går så treigt, at eg nesten er "normal" ;-)

Skrevet

Prøv å spis ananas, den inneholder masse fordøyelsesenzymer. Spis gjerne hver dag og spis en god del hver dag de første ukene. Kiwi inneholder også masse fordøyelsesenzymer og er også bra for magen:)

Dessverre reagerer jeg på fruktosen med voldsomme magekramper og luft, så har holdt meg unna frukt en stund. Ikke sikker på om ananas er noe bedre enn annen frukt for meg. Men kan vel ikke skade med et forsøk. Verre blir det vel ikke.

Skrevet

Her har graviditeten hittil hatt veldig positiv effekt. Systemet går så treigt, at eg nesten er "normal" ;-)

Sånn var jeg i første svangerskap og. I andre svangerskap var jeg litt dårligere, og nå med nr 3 er jeg tilnærmet lik normal. Dvs som jeg pleier å være når jeg ikke er gravid. Dårlig.

Anonymous poster hash: 35c8c...b98

Skrevet

Var slik med nr 2 og 3, men nå med nr 4 er det ille igjen...

Skrevet

Første svangerskap var kjempebra og normal mage, jeg kunne spise og ikke løpe på do. Andre var ikke så bra desverre

Anonymous poster hash: 3e953...2c1

Skrevet

Jeg var ekstremt plaget av forstoppelse da jeg var gravid. Ble faktisk innlagt på sykehus flere ganger pga plager i forbindelse med det. Gruer meg til neste svangerskap.

Anonymous poster hash: 00ad0...2f8

Skrevet

Graviditeten var kjempebra for min irritable tarm, hadde aldri diare eller løs mage. Derimot litt for treg iblandt.

Anonymous poster hash: 969dc...f26
Skrevet

Jeg var verre i begynnelsen av svangerskapet, så ble jeg mye bedre. Husk at hormoner tuller med fordøyelsen, å ha hard mage er vanlig, også mye luft. 

Skrevet

Dessverre reagerer jeg på fruktosen med voldsomme magekramper og luft, så har holdt meg unna frukt en stund. Ikke sikker på om ananas er noe bedre enn annen frukt for meg. Men kan vel ikke skade med et forsøk. Verre blir det vel ikke.

Google fodmap.

Har alltid hatt vondt i magen, fikk et nytt liv med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...