Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har heller ingen symptomer, alt føles som vanlig.

Men, var hos gynekolog idag og det blir pergotime på meg neste syklus. Det blir spennende! Alt så fint ut ellers, han tok også celleprøve som jeg vil få svar på etterhvert. Skulle begynne rett på dobbel kur, så håper det klaffer da :)

så spennende! hvor lenge har dere prøvd? :)

Fortsetter under...

Jeg har bare sykt mye luft i magen og er litt forstoppa, men nekter å tro at det er et "symptom".

Det er spennende Wiga. Da blir det spennende tider for dere 😊 vi fikk også pergo i høst. Oktober og desember tror jeg det ble. Man får et ekstra håp da 😊👍

Annonse

Her har håpet sunket betraktelig etter en tur hos legen idag med mannen. Det viste seg at han har testosteron-mangel og det kommer til å ta ca ett år med medisiner før han er tilbake på normalen. Jeg presterte samtidig å havne på sykehuset fordi det viser seg at jeg er allergisk mot en type antibiotika og der fant de en kul under armen min som jeg må på biopsi\ultralyd med. Så de neste ukene blir det mye sykehus for min del. Legen sa det kan være vanskelig å bli gravid nå som mannen har så lavt nivå, så det var ett skikkelig spark i magen følte jeg, vi har jo ventet så lenge på dette! I tillegg var alle apotekene tomme for den medisinen han skal ha så han får ikke begynt før tidligst slutten av neste uke. Jeg må i tillegg starte på steroider etter biopsien neste uke for å få kontroll på skadene etter å ha tatt antibiotika jeg ikke tåler, så om jeg mot formodning skulle være gravid nå så blir det problematisk. Skikkelig møkkadag med andre ord! 

Jaja, om ikke annet så er det iallefall helg..! :) 

Her har håpet sunket betraktelig etter en tur hos legen idag med mannen. Det viste seg at han har testosteron-mangel og det kommer til å ta ca ett år med medisiner før han er tilbake på normalen. Jeg presterte samtidig å havne på sykehuset fordi det viser seg at jeg er allergisk mot en type antibiotika og der fant de en kul under armen min som jeg må på biopsi\ultralyd med. Så de neste ukene blir det mye sykehus for min del. Legen sa det kan være vanskelig å bli gravid nå som mannen har så lavt nivå, så det var ett skikkelig spark i magen følte jeg, vi har jo ventet så lenge på dette! I tillegg var alle apotekene tomme for den medisinen han skal ha så han får ikke begynt før tidligst slutten av neste uke. Jeg må i tillegg starte på steroider etter biopsien neste uke for å få kontroll på skadene etter å ha tatt antibiotika jeg ikke tåler, så om jeg mot formodning skulle være gravid nå så blir det problematisk. Skikkelig møkkadag med andre ord! 

Uff...for en møkkadag! Høres ut som om du har fått din dose med d%$*@t på en stund. Håper det ikke behøver å ta så lang tid som et år for dere da..kan helt sikkert gå fortere enn det også:) Krysser fingrene for dere! Du er fin da....optimistisk til tross for en dag fra helvete!

Stor og god klem til deg

Uff...for en møkkadag! Høres ut som om du har fått din dose med d%$*@t på en stund. Håper det ikke behøver å ta så lang tid som et år for dere da..kan helt sikkert gå fortere enn det også :) Krysser fingrene for dere! Du er fin da....optimistisk til tross for en dag fra helvete!

Stor og god klem til deg

Tusen takk :klem:  Ja, idag fikk vi vår dose med dårlige nyheter. Men som jeg sa til gubben, vi kan få lov å være deppa i maks en time etter det må vi se opp og frem så vi ikke drar hverandre ned. Så ikveld skal vi prøve å kose oss og ha fokus på alt som er bra :) Vanligvis ville jeg sikker grått noen tårer og vært forbannet, men jeg er merkelig positiv for tiden - utrolig herlig! Vi fortsetter prøvingen med uforminsket styrke da, man vet jo aldri :) 

Det var trist å høre Mumua!! :( Men når det først er som det er så erdet kamskje greit vite det, da blir kanskje ikke skuffelsen like stor framover om det ikke klaffer. Bra du fant ut av kulen da, skummelt med sånt! Håper det går mindre enn ett år før det klaffer.

Her hadde jeg plutselig el-slim i går (sorry detalj). Kan ikke være helt sikker, så nå aner jeg ikke om mensen kommer som først antatt eller om det er to uker til fra nå. Tenker jeg tester neste helh uansett bare for å være sikker.

Noen som har en god følelse og snartskal teste?

Ingen god følelse her, tipper tr kommer i natt, da murringene har kommet for fullt i dag. Men tar en test på tirsdag tenker om ikke tr er ankommet da. Men er veldig sikker på at hu kommer desverre. Men klar for lap neste mandag, så er jo veldig spent på det da!.. Håper det ikke blir noen skumle funn der..

Lykke til videre, Mumua! Håper ting ordner seg raskt for dere begge<3

Tusen takk dere, jeg er positiv og ser lyst på det. Jeg ble jo gravid i desember til tross for dette så jeg vet det kan gå :) Begynner med monitor i februar og vi fortsetter prøvingen som vanlig. Skal ha biopsi på mandag og så blir det mammografi også ganske snart tror jeg, men jeg føler på meg at kulen er ufarlig. Har vært mye syk før, så magefølelsen min stoler jeg på. Litt skeptisk til å begynne på prednisolon på mandag i tilfelle jeg skulle ha klart å bli gravid denne mnd, men jeg ser an formen på mandag :) 

Synes forøvrig det var litt festlig at mannen min skal begynne på pergotime, så vi tuller om hvem av oss som ender opp med eggløsning først :P Det er visst mange menn med lavt testosteronnivå som må gå på pergo en stund. Har jo klagd på han at han har oppført seg som ei kjerring det siste halvåret så vi lo faktisk begge to når han fikk vite at han hadde lavt testosteron ;) Vi har veldig mye humor og stor takhøyde her hos oss så vi klarer å le av det meste, og det kommer godt med i tøffe tider. Nå skal vi sette i gang med å legge om kostholdet vårt og trene mer i tiden mens vi venter på at spiren skal sitte så vi har noe annet å fokusere på, og det skal vist øke sjansene våre også :) 

Har fortsatt ikm 1. februar da, så det er fortsatt ett håp her siden man gjerne er ekstra fruktbar etter en sa :) 

Ha en super helg folkens, jeg koser meg ihjel her jeg sitter med nyvasket leilighet og en svær, nydelig blomsterbukett foran meg :)

Hvis prednisolon kan skade et foster ville jeg hørt om noe alternativt eller ventet til etter ikm med å begynne. Du kan jo få sjekket hcg, ikke sikkert den er rukket og blitt høyere, men det kan jo hende. Og den vises raskere der enn i urinen.

Annonse

Hvis prednisolon kan skade et foster ville jeg hørt om noe alternativt eller ventet til etter ikm med å begynne. Du kan jo få sjekket hcg, ikke sikkert den er rukket og blitt høyere, men det kan jo hende. Og den vises raskere der enn i urinen.

I felleskatalogen står det at det kan brukes, men med forsiktighet ved graviditet. Det er ganske viktig at jeg begynner fort etter biopsien fordi jeg har betennelse i blodårene som er nødt til å behandles, men jeg skal høre med dem samtidig som jeg tar biopsi på mandag om jeg kan vente eller hvordan risikoen evt er. Er mest sannsynlig bare 8-9 dpo på mandag så det er kanskje vanskelig å oppdage noe hcg så tidlig, men skal gjøre det jeg kan for å forsikre meg om at det er trygt. :)

Endret av Mumua

I felleskatalogen står det at det kan brukes, men med forsiktighet ved graviditet. Det er ganske viktig at jeg begynner fort etter biopsien fordi jeg har betennelse i blodårene som er nødt til å behandles, men jeg skal høre med dem samtidig som jeg tar biopsi på mandag om jeg kan vente eller hvordan risikoen evt er. Er mest sannsynlig bare 8-9 dpo på mandag så det er kanskje vanskelig å oppdage noe hcg så tidlig, men skal gjøre det jeg kan for å forsikre meg om at det er trygt. :)

Fant denne, så da ser det ut som om det kan gå greit men skal spørre likevel. 

•  Systemisk bruk: Moderate doser kan gi lett vekstrestriksjon hos fosteret, men det er ikke dokumentert fosterskade hos mennesker. Gravide som er avhengige av glukokortikoider pga. sin sykdom, må fortsette behandlingen. Binyrebarksuppresjon hos det nyfødte barnet er rapportert ved bruk av høye doser av potente glukokortikoider mot slutten av svangerskapet, men dette synes å være en lett, reversibel og ufarlig effekt

Heia nå starter den store uka på mandag. :-) noe som slo meg i dag at jeg har ikm på mandag og har ikke menssmerter eller noe... Noen som har testet tidlig eller kjenner noen spesielt? Selv skal jeg prøve å vente til mandag/tirsdag siden jeg allerede har "glemt " at jeg er i dpo land... Jeg vet er det mulig liksom.. Hehe men har jo ikke hatt trua heller siden det bare ble kos to ganger om mannen mente svømmere ikke kom den ene gangen. (noe legen kunne bekrefte, det kan skje siden han har nyrestein) så jada hva tror dere???

Det var jo bra da Mumua, da slipper du å bekymre deg for det. Satser på at du er ferdig med medisin til du er i slutten av svangerskapet :)

Skogfrua, endelig litt positive nyheter her!! Nesten så jeg gnir meg i hendene av spenning her jeg sitter!! Et lite øyeblikk håpet jeg at du sprekker i morgen og får ppositiv test allerede da, men det beste er vel å vente.

Babysyk85: Skal forhåpentligvis bare gå på medisinen i litt over en uke så det går forhåpentligvis bra :)

Skogfrua: Har lært etter mange mnd med prøving at lite symptomer er bra! :P Det kan ofte være ett godt tegn så dette blir spennende :) Jeg har hatt en flom av symptomer hver mnd uten å være gravid (med unntak av des. og nå i januar) så symptomer betyr ikke alltid graviditet^^

Ikm i dag eller i morgen for min del, ingen tr enda, men hu kommer vel. Murrer litt av og på her, mest om kvelden, men uten om det, ingen symptomer. Tester på tirsdag om ikke tr er ankommet da, men regner med at hun kommer i kveld eller i morgen.. I morgen starter hvertfall uka vår:)

Gratulerer så mye Ohana :)

Jeg ser jeg har falt av ikm listen, men jeg har ikm på lørdag beregnet etter el tester. Så det er enda noen dager til i dpo land for min del. Jeg har vert innstilt på det verste denne mnd siden jeg hadde sa sist mnd i uke 5 + ett eller annet. men mistet helt håpet etter el testing. Jeg tester med digital test så jeg fikk smilefjes rundt forventet tid, to dager etter var det bare en ring. Men så testet jeg noen dager etter det igjen bare for å være sikker på at jeg ikke har gått glipp av noe å da var den positiv igjen. Å det har den vert hele helgen.. så jeg håper jeg kommer inn i normalen igjen til neste pp vertfall.

Det føles alltid ut som en evighet når man må prøve på nytt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...