Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Snutteplutt! 

Så utrolig trist med venninnen din! Det må være veldig vondt for henne å gå gjennom det hun opplever nå. Å miste såpass langt inn i svangerskapet må være en stor påkjenning. Det høres også ut som dette er ganske vanskelig for deg også, og det tyder jo på at du bryr deg mye om venninnen din. Jeg er overbevist om at venninnen din også vet hvor mye du bryr deg om henne, men hun vil sikkert oppleve det som litt sårt dersom du skulle bli gravid denne måneden (eller iløpet av de neste månedene for den saks skyld). Når det er sagt så finnes det ingen garanti for noenting her i livet og blir man gravid så finnes det dessverre også en sannsynlighet for å miste. Med andre ord...når man opplever noe vondt her i livet, som venninnen din nå gjør, så stopper ikke verden rundt en opp på grunn av dette. Heldigvis for det vil nå jeg si, hvis ikke ville man nok aldri kommet seg ut av sorgen. Det jeg forsøker å si er at jeg forstår veldig godt at du får dårlig samvittighet, men du har ingen grunn til å ha det. Du må fortsette ditt liv som vanlig, og jeg tror nok ikke venninnen din ville ønsket at du skulle slutte å prøve fordi hun går gjennom det hun gjør nå. Det du likevel kan gjøre er å være litt sensitiv rundt henne ift valg av tema osv. Det er kanskje ikke nå man klager over at man aaaaldri blir gravid, foran henne :P.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre! Hun er heldig som har en venn som deg <3

Klem Visu

aaah, det er så mange av vennene mine som har fortalt at de er gravide de siste to ukene, jeg må ærlig talt innrømme at jeg får litt vondt inni meg. Kjempeglad på deres vegne så klart, men skulle ønske vi også fikk det til snart! Formen er helt elendig pga sykdom og en syklus som er inni hampen merkelig så er litt ekstra sårbar nå kjenner jeg..Blæ! Måtte få det ut.. :) 

Annonse

God Onsdag jenter ! :) 

Jeg lurer på en ting. Er det noen av dere som har hatt celleforandringer? Jeg tok celleprøve i september, å fikk beskjed om lette celleforandringer og at ny prøve burde tas om 6 mnd. Lurer da på om hvis jeg blir gravid før det, innen mars da, om man kan ta celleprøver mens man er gravid? 

Lurer også på hvor lenge etter tr dere begynner å "humpe"? :D Fra hvor lenge før el er det egentlig mulig å bli gravid? Jeg fikk tr på mandag, så skal vel egentlig bytte gruppe, men den syklusen varierer ofte en dag pluss eller minus, så jeg holder meg her foreløpig jeg :D 

Jeg lurer på en ting. Er det noen av dere som har hatt celleforandringer? Jeg tok celleprøve i september, å fikk beskjed om lette celleforandringer og at ny prøve burde tas om 6 mnd. Lurer da på om hvis jeg blir gravid før det, innen mars da, om man kan ta celleprøver mens man er gravid? 

Lurer også på hvor lenge etter tr dere begynner å "humpe"? :D Fra hvor lenge før el er det egentlig mulig å bli gravid? Jeg fikk tr på mandag, så skal vel egentlig bytte gruppe, men den syklusen varierer ofte en dag pluss eller minus, så jeg holder meg her foreløpig jeg :D

Hei Hjerteskatten:) Fint navn <3 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg når det gjelder svar på det med celleforandringer, men har erfart mange ganger at google er min venn;) Søk gjerne på lommelegen, så kanskje du finner et svar fra noen kyndige :D. Ut i fra det jeg har lest så regner man med 6 fruktbare dager i syklusen (4 dager før eggløsning, eggløsningsdagen og én dag etter), hvorav de mest fruktbare dagene er de tre siste dagene før eggløsning og selve eggløsningsdagen. For å finne ut av når du har EL ville jeg rådet deg til å begynne å tempe...det har jeg begynt med denne mnd, og det er vel egentlig den eneste måten å finne ut av når man har hatt eggløsning. Det negative med temping er at man ikke finnner ut av når man har hatt El før dagen etter den har inntruffet, men da kan man iallefall kanskje finne frem til et mønster i etterkant. Utover det så kan man jo ta eggløsningstester også. Dersom du ikke gjør noe av dette ville jeg "timet" sengekosen ift til hvor lange sykluser du vanligvis har. Jeg har en syklus på gjennomsnittlig 31 dager og da beregnes min fruktbare fase til å begynne ca dag 14 i syklusen og eggløsning på dag 17. Så da er disse dagene mitt vindu for å bli befruktet :). Hvor lang syklus har du da?

aaah, det er så mange av vennene mine som har fortalt at de er gravide de siste to ukene, jeg må ærlig talt innrømme at jeg får litt vondt inni meg. Kjempeglad på deres vegne så klart, men skulle ønske vi også fikk det til snart! Formen er helt elendig pga sykdom og en syklus som er inni hampen merkelig så er litt ekstra sårbar nå kjenner jeg..Blæ! Måtte få det ut.. :)

Åå...det skjønner jeg kjempegodt! Sånn er det for min del også...magene popper opp over alt nå :P. Får håpe syklusen din stabiliserer seg snart :)

Tusen takk for gode ord Nicolinee og Visu!

Vi må jo så klart gå videre,ingen av våre litt kan stoppe opp. Får bare så vondt av at hun må igjennom dette.

Hvordan funker dette med temping egentlig? Er det for seint å begynne med det denne mnd?

Jeg har akkurat begynt å tempe selv denne syklusen, og jeg begynte noen dager etter at jeg var ferdig meg TR. Tror ikke det er for sent, så lenge man begynner noen dager før EL, slik at man ser en endring når El faktisk inntreffer. Veldig spennende å bli bedre kjent med sin egen kropp på den måten!

Har lest om flere som har tatt celleprøver som gravid så det går sikkert fint :)  Har hatt celleforandringer selv ett par ganger, men aldri vært gravid da. Begge gangene viste alt seg å være helt normalt, så det er som ofte helt ufarlig :) 

Vi begynner humpinga på dag 10 i syklusen som regel, 4-5 dager etter tr. Man er vel fruktbar ca 5 dager før el og 1-2 dager etterpå, det er jo litt vanskelig å si akkurat på timen når el har vært så greit å være sikker på at man har utnyttet det maksimalt :)

Åå...det skjønner jeg kjempegodt! Sånn er det for min del også...magene popper opp over alt nå :P. Får håpe syklusen din stabiliserer seg snart :)

Den har vært ganske stabil, men kom plutselig 8 dager for sent denne gangen, og blødningen har vært kjemperar. Men nå er det over og jeg skal til legen å ta litt prøver på mandag for å se, jeg føler jeg rett og slett fødte ut noe her om dagen så jeg er redd jeg kan ha hatt en SA. Blødningen, smertene og en del tyder på at det kan være noe sånt så jeg må nesten få sjekket det før vi setter i gang igjen denne pp :)

oi var lenge siden jeg hadde vert her da........
blir vel ikke bare vi som legger inn litt aksjer i helga.. men santidig er jeg usikker, jeg har endelig fått dato til en operasjon jeg har håpet på i to år.. de opererer jo ikke om jeg er gravid.
men nå har vi prøvd et år så skjer det så sker det, selv om det da må tilsi at jeg på nytt må ut i ny sykehus kø...
haff tøff start på 2015 detta :P utredning hos gyn og operasjon samt at jeg hadde SA i Desember.....

Lykke til til alle andre her inne, vi er vel en god gjeng her nå :)

Annonse

Her begynte jeg plutselig å blø litt igjen idag, eller, det kom masse slimete, brun utflod (sorry detaljene). Har også litt smerter, men ikke el-smerter. El skal etter kalenderen komme neste helg, så tror ikke det er det heller. Tørr ikke legge inn aksjer ikveld, for det føles ikke riktig ut. Er så klart tom for el-tester og. Skal til legen på mandag, håper hun kan sjekke hva som foregår for dette har jeg aldri opplevd før. I tillegg har jeg denne uka gått på hele 2 kurer antibiotika og har fått allergisk reaksjon på ett eller annet samtidig som huden på fingertuppene mine forsvant og ble til store sår så det frister ikke det minste med aksjelegging :P Skikkelig unntakstilstand her i heimen for tida..:)

Håper alt er i rute hos dere andre :)

Da slenge jeg meg på etter litt forumfri. Har ikm mandag 26. om noen kan legge meg inn?

Vi har startet utredning, alle mine tester ser vra ut, venter på svar fra sædanalyse på mannen og så blir det undersøkende lap på meg neste mmd, så da håper jeg det skjer noe snart. Begynner å bli passe utålmodig og lei av prøving.

Lykke til alle sammen!

Fikk beskjed av legen idag at jeg har hatt en SA, noe jeg mistenkte når jeg plutselig fikk en ekstra blødning forrige uke. Litt usikker på hvordan syklusen blir denne mnd pga det, men vi fortsetter som normalt med prøvinga denne uka hvis kroppen min godtar det :) Viste seg at det jeg trodde var en SA i 2008 visstnok var blitt ført inn i journalen min som det (jeg fikk aldri positiv g-test så jeg var ikke sikker på om det var det) derfor får jeg inn til utredning om jeg nå mister en gang til. Håper vi slipper det, men godt å vite at jeg ikke må gjennom dette mange ganger før vi får hjelp dersom det er noe galt iallefall.

Krysser fingrene for at vi har litt flaks denne mnd og at vi får en spire som sitter, synes vi fortjener det nå <3 

Mandag 26 skogfrua, FrkT_81
Tirsdag 27
Onsdag 28 Visu
Torsdag 29
Fredag 30 Piasawa
Lørdag 31 Hjerteskatten <3 
Søndag 1

Da er vi i første pp :) Jeg er 33 år, var aktiv her inne når vi fikk førstemann for 3 år siden. Men har ikke vært aktiv etter dette. Hyggelig å være tilbake, og håper at jeg får like mye igjen av forumet som jeg fikk forrige gang :) 

Hei Hjerteskatten:) Fint navn <3 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg når det gjelder svar på det med celleforandringer, men har erfart mange ganger at google er min venn;) Søk gjerne på lommelegen, så kanskje du finner et svar fra noen kyndige :D. Ut i fra det jeg har lest så regner man med 6 fruktbare dager i syklusen (4 dager før eggløsning, eggløsningsdagen og én dag etter), hvorav de mest fruktbare dagene er de tre siste dagene før eggløsning og selve eggløsningsdagen. For å finne ut av når du har EL ville jeg rådet deg til å begynne å tempe...det har jeg begynt med denne mnd, og det er vel egentlig den eneste måten å finne ut av når man har hatt eggløsning. Det negative med temping er at man ikke finnner ut av når man har hatt El før dagen etter den har inntruffet, men da kan man iallefall kanskje finne frem til et mønster i etterkant. Utover det så kan man jo ta eggløsningstester også. Dersom du ikke gjør noe av dette ville jeg "timet" sengekosen ift til hvor lange sykluser du vanligvis har. Jeg har en syklus på gjennomsnittlig 31 dager og da beregnes min fruktbare fase til å begynne ca dag 14 i syklusen og eggløsning på dag 17. Så da er disse dagene mitt vindu for å bli befruktet :). Hvor lang syklus har du da?

Tusen takk! Og tusen takk for fint svar :-) Jeg har en syklus på 27-31 dager, så kan være lurt for meg å tempe ja. Tenkte å prøve uten eggløsningstester nå første mnd. Kjenner det på kroppen når el er på vei, pluss at jeg får masse slim. Men vanskelig å vite akkurat når den er, så vi får bare prøve hver dag eller minst annenhver dag. En uke siden jeg fikk tr nå, så da begynner vi moroa :-D :-D Dette blir spennende!

Har lest om flere som har tatt celleprøver som gravid så det går sikkert fint :) Har hatt celleforandringer selv ett par ganger, men aldri vært gravid da. Begge gangene viste alt seg å være helt normalt, så det er som ofte helt ufarlig :)

Vi begynner humpinga på dag 10 i syklusen som regel, 4-5 dager etter tr. Man er vel fruktbar ca 5 dager før el og 1-2 dager etterpå, det er jo litt vanskelig å si akkurat på timen når el har vært så greit å være sikker på at man har utnyttet det maksimalt :)

Tusen takk for svar :-) Jeg kom på at jeg tok celleprøve i mitt forrige svangerskap. Da var alt normalt. Å prøven jeg tok nå i september viste lette forandringer, vært veldig nervøs for det. Men legen beroliget meg med at det var såpass lette at det var som regel ufarlig. Håper de er normale igjen når jeg skal ta ny i mars. :-) Da er det vel ikke noe farlig å ta det om jeg eventuelt har blitt gravid. Tp er borte nå, så til onsdag tenker jeg vi begynner humpinga for alvor :-D :-D

ÅNei Mamua, så trist :-( Håper syklusen din går som normalt og at dere får det til nå. Jeg ble gravid med sønnen vår akkurat to uker etter jeg mistet andre gangen. Man har vel gjerne lettere for å bli gravid på nytt når kroppen akkurat har vært gjennom det. Krysser fingrene :-)

Mandag 26 skogfrua, FrkT_81

Tirsdag 27

Onsdag 28 Visu

Torsdag 29

Fredag 30 Piasawa

Lørdag 31 Hjerteskatten <3

Søndag 1

Da er vi i første pp :) Jeg er 33 år, var aktiv her inne når vi fikk førstemann for 3 år siden. Men har ikke vært aktiv etter dette. Hyggelig å være tilbake, og håper at jeg får like mye igjen av forumet som jeg fikk forrige gang :)

Velkommen hit til oss :-) Prøvde dere lenge med førstemann?

ÅNei Mamua, så trist :-( Håper syklusen din går som normalt og at dere får det til nå. Jeg ble gravid med sønnen vår akkurat to uker etter jeg mistet andre gangen. Man har vel gjerne lettere for å bli gravid på nytt når kroppen akkurat har vært gjennom det. Krysser fingrene :-)

Takk :) Det går helt fint, jeg rakk aldri glede meg før det gikk galt og jeg tenker som så at jeg vet iallefall at jeg klarer å bli gravid, nå gjelder det å få den til å sitte. Har lest mange tråder her inne om SA og MA så jeg forventet nesten at det skulle skje før eller siden. Nå er det unnagjort så da håper jeg neste spire sitter hele veien :) Skal prøve å legge inn aksjer så mye som mulig denne uka om det ikke blir flere blødninger, må smi mens jernet er varmt. Masse lykke til du også :)

Endret av Mumua

Ja, jenter...da er vi vel inne i eggløsningstiden da...i hvertfall en del av oss:P. Ift tidligere sykluser så skal jeg nok ha eggløsning på ca dag 17, og det er i morgen. Har lagt inn akskjer i går og på fredag (i tilfelle tidligere eggløsning), men fortsatt ingen sikre tegn på at el er i anmarsj. Jeg pleier å få eggløsningsslim, men dette har jeg ikke hatt noe av hittil i denne syklusen. El-testene er fortsatt negative, men de har blitt sterkere de siste dagene.Temper for første gang denne mnd, så det blir spennende å se akkurat når eggløsningen har inntruffet (eller om jeg faktisk har eggløsning). Hvordan går det med innlegging av aksjer for dere andre? :D Dette er litt spennende altså...første syklusen vi prøver å "time" kosen til eggløsningen. 

Vinterklem Visu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...