Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Jeg har laget 2 stk toro lasagne, jeg har 1 ildfast form som er stor, og en som er litt mindre. Så klart får de ikke plass ved siden av hverandre i ovnen. What to do??? Og i tilegg skal jeg ha hvitløks baguetter.....og de skal jo også i ovnen..... ONSKER MEG 2 ovner Anonymous poster hash: 71133...4de
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Bruk langpanna og lag dobbelt i den. Hvitløksbagettene kan steikes mens lasagnaen hviler. Evt steik dem på rist over lasagnaen. Anonymous poster hash: 15d6f...b50
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Langpanna.??.. men er ikke selv den dype langpanna for lav da??. Anonymous poster hash: d3ffc...684
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Stek de på hver sin hylle, og bytt plass midtveis i stekingen. På bunnen av ovnen kan du legge litt aluminiumsfolie og ha hvitløksbaguettene oppå. Anonymous poster hash: b4978...147
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Langpanna.??.. men er ikke selv den dype langpanna for lav da??.Anonymous poster hash: d3ffc...684 Det går helt fint hvis du fyller helt opp. Vår langpanne er ihvertfall dyp nok, selv om lasagnaen kanskje blir litt lavere. Det er forresten lurt å ha i bakepapir. Anonymous poster hash: 15d6f...b50
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Varmluft? Anonymous poster hash: 33fc6...851
Gustav Klitt Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Toro-lasagne er godt!! Skulle ønske jeg var invitert
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Toro lasagne til gjester? Æsj... Anonymous poster hash: fa007...93c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Toro lasagne til gjester? Æsj... Anonymous poster hash: fa007...93c Og feilen med det er??? Anonymous poster hash: d3ffc...684
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Toro lasagne til gjester? Æsj... Anonymous poster hash: fa007...93c Og feilen med det er??? Anonymous poster hash: d3ffc...684 Det er vel ikke akkurat vanlig å servere halvfabrikatamat/posemat når man inviterer gjester.... Men alt avhenger av settingen, skulle min søster og hennes barn kommet hit på lasagne ville jeg laget to stykker. En toro og en hjemmelaget fra bunnen av, det er fordi både hennes og mine barn liker toro-versjonen best, men vi voksne foretrekker jo en skikkelig hjemmelaget en og da særlig i hyggelig lag en helligdag. Anonymous poster hash: ba27b...6ce
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Toro lasagne til gjester? Æsj... Anonymous poster hash: fa007...93c Og feilen med det er???Anonymous poster hash: d3ffc...684 Det er vel ikke akkurat vanlig å servere halvfabrikatamat/posemat når man inviterer gjester.... Men alt avhenger av settingen, skulle min søster og hennes barn kommet hit på lasagne ville jeg laget to stykker. En toro og en hjemmelaget fra bunnen av, det er fordi både hennes og mine barn liker toro-versjonen best, men vi voksne foretrekker jo en skikkelig hjemmelaget en og da særlig i hyggelig lag en helligdag. Anonymous poster hash: ba27b...6ce Jeg bare lurer, hvordan får du hjemmelaget lasagne til å bli godt? Jeg synes det bare smaker tomat og løk... Surt.. Anonymous poster hash: 13969...555
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Toro lasagne til gjester? Æsj... Anonymous poster hash: fa007...93c Og feilen med det er???Anonymous poster hash: d3ffc...684 Det er vel ikke akkurat vanlig å servere halvfabrikatamat/posemat når man inviterer gjester.... Men alt avhenger av settingen, skulle min søster og hennes barn kommet hit på lasagne ville jeg laget to stykker. En toro og en hjemmelaget fra bunnen av, det er fordi både hennes og mine barn liker toro-versjonen best, men vi voksne foretrekker jo en skikkelig hjemmelaget en og da særlig i hyggelig lag en helligdag. Anonymous poster hash: ba27b...6ce Jeg bare lurer, hvordan får du hjemmelaget lasagne til å bli godt? Jeg synes det bare smaker tomat og løk... Surt.. Anonymous poster hash: 13969...555 Da kan du ikke være mye god på kjøkkenet hvis du lager Toro lasagne bedre enn hjemmelaget lasagne. Her lager jeg kun hjemmelaget og fikk fra niesen min "dette er den beste lasagnen jeg noengang har spist". Barna elsker den og voksne elsker den. Anonymous poster hash: fa007...93c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Toro sin smaker høgg, måå jeg bruke halvfabrikata velger jeg knorr sin.. Men helt ærlig, kan man lage bolognaise/pastasaus får man til lasagne også, det er virkelig null stress. Anonymous poster hash: e1fca...7f7
MammantilNurket Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Har aldri smakt lasagna fra Toro, men tillater meg å dele min oppskrift. Den er enkel og god. Vær nøye med å smake hele tiden Kjøttsaus: Varm litt olivenolje i en stor stekepanne. Hell i finhakket løk, hvitløk og f.eks.tørket oregano og basilikum. La det "svette" litt - pass på at det ikke blir for varmt. Ha i f.eks. halvt om halvt med karbonadedeig og kjøttdeig av svin. La det bli brunt. Tøm over hakket tomat fra boks. La det putre så lenge som mulig. Pass på at det ikke blir tørt. Smak til med salt, SUKKER (viktig!), pepper og gjerne litt rødvin underveis. Bechamelsaus: Lag hvit saus på vanlig måte med smør, mel og melk. Når sausen har brukbar konsistens skal du ost ha i noen gode never revet ost. Bruk gjerne en med litt kraftig smak. Smak til med salt, pepper og muskat. Legg lasagnaplater, kjøttsaus og bechamel lagvis i smurt ildfast form. Bechamelsaus i bunnen og siste lag før du topper med revet ost. Stekes i ovnen på 220 grader til den er ferdig. Serveres med grønn salat, rødvin og levende lys
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 lager alltid lasagne fra bunnen av....men en må huske å koke pastaplatene før de legges i forma. Anonymous poster hash: f7ca1...ff3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 Toro lasagne til gjester? Æsj... Anonymous poster hash: fa007...93c Og feilen med det er???Anonymous poster hash: d3ffc...684 Det er vel ikke akkurat vanlig å servere halvfabrikatamat/posemat når man inviterer gjester.... Men alt avhenger av settingen, skulle min søster og hennes barn kommet hit på lasagne ville jeg laget to stykker. En toro og en hjemmelaget fra bunnen av, det er fordi både hennes og mine barn liker toro-versjonen best, men vi voksne foretrekker jo en skikkelig hjemmelaget en og da særlig i hyggelig lag en helligdag. Anonymous poster hash: ba27b...6ce Jeg bare lurer, hvordan får du hjemmelaget lasagne til å bli godt? Jeg synes det bare smaker tomat og løk... Surt.. Anonymous poster hash: 13969...555 Da kan du ikke være mye god på kjøkkenet hvis du lager Toro lasagne bedre enn hjemmelaget lasagne. Her lager jeg kun hjemmelaget og fikk fra niesen min "dette er den beste lasagnen jeg noengang har spist". Barna elsker den og voksne elsker den. Anonymous poster hash: fa007...93c Ååå, sa niesen din det? Er hun vinner av NM i kokkelering? Eller jobber hun på en 4-stjerners michelinrestaurant? Ikke? Hvrfr i huleste kan du tro at hva niesen din sier om din lasagne er viktig på noen måte da? Anonymous poster hash: 13969...555
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 Har aldri smakt lasagna fra Toro, men tillater meg å dele min oppskrift. Den er enkel og god. Vær nøye med å smake hele tiden Kjøttsaus: Varm litt olivenolje i en stor stekepanne. Hell i finhakket løk, hvitløk og f.eks.tørket oregano og basilikum. La det "svette" litt - pass på at det ikke blir for varmt. Ha i f.eks. halvt om halvt med karbonadedeig og kjøttdeig av svin. La det bli brunt. Tøm over hakket tomat fra boks. La det putre så lenge som mulig. Pass på at det ikke blir tørt. Smak til med salt, SUKKER (viktig!), pepper og gjerne litt rødvin underveis. Bechamelsaus: Lag hvit saus på vanlig måte med smør, mel og melk. Når sausen har brukbar konsistens skal du ost ha i noen gode never revet ost. Bruk gjerne en med litt kraftig smak. Smak til med salt, pepper og muskat. Legg lasagnaplater, kjøttsaus og bechamel lagvis i smurt ildfast form. Bechamelsaus i bunnen og siste lag før du topper med revet ost. Stekes i ovnen på 220 grader til den er ferdig. Serveres med grønn salat, rødvin og levende lys Svinekjøttdeig? Nei, nei, nei! Det er det verste du kan tilsette lasagne. Anonymous poster hash: 13969...555
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Toro lasagne til gjester? Æsj... Anonymous poster hash: fa007...93c Og feilen med det er???Anonymous poster hash: d3ffc...684 Det er vel ikke akkurat vanlig å servere halvfabrikatamat/posemat når man inviterer gjester.... Men alt avhenger av settingen, skulle min søster og hennes barn kommet hit på lasagne ville jeg laget to stykker. En toro og en hjemmelaget fra bunnen av, det er fordi både hennes og mine barn liker toro-versjonen best, men vi voksne foretrekker jo en skikkelig hjemmelaget en og da særlig i hyggelig lag en helligdag. Anonymous poster hash: ba27b...6ce Jeg bare lurer, hvordan får du hjemmelaget lasagne til å bli godt? Jeg synes det bare smaker tomat og løk... Surt.. Anonymous poster hash: 13969...555 Det er noen av de hermetiske tomatene som smaker surt vann, pass på å få en god en. Det er ikke nødvendigvis de dyreste som er best heller, men det ligger mange tester at hermetiske tomater på nettet så sjekk de ut. Synes aldri hjemmelaget lasagne har blitt surt i smaken altså, og det er jo veldig lett å lage. Jeg freser en pakke karbonadedeig og en pakke kjøttdeig i pannen og har i løk og hvitløk. Krydrer med Toro oregano, merian og basilikum. Har over hermetiske tomater, et par spiseskjeer tomatpure og litt buljong. Du kan ha i det du ønsker av grønnsaker, men raspet gulrot gir litt sødme. Finhakket selleri, paprika o.l. kan selvfølgelig også brukes. Smak til med salt og pepper, synes du fremdeles det er surt kan du godt ha litt sukker i. La det småputre og koke litt, da blir sausen enda bedre. All saus med tomat i bør koke en liten stund. Har tomatsausen og lasagneplatene annenhver gang i formen, helt øverst har jeg et lag hvit ostesaus og revet ost på toppen der. Anonymous poster hash: ba27b...6ce
DramaMama Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 lager alltid lasagne fra bunnen av....men en må huske å koke pastaplatene før de legges i forma. Anonymous poster hash: f7ca1...ff3 Jeg lager også lasagne "fra bunnen", og koker aldri platene først. Bruker plater fra Barilla, steker lasagnen i 30 min, blir alltid perfekt.
*Miss Marple* Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 lager alltid lasagne fra bunnen av....men en må huske å koke pastaplatene før de legges i forma. Anonymous poster hash: f7ca1...ff3 Pastaplatene blir da kokt i sausen inni stekeovnen? Ellers syns jeg Toro er helt ok og hvis hi har varmluftsovn kan hun steke begge formene samtidig i hver sin høyde.
MammantilNurket Skrevet 28. desember 2014 #21 Skrevet 28. desember 2014 Har aldri smakt lasagna fra Toro, men tillater meg å dele min oppskrift. Den er enkel og god. Vær nøye med å smake hele tiden Kjøttsaus: Varm litt olivenolje i en stor stekepanne. Hell i finhakket løk, hvitløk og f.eks.tørket oregano og basilikum. La det "svette" litt - pass på at det ikke blir for varmt. Ha i f.eks. halvt om halvt med karbonadedeig og kjøttdeig av svin. La det bli brunt. Tøm over hakket tomat fra boks. La det putre så lenge som mulig. Pass på at det ikke blir tørt. Smak til med salt, SUKKER (viktig!), pepper og gjerne litt rødvin underveis. Bechamelsaus: Lag hvit saus på vanlig måte med smør, mel og melk. Når sausen har brukbar konsistens skal du ost ha i noen gode never revet ost. Bruk gjerne en med litt kraftig smak. Smak til med salt, pepper og muskat. Legg lasagnaplater, kjøttsaus og bechamel lagvis i smurt ildfast form. Bechamelsaus i bunnen og siste lag før du topper med revet ost. Stekes i ovnen på 220 grader til den er ferdig. Serveres med grønn salat, rødvin og levende lys Svinekjøttdeig? Nei, nei, nei! Det er det verste du kan tilsette lasagne. Anonymous poster hash: 13969...555 Synes det setter fin smak sammen med kjøttdeig av okse jeg, har også brukt lam
MammantilNurket Skrevet 28. desember 2014 #22 Skrevet 28. desember 2014 lager alltid lasagne fra bunnen av....men en må huske å koke pastaplatene før de legges i forma. Anonymous poster hash: f7ca1...ff3 Jeg lager også lasagne "fra bunnen", og koker aldri platene først. Bruker plater fra Barilla, steker lasagnen i 30 min, blir alltid perfekt. Koker heller ikke platene på forhånd
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #23 Skrevet 28. desember 2014 lager alltid lasagne fra bunnen av....men en må huske å koke pastaplatene før de legges i forma. Anonymous poster hash: f7ca1...ff3 Jeg lager også lasagne "fra bunnen", og koker aldri platene først. Bruker plater fra Barilla, steker lasagnen i 30 min, blir alltid perfekt. Koker heller ikke platene på forhånd Ikke jeg heller, men så et program på TV hvor Hellstrøm lagde lasagne fra bunnen av og han anbefalte å helle kokende vann over platene i en bolle før du la dem i lasagneformen. Han hadde altså de tørre platene i en bolle, helte over kokende vann, også tok han de over i formen med lasagne. Han kokte de ikke, men lot de trekke littegrann i varmt vann. Anonymous poster hash: ba27b...6ce
MammantilNurket Skrevet 28. desember 2014 #24 Skrevet 28. desember 2014 (endret) lager alltid lasagne fra bunnen av....men en må huske å koke pastaplatene før de legges i forma. Anonymous poster hash: f7ca1...ff3 Jeg lager også lasagne "fra bunnen", og koker aldri platene først. Bruker plater fra Barilla, steker lasagnen i 30 min, blir alltid perfekt.Koker heller ikke platene på forhånd Ikke jeg heller, men så et program på TV hvor Hellstrøm lagde lasagne fra bunnen av og han anbefalte å helle kokende vann over platene i en bolle før du la dem i lasagneformen. Han hadde altså de tørre platene i en bolle, helte over kokende vann, også tok han de over i formen med lasagne. Han kokte de ikke, men lot de trekke littegrann i varmt vann. Anonymous poster hash: ba27b...6ce Hmmm ... skal prøve det neste gang Endret 28. desember 2014 av MammantilNurket
overlord Skrevet 28. desember 2014 #25 Skrevet 28. desember 2014 Platene kan bli litt tørre i kantene om de ikke får ligge litt i varmt vann før de havner i formen. Lasagne fra Toro burde vært forbudt å servere gjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå