Gå til innhold

hvordan tar du skjegget???

Anbefalte innlegg

Jeg har skjegg. Ikke dun på haka, men hardt stivt skjegg.

på haka og under haka..... jeg kan ikke fortsette med høvel, og får ikke bra resultat med vox strimler. Blir sår og rød men ikke fri for skjegg.....

What to do???

Anonymous poster hash: 33e19...11f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189323-hvordan-tar-du-skjegget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venninne som slet med det. Hun tok laser til slutt, da ble hun kvitt det. Hun hadde prøvd "alt" før den tid og ble bare mer og mer sår av vox og hårfjerningsprodukter.

Det koster en del, men ta det som prosjekt, spar penger om du må.

Anonymous poster hash: 5d96c...b6d

Annonse

Jeg har slitt med dette hele livet. Kommet fram til at det beste er å barbere halsen med høvel hver morgen, og nappe på haka daglig eller annenhver dag. Har prøvd laser i et halvt år med jevnlige behandlinger uten at det hjalp. Voks funker ikke, da de er for stive. Men varmvoks funker på overleppe, så det kjører jeg der. Et jævla styr!

Epilator fra Braun, pinsett tar ikke hele håret fra rote og irriterer huden. Ikke fjern hår hver dag, du får ujevnt voksemønster og må fjerne oftere,"spar" håret i en uke eller to, bruk blekemiddel for å skjule håret. Så tar du alt på en gang. Da vokser det jevnere og fjernes sjeldnere. Gjort dette i 10 år og håret er nesten blitt borte.

Anonymous poster hash: 78894...b3a

Pinsett og høvel hver dag. Har mørk bart, og litt skjegg.

Til deg som sier hææææ over her, er du tretten år?

Vet du ikke at mange, mange, mange kvinner sliter med hårvekst i ansiktet?

Anbefaler deg et annet forum. Barbie-forumet feks?

Anonymous poster hash: b3df4...240

Annonse

Hææææ? Er dere menn???

Anonymous poster hash: fc0d7...441

Hææææ? Er du 12???

Anonymous poster hash: 09c84...689

Nei. Er det normalt at friske damer har skjegg?

"Normalt" er vel å ta litt i? Det er da ikke slik at de fleste damer har skjegg?

Anonymous poster hash: 554c7...671

Hææææ? Er dere menn???

Hææææ? Er du 12???

Tror ikke det er normalt, nei. Hadde jeg fått skjegg tror jeg at jeg hadde tatt en tur til lgen og fått sjekket hormoner ol.

Hææææ? Er dere menn???

Hææææ? Er du 12???

Tror ikke det er normalt, nei. Hadde jeg fått skjegg tror jeg at jeg hadde tatt en tur til lgen og fått sjekket hormoner ol.

Det er nok ganske vanlig og ofte noe som kommer med alderen. Kvinner med mørk og kraftig hårvekst er nok mer plaget enn lyse kvinner.

Alle har hårvekst over hele kroppen og noen har mer enn andre. Det kan da umulig komme som et sjokk??

Hææææ? Er dere menn???

Hææææ? Er du 12???

Det er nok ganske vanlig og ofte noe som kommer med alderen. Kvinner med mørk og kraftig hårvekst er nok mer plaget enn lyse kvinner.

Alle har hårvekst over hele kroppen og noen har mer enn andre. Det kan da umulig komme som et sjokk??

Jeg vet at alle har hår over hele kroppen, det betyr ikke at jeg ikke hadde lurt dersom jeg plutselig hadde fått skjegg.

Skrev jeg at det kom som et sjokk??? Jeg skrev at jeg ville dratt til legen og sjekket hormoner, siden jeg aldri har hatt sjegg, og heller ikke har kraftig håvekst på resten av kroppen.

Oisann, uvitende damer her på forumet gitt. For å opplyse: damer med helt mørkt hår, kan også få mørk hårvekst i ansiktet uten at noe er galt. Damer med pcos (polycystisk ovarie syndrom) får dessverre ofte bart og skjegg da vi har mer testosteron i kroppen enn normalt. Det går ikke an å ta noe tabletter for å få det bort, for å si det slik... Vi må leve med det.

Jeg bruker Braun Face epilator og pinsett morgen og kveld. Tida jeg bruker på hårfjerning har minsket betydelig etter jeg kjøpte epilatoren :)

Anonymous poster hash: 13bce...c42

Oisann, uvitende damer her på forumet gitt. For å opplyse: damer med helt mørkt hår, kan også få mørk hårvekst i ansiktet uten at noe er galt. Damer med pcos (polycystisk ovarie syndrom) får dessverre ofte bart og skjegg da vi har mer testosteron i kroppen enn normalt. Det går ikke an å ta noe tabletter for å få det bort, for å si det slik... Vi må leve med det.

Jeg bruker Braun Face epilator og pinsett morgen og kveld. Tida jeg bruker på hårfjerning har minsket betydelig etter jeg kjøpte epilatoren :)

Så du mener at om jeg, som har mørkt hår, men aldri har hatt kraftig hårvekst og stive hår på kroppen, ikke burde undersøke det dersom jeg plutselig skulle fått skjegg?

Jeg viste ikke at det var normalt å få skjegg hos kvinner. (Vi snakker om slike harde, tykke hår som menn har?!)

Uansett, jeg bruker inn i mellom p-pillene diane mot akne, og på pakningsvedlegget står det at det kan brukes mot uønsket harvekst. Kanskje det fungerer for noen av dere?

Anonymous poster hash: abe92...bda

Så du mener at om jeg, som har mørkt hår, men aldri har hatt kraftig hårvekst og stive hår på kroppen, ikke burde undersøke det dersom jeg plutselig skulle fått skjegg?

Nå synes jeg du er vriden. Du følger ikke diskusjonen, men prater om noe helt annet. Jeg skal gi deg rett i at man kan undersøke hos lege om hormonbalansen. Men for mange kvinner er det rett og slett ikke noe som går å korrigere. Måten du ordlegger deg på gjør at et sårt tema blir enda sårer og fører ingenting godt med seg inn i diskusjonen.

HI, få deg time på en hudklinikk. Før du bestiller time spør du om deres ekspertise på det som er ditt problem.

Lykke til.

Epilator fra Braun, pinsett tar ikke hele håret fra rote og irriterer huden. Ikke fjern hår hver dag, du får ujevnt voksemønster og må fjerne oftere,"spar" håret i en uke eller to, bruk blekemiddel for å skjule håret. Så tar du alt på en gang. Da vokser det jevnere og fjernes sjeldnere. Gjort dette i 10 år og håret er nesten blitt borte.

Anonymous poster hash: 78894...b3a

Da hadde jeg sett omtrent sånn ut... tror ikke blekemiddel hadde hjulpet så veldig.

242194.jpg

Anonymous poster hash: 2c518...908

Hææææ? Er dere menn???

Jeg er ikke mann, men har mannlig hårvekst. Har du virkelig klart å unngå å se at det finnes kvinner som har det? Det er faktisk ikke unormalt, selv om det selvfølgelig er mye mer vanlig å ikke ha det.

Ellers er jeg enig i at det kan være greit å sjekke hormonene sine hvis man plutselig får mye hårvekst uten å ha hatt noe før. Jeg vet at det er noe galt med mine, men det er ikke noe å gjøre med det. Men det er jo litt greit å vite hvorfor det er sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...