Gå til innhold

Noen som har varmepumpe i et hus med to etasjer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde det der vi bodde for noen måneder siden. Den hang i trappa. Drittplassering, de anbefaler jo ikke det nå lengre! Det varmer overhodet ikke opp nede, og varmer ganske dårlig oppe også, unntatt i entreen. Det klarte å holde på varmen, men ikke den temperaturen vi ønsket. Nede var det nede i minusgrader på det kaldeste, selv da varmepumpa blåste nedover på det varmeste.

Vi skal få varmpepumpe her vi bor også. Har to etasjer. Varmepumpa kommer til å være nede (det er oppholdsrommene våre nå, i det andre huset var det oppe), men jeg håper det finnes en løsning som gjør at vi kan ha varmepumpe både oppe og nede, uten å faktisk ha TO varmepumper utendørs. Kanskje det kan legges rør eller noe... Jeg vet ikke. Men aldri om den skal henge i trappa.

Anonymous poster hash: d2318...26d

I trappa? Er det ikke sånn at varmen stiger oppover? Da er der jo i tilfelle ikke rart at det ikke blir varmt nede....

Vi har stue og kjøkken på grunnplanet. Har varmepumpe på stua som (delvis) varmer opp hele huset.

her er stue, spisestue og kjøkken i første og har valgt å he varmepumpa på en vegg mellom spisestuen og stuen. varmer godt og noe siger opp i andre etg også. Lurt å sette den sånn at den blåser nedover mot gulvet og husk å rense filteret innimellom ;)

Anonymous poster hash: 73404...635

Annonse

Har i 2. etg der stua, kjøkken og to soverom er. Den står høyt oppe på veggen og den er innstilt så den blåser litt nedover rett mot trappeoppgangen og sofaområdet. I 1. etg har vi varmekabler og tilsammen er det godt og varmt hos oss nå på totalt 180 km2 :)

Vi hadde det der vi bodde for noen måneder siden. Den hang i trappa. Drittplassering, de anbefaler jo ikke det nå lengre! Det varmer overhodet ikke opp nede, og varmer ganske dårlig oppe også, unntatt i entreen. Det klarte å holde på varmen, men ikke den temperaturen vi ønsket. Nede var det nede i minusgrader på det kaldeste, selv da varmepumpa blåste nedover på det varmeste.

Vi skal få varmpepumpe her vi bor også. Har to etasjer. Varmepumpa kommer til å være nede (det er oppholdsrommene våre nå, i det andre huset var det oppe), men jeg håper det finnes en løsning som gjør at vi kan ha varmepumpe både oppe og nede, uten å faktisk ha TO varmepumper utendørs. Kanskje det kan legges rør eller noe... Jeg vet ikke. Men aldri om den skal henge i trappa.

Anonymous poster hash: d2318...26d

Det er fullt mulig, men dere bør ha en sterkere utdel da. Jeg har en del nede i stuen og en takmontert varmepumpe i gangen i 2 etasje. Vi har en kraftig utedel som fint klarer å håndtere begge pumpene inne. Det var dyrt, men vel verdt det.

Anonymous poster hash: b190e...b1c

Annonse

Vi hadde i trappehuset da vi bodde i funkishus. Stor stue og kjøkken med åpen løsning oppe og soverom og bad nede. Fungerte fint. Nå som hi bor i tradisjonelt hus, har vi en oppe og en nede og det fungerer også bra-hadde ikke varmet godt led bare en i dette huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...