Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 å betale noen kroner for pass av hund? Skal ha den i 10 dager mens eierne er på en liten ferietur. Har ikke avtalt noe i utgangspunktet, men regner med at man får en belønning eller kanskje litt penger for å ha hatt ansvaret for hunden mens de reiste på ferie. Anonymous poster hash: 99693...7e2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Jeg tenker at det er normalt med penger og en gave. Når jeg har pass til katten min så betaler jeg og har med en liten gave til kattepasseren. Anonymous poster hash: 97a38...61f
Førstemann Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Jeg ville ikke forventet å få penger for det når ikke noe er avtalt på forhånd. En liten gave, kanskje, men ikke penger.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Hvordan har dere endt opp med å passe hunden til noen dere ikke kjenner uten å ha gjort noen avtale om betaling? Anonymous poster hash: ef72f...ab9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Det er hunden til naboene til noen vi kjenner så jeg vet hvem de er og har sett og hilst på hunden flere ganger, men jeg vil ikke si vi kjenner dem. De har god økonomi, men jeg sa bare at vi kunne ha hunden her i julen ettersom vi likevel er hjemme. Ungene storkoser seg med hunden, men når man må ut på luftetur 3 ganger daglig så må jeg innrømme det ble kanskje litt mer enn jeg trodde. Men hunden er snill og grei den altså. Anonymous poster hash: 99693...7e2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Ville ikke forventet annet en en liten "feriegave". Anonymous poster hash: 6a832...7b2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Så lenge det ikke er avtalt betaling på forhånd og at du i tillegg tilbydde selv å passe hunden tror ikke jeg du skal forvente allverden. Det som derimot overrasker meg er at du faktisk tar på deg noe slikt uten å ha kjennskap til hundehold, samt å ikke kjenne dyret bedre. I tillegg synes jeg det er direkte uforsvarlig av hundeeier å overlate hunden til en småbarnsfamilie uten hundeerfaring, som i tillegg ikke kjenner hunden... Men, meg om det... Anonymous poster hash: 1fcb4...da3
*Miss Marple* Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Det er hunden til naboene til noen vi kjenner så jeg vet hvem de er og har sett og hilst på hunden flere ganger, men jeg vil ikke si vi kjenner dem. De har god økonomi, men jeg sa bare at vi kunne ha hunden her i julen ettersom vi likevel er hjemme. Ungene storkoser seg med hunden, men når man må ut på luftetur 3 ganger daglig så må jeg innrømme det ble kanskje litt mer enn jeg trodde. Men hunden er snill og grei den altså. Anonymous poster hash: 99693...7e2 Det er vel mest vanlig å avtale ev pris på forhånd. Når dere ikke gjorde det blir det jo spennende å se hva de gjør når de kommer tilbake. Men utgiftene til mat har dere vel avtalt? Og det kan vel ikke komme som et sjokk at hunden må luftes flere ganger pr dag?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 Hvordan skaffer man seg erfaring med hunder da...? Sukk.. Anonymous poster hash: 209f3...575
Gjest Julia1984 Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Hvorfor må man betaling for slå? Hva med å kunne gjøre folk en tjeneste? Du får sikkert en liten hilsen når de kommer hjem i form av en liten gave.
guggu Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Såfremt pris ikke er avtalt så ville jeg ment det hadde vært nok med en gave. Har selv passet noen hunder men aldri fått betalt (ikke heller tenkt på dette) Når vi selv har hundepass til våre to inngår det i avtalt pris for fjøsavløsning (har gårdsbruk). Kennelpris her ligger på ca 250 kr pr døgn mener jeg at andre har sagt (har ikke brukt det selv). Men det er jo en super måte å skaffe seg erfaring på så vet dere om dette er et dyr dere kan tenke dere ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Enig i at så lenge ikke det er avtalt noen pris på forhånd, kan dere ikke forvente å få noen betaling. Men en gave fra ferieturen ser jeg på som en selvfølge! Anonymous poster hash: d0d87...068
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 I alle dager? Enten avtaler dere betaling eller så er det en vennetjeneste. Hadde blitt super sinna om venner ville betale meg for pass av hund. En gave derimot hadde vært hyggelig. Sa du ja for pengene da eller? Anonymous poster hash: 5bef5...803
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Du passer hunden til noen du IKKE kjenner? Det syns jeg var det mest uvanlige her...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Joda vi kjenner hunden fra før av , men eierne kjenner vi ikke så godt, men nå er hunden hentet og vi fikk verken penger eller en eske konfekt eller noe siden de hadde vært på ferie så jeg kjenner jeg ble litt skuffet. Men men trenger jo ikke si ja neste gang det er snakk om hundepass de trenger. Men jeg trodde man ga noe som takk for hjelpen, er i alle fall ganske normalt i min omgangskrets. Anonymous poster hash: 99693...7e2
Hjertefru Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Det var veldig utakknemlig. Merkelig at de ikke hadde en flaske vin ev litt ekstra på lur. Men det kommer kanskje noe senere? Hvis ikke trenger dere jo ikke si ja hvis de spør en gang til.. Endret 27. desember 2014 av Hjertefru
Superdolly Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 I min verden er dette normalt å avtale når man tar på seg jobben. Hundeeieren spør, og man svarer da ja eller nei. Samtidig sier man at man vil ha betaling, eventuelt at man ikke vil det. Samtidig avtaler man hva man skal gjøre dersom hunden skulle bli syk eller skadet og trenge veterinær for eksempel. Spesielt dersom man ikke kjenner hundeeieren. I min verden er det også normalt at hundeeieren først tilbyr betaling, og dersom man avslår å ta imot penger, gir hundepasseren en gave.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Ble ikke tilbudt noe betaling, de nevnte det i farta 14 dager før de skulle dra at de ikke hadde fått hundepass så sa jeg at vi var hjemme å at jeg skulle snakke med min mann om vi kunne passe hunden, noe min mann sa ja til. Jeg gjør det ikke for pengene sin del, men som sagt jeg trodde det var rimelig normalt å gi en oppmerksomhet når man påtok seg et slikt ansvar, kanskje jeg skal be de passe kaninen til ungene når vi skal reise på ferie i sommer? Uten å gi noen som helst tilbake på noe vis! Anonymous poster hash: 99693...7e2
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #20 Skrevet 27. desember 2014 Joda vi kjenner hunden fra før av , men eierne kjenner vi ikke så godt, men nå er hunden hentet og vi fikk verken penger eller en eske konfekt eller noe siden de hadde vært på ferie så jeg kjenner jeg ble litt skuffet. Men men trenger jo ikke si ja neste gang det er snakk om hundepass de trenger. Men jeg trodde man ga noe som takk for hjelpen, er i alle fall ganske normalt i min omgangskrets. Anonymous poster hash: 99693...7e2 Det syns jeg var ufint av dem. Du har jo spart dem for masse penger i kennelutgifter. Ikke gidd å si ja neste gang...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #21 Skrevet 27. desember 2014 Vi gir alltid gaver til de som passer hunden vår. Spør alltid om de vil ha penger. Anonymous poster hash: f131a...a9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå