Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har prøvd å "lage" fløtegratinerte poteter med en sånn pakke fra Toro. Der skulle jeg tilsette 4 dl vann og 2 dl fløte,å etter 15 minutt i ovnen så skulle jeg røre rundt også ta på ost. Men osten drukner jo i all væsken :S Setter den inni ovnen igjen å lar den stå 15 minutter til,å da skulle det være ferdig. Men fløten ligger flytende oppi formen å har ikke trekt seg inn i potetene. Skulle jeg latt den stå enda lengre i ovnen? De få potetene som ble fine med ost på begynte å bli ganske brun derfor tok jeg potetene ut av ovnen. Smaken var egentlig god,men det så langt fra fristende ut. Hva gjør jeg galt? Anonymous poster hash: 60910...adf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Aner ikke hva du gjør galt, men hvis du absolutt ikke vil lage fløtegratinerte poteter fra bunn av, bruk i det minst de frosne som du (naturlig nok..) finner i frysedisken. De smaker myyyye bedre enn det skvipet fra Toro. Anonymous poster hash: 8cf5e...298
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Hva du gjør galt? Du bruker Toro OG innrømmer det på Dib. Bomma på væskemengden kanskje? Eller ikke rørt godt nok? Anonymous poster hash: 6e2cc...fdc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Hva du gjør galt? Du bruker Toro OG innrømmer det på Dib. Bomma på væskemengden kanskje? Eller ikke rørt godt nok? Anonymous poster hash: 6e2cc...fdc Alternativet at JEG skal lage noe fra bunnen er verre Ikke rørt nok kan godt være ja! Skulle lage flere ting samtidig så rørte ikke ofte. Anonymous poster hash: 60910...adf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Aner ikke hva du gjør galt, men hvis du absolutt ikke vil lage fløtegratinerte poteter fra bunn av, bruk i det minst de frosne som du (naturlig nok..) finner i frysedisken. De smaker myyyye bedre enn det skvipet fra Toro. Anonymous poster hash: 8cf5e...298 Visste ikke at de solgte det,men da skal det prøves ut i morgen Anonymous poster hash: 60910...adf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Jeg pleier å koke den halvferdig i gryte fir så å sette den i ovnen med ost på :-) Anonymous poster hash: 34c5f...628
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Har du skrudd på ovnen? Anonymous poster hash: 2188d...569
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Er jo så enkelt å lage fra bunnen av Anonymous poster hash: 901dc...f77
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Har du skrudd på ovnen? Anonymous poster hash: 2188d...569 Hehe det hadde jeg ja Som sagt så begynte osten å bli ganske brun på de to potetene som ble skikkelig Anonymous poster hash: 60910...adf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 Skrell poteter, kok dem 10 min i gryte. Sil av vannet, skjær i skiver, legg i form med salt, pepper og urter på. Hell over fløte eller melk eller blanding, til ca en cm lavere enn potetene. Strø ost på toppen. Stekeovn 200° i en times tid. Ca like enkelt som Toro, men utrolig mye bedre... Anonymous poster hash: a8da9...e37
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Skrell og del opp mandelpoteter i skiver. Legg lagvis med poteter og skiver med gul løk i en ildfast form. Tøm 1ts salt, 1ts muskatnøtt og to finhakkede red hvitløk i en liten boks med kremfløte. Rist godt, og tøm blandingen over potetene og løken. Legg på ost, stek på 150 grader til de midterste skivene er møre (ca 45 min). Det kan ikke bli enklere! Litt tid tar det, så hvis jeg har det veldig travelt hender det at jeg kjøper de ferdigposene som finnes i ferskvaren, men vanskelig kan ingen påstå at det er 😜 Lykke til! Anonymous poster hash: d35f6...ba9
skinnfilla Skrevet 26. desember 2014 #12 Skrevet 26. desember 2014 Skjær poteter i tynne skiver, strø litt salt,pepper og hvitløk ,mellom lagene. Hell over fløte, kan gjerne blande med litt melk. Til det dekker potetene. Ost om du vil. La stå i ovnen til mye av væsken er kokt inn og potetene er møre. Enklere blir det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå