Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutter dere med folat etter 12 uker? Mener jeg leste ett sted att ny anbefaling er å ta det ut graviditeten, men er usikker på om det stemmer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett noen anbefalinger på bruk utover 1 trimester. Derimot finnes det dokumentasjon på at langvarig bruk er assosiert med høyere forekomst av kreft. Jeg sluttet etter 1 trimester. 

Anonymous poster hash: 3f599...e2b
Skrevet

Har ikke sett noen anbefalinger på bruk utover 1 trimester. Derimot finnes det dokumentasjon på at langvarig bruk er assosiert med høyere forekomst av kreft. Jeg sluttet etter 1 trimester.  Anonymous poster hash: 3f599...e2b

Ja, det har jeg også lest. Men det gjelder vell når man ikke er gravid? Tenke kanskje att viss fosteret fortsetter å oppta en del folat i hele svangerskapet så øker ikke kreftfaren? Jeg kommer uansett til å slutte med folat med mindre noen her har fått en annen beskjed fra jordmor/lege..

Er det foresten etter fullgåtte 12 uker eller ved begynnelsen av uke 12 man i så fall skal slutte?

Skrevet

Man kan slutte på folat etter uke 12 uten at det skal gjøre noe men det er anbefalt at man tar halv dose etter uke 12 :D

Skrevet

Min jordmor sa til meg at ny anbefaling var ut hele svangerskapet. Så jeg tar dem enda, 15+5.

Mener hun også sa at dt ble skilt ut med urinen om man tok for mye, så det var ingen fare.

Anonymous poster hash: 57d3b...846

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...