Julie-15 Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Slutter dere med folat etter 12 uker? Mener jeg leste ett sted att ny anbefaling er å ta det ut graviditeten, men er usikker på om det stemmer..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Har ikke sett noen anbefalinger på bruk utover 1 trimester. Derimot finnes det dokumentasjon på at langvarig bruk er assosiert med høyere forekomst av kreft. Jeg sluttet etter 1 trimester. Anonymous poster hash: 3f599...e2b
Julie-15 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2014 Har ikke sett noen anbefalinger på bruk utover 1 trimester. Derimot finnes det dokumentasjon på at langvarig bruk er assosiert med høyere forekomst av kreft. Jeg sluttet etter 1 trimester. Anonymous poster hash: 3f599...e2b Ja, det har jeg også lest. Men det gjelder vell når man ikke er gravid? Tenke kanskje att viss fosteret fortsetter å oppta en del folat i hele svangerskapet så øker ikke kreftfaren? Jeg kommer uansett til å slutte med folat med mindre noen her har fått en annen beskjed fra jordmor/lege.. Er det foresten etter fullgåtte 12 uker eller ved begynnelsen av uke 12 man i så fall skal slutte?
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Man kan slutte på folat etter uke 12 uten at det skal gjøre noe men det er anbefalt at man tar halv dose etter uke 12
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Min jordmor sa til meg at ny anbefaling var ut hele svangerskapet. Så jeg tar dem enda, 15+5. Mener hun også sa at dt ble skilt ut med urinen om man tok for mye, så det var ingen fare. Anonymous poster hash: 57d3b...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå