Gå til innhold

Dere som har født, hadde dere modningstegn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå hører jeg ikke til på 3 tri, men har tre barn så svarer likevel :) Med Første merket jeg ingenting før vannet gikk og da kjente jeg jo etter alt. Fikk løs mage ellers ingenting før riene og fødselen startet. I etterkant tror jeg likevel jeg fikk litt av slimproppen på papiret siste dotur før vannet gikk, og før vannet gikk, gikk slimproppen som et plopp i do.

Med nr to ingen verdens modningstegn før vannet gikk bortsett fra at slimproppen gikk her også kort itd før .

Med nr tre var det nettopp antydningene til at slimproppen gikk som gjorde at vi kjørte hjem fra hytta og rakk akkurat å slenge innom sykehuset før fødsel.

At slimproppen går er jo ikke noe sikkert tegn på fødsel så det var vel egentlig bare intuisjonen min som tilsa at fødsel var veldig nær forestående med sistemann

Har igjen enda noen få uker til termin. Men har en fra før. Husker godt da han kom, hadde ingen tegn til fødsel før kl fire på natta da jeg var på do. Da jeg tørka meg var det mye rødt på papiret. Jeg ble ikke redd jeg bare smilte og la meg igjen .... Tenkte at ting var i gang da... Men merka ikke noe før en bitte liten stund etterpå. (Det røde på papiret var slimete og det var en del så er helt sikker på at det var slimproppen). Riene begynte ca halv time time etter slimproppen gikk (eller etter jeg merket den gikk).

Ingen modningsrier, diaré, smerter eller tegn som kunne hinte til rier og fødsel dagen før... Kom rett etter at slimproppen gikk. Vannet ble tatt midt under fødsel på sykehuset, da jeg hadde ca seks cm åpning.

Jeg fikk verre og verre "murringer" i underlivet på natten jo nærmere fødsel jeg kom, en natt våknet jeg av at "murringene" var regelmessige og VONDE tok seg fort opp og to timer senere var han på brystet mitt💙💙🍼 verdens nydeligste skatt 😍😍 Dette var 12 dager på "overtid" og 3 dager før det var jeg på trivselkontroll, ble strippet, fikk beskjed om at jeg hadde 2-3cm åpning som muligens var fra første fødsel fordi jeg var ikke moden ellers.

Med første gikk vannet plutselig uten noe forvarsel, 30-60min og ett toalettbesøk (diaré) senere begynte riene💖💞 4 timer senere var hun ute💞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...