Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Dere som ikke er uvenner med dine søsken. Jeg fikk ikke av min bror i går og syntes at det var rart, men sønnnen vår fikk en gave. Broren min fikk to, en fra sønnen vår og en fra meg og mannen. Feiret ikke sammen og orker ikke ta det opp med han. Han har vært student i flere år og da fikk jeg og mannen en felles gave, men i vår fikk han fast jobb som ingeniør (altså ikke dårlig betalt) men ikke en liten ting til 30 kr en gang. Pussig Anonymous poster hash: 6df36...d0c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Jeg gir til mine søsken ja. Men får ikke gave tilbake av broren min, jeg synes det er helt greit for jeg har fire barn og han gir til alle dem Anonymous poster hash: 0cb2b...125
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Vi gir alltid til søsken, men får ikke alltid noe tilbake da de har dårlig råd. Men i enkelte familier er det ganske vanlig å bare kjøpe til barna etterhvert, kanskje det er slik de tenker? Anonymous poster hash: 511f1...e62
Modesty Blaise. Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Ja selvfølgelig. Og vi gir også egen gave tiø han som er gift med søstern. Nå har ikke vi en veldig stor familie, men jeg syns det er rart å ikke gi til søsken.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Vi gir alltid til søsken, men får ikke alltid noe tilbake da de har dårlig råd. Men i enkelte familier er det ganske vanlig å bare kjøpe til barna etterhvert, kanskje det er slik de tenker? Anonymous poster hash: 511f1...e62 Han er enslig og barnløs, så kun seg selv å tenke på økonomisk. Men er ikke vanlig i min familie nei å kutte ut søsken, mine foreldre får julegaver fra sine søsken ennå men vi barna får ikke fra tanter&onkler etter vi blir konfirmert. Vi fikk gave fra min søster, og fra min bror i fjor. For meg er ikke prisen viktig men tanken som teller så føler meg litt glemt, men men.. Takk for alle svar HI Anonymous poster hash: 6df36...d0c
frk Nilsen Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Selvfølgelig! Gir til svogeren og. Jeg og søstra ga hverandre tre gaver hver (ikke avtalt antall) i år. Pleier alltid å gi minst en hovedgave og en liten ekstra gave. Endret 25. desember 2014 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Ja selvfølgelig. Og vi gir også egen gave tiø han som er gift med søstern. Nå har ikke vi en veldig stor familie, men jeg syns det er rart å ikke gi til søsken. Vi har og liten slekt, mannen og. Sønnen vår er det eneste barnebarnet på begge sider. Vi gir gaver til par sammen. HI Anonymous poster hash: 6df36...d0c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Her i huset gir vi til min søster og svoger, min manns søster (ikke til mannen hennes. Jeg får ikke av de men mannen får. Avtsle de to gjorde for mange år siden. Alle barna får uansett hvordan de har kommet inn i familien. Så mine barn hun egentlig ikke er tante til får gaver på lik linje som de hun er tante til) Min ex-svoger får gave av oss, vi får ikke av han men han er veldig snill med gaver til onkelbarna. Han er mye ute på tur med jobben, og slltid før han drar noen sted så ringer han meg for å høre om småting han kan kjøpe eller sende i posten. Han glemmer litt fort, så han ringr for å bli litt oppdatert på slike ting som at ungene sparerr på ser servietter, så han tar med servietter fra steder han har spist osv. Og meg og min mann får alltid m'n'm's når han har vært gjennom en taxfree, så det er igrunn verdt mer enn en evt julegave fra han. Min manns andre søsken gir vi ikke gave til og får heller ikke gave av. Dette ahr de avtalt før jeg kom inn i bilde. Nå er familien til min mann veldig stor, mange halvsøsken i alle mulige slag så de er ikke veldig tette selv om de har god kontakt når de er sammen. Anonymous poster hash: 87702...a5a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Ja nå gir vi alltid til søsken på begge sider. Men jeg var også med på mine foreldres gaver til mine søsken til jeg var oppi 20-årene, og så mer på gavene fra bare meg som en "ekstra-gave", så da jeg var i etableringsfasen var det litt tilfeldig om jeg kjøpte noe selv eller ikke. Mannen hadde flere år der han ikke kjøpte noen gaver i det hele tatt før vi traff hverandre. Nå har vi litt mer kontroll på det, og alle får gaver hvert år. Anonymous poster hash: c27b0...5a4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Ja nå gir vi alltid til søsken på begge sider. Men jeg var også med på mine foreldres gaver til mine søsken til jeg var oppi 20-årene, og så mer på gavene fra bare meg som en "ekstra-gave", så da jeg var i etableringsfasen var det litt tilfeldig om jeg kjøpte noe selv eller ikke. Mannen hadde flere år der han ikke kjøpte noen gaver i det hele tatt før vi traff hverandre. Nå har vi litt mer kontroll på det, og alle får gaver hvert år. Anonymous poster hash: c27b0...5a4 Må legge til at søsknene mine er mye yngre enn meg, så jeg fikk ikke egen gave fra dem på den tiden. Men jeg syntes det var gøy å kjøpe til dem, så de fleste årene fikk de, men ofte bare noe lite. Anonymous poster hash: c27b0...5a4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Ja. Jeg har kun en søster, mannen har 3 søsken. Alle får gaver Anonymous poster hash: 889e1...4a5
soleia Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Vi har slutta å gje til søsken, blei einige om det for nokre år sidan, og synes det er veldig greit. Men ville gjeve presang frå ungane til ein singel onkel, for var litt kjedeleg den tid eg var singel og for avgarde på familiebesøk med fullt i pakkar, og kom heim utan ein einaste. (men fekk heldigvis frå andre, då)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Vi gir ikke til søsken, kun barna deres. Men for noen år siden da jeg ikke hadde barn så fikk jeg en gave av dem allikevel. Det blir jo litt som i ditt tilfelle, men er kanskje rart å bare begynne med den ordningen uten at det er avtalt. Anonymous poster hash: e78d1...c88
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Vi fikk ikke av min bror, og mamma hadde kjøpt gave til mine barn fra han. Merka jeg stussa litt, men men. Vi ga til han, men gir ikke til søskna til mannen siden de har barn
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 På mannens side gir vi til alle mann, på min side kun til barna Anonymous poster hash: 2355d...0e7
Gullunger Skrevet 26. desember 2014 #16 Skrevet 26. desember 2014 I vår familie og svigerfamilie er vi blitt enig om kun å kjøpe til barna ;-)
kråkemamma Skrevet 26. desember 2014 #17 Skrevet 26. desember 2014 Kun til barna heldigvis. Hadde det vært noen uten barn hadde de fått.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #18 Skrevet 26. desember 2014 De som har fått barn, får ikke gave selv, kun barna får. Men det er en avtale vi har gjort i familien. Anonymous poster hash: c7342...9ae
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #19 Skrevet 26. desember 2014 Takk for alle svar. Er ingen avtale her som er gjort, som sagt kun at man slutter å gi når barna blir konfirmert. HI Anonymous poster hash: 6df36...d0c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #20 Skrevet 26. desember 2014 Vi gir og får alltid gave. Vi har alle vært studenter en gang, og da har det vært "forbehold" om billige/mindre gaver. Et år kunne ikke min bror gi gave, han hadde ikke råd. Han fikk selvfølgelig gave av alle andre for det om. Men det var noe vi avtalte, at han ikke skulle gi. Vi visste om det. Jeg synes sånne ting er greit å avtale på forhånd. Anonymous poster hash: 273e8...57e
klishe89 Skrevet 26. desember 2014 #21 Skrevet 26. desember 2014 Ja, men fikk ikke av bror i år for han har ikke penger. Det plager meg ikke for jeg vet hvordan det er å være student. Jeg sa det var viktigere at han prioriterte barna i familien samt foreldre og besteforeldre og det fikk vi til ved å spleise
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #22 Skrevet 26. desember 2014 Vi gir og får alltid gave. Vi har alle vært studenter en gang, og da har det vært "forbehold" om billige/mindre gaver. Et år kunne ikke min bror gi gave, han hadde ikke råd. Han fikk selvfølgelig gave av alle andre for det om. Men det var noe vi avtalte, at han ikke skulle gi. Vi visste om det. Jeg synes sånne ting er greit å avtale på forhånd. Anonymous poster hash: 273e8...57e Vi har dårlig råd i år og har informert om at det blir billige gaver i år, ikke at vi pleier å kjøpe så veldig dyre. Ga gave til alle for det. Da burde vel brodern sagt noe om han og har dårlig råd, får se om han kjøper gave neste år HI Anonymous poster hash: 6df36...d0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå