Gå til innhold

12 dager over IKM, men bare negative tester. Andre i samme båt?

Anbefalte innlegg

Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? :P

Jeg hadde el samtidig med deg ca og er 5+0 idag. Så da er du nok 5 + 0 eller 5 + 1?

Måtte bare få det bekreftet :P Hehe...Da går jeg ut ifra det...dag begynner det lille hjertet å slå i daaag! :) <3

Jeg bruker terminkalkulatoren til babyverden tror jeg det er, der fikk jeg opp at hjertet begynner å slå 10 februar hos meg. Er såå nervøs, for jeg føler at om det går bra så kommer alt til å gå bra :)

Jeg la inn unnfangelsesdag som 15.januar og 31 dagers syklus i babyverden appen nå, og da fikk jeg 5+1:). Og på dagens info står det at hjertet begynner å slå i dag <3 .

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei ladies ;) Nå har jeg vært på første ultralyd, 9 uker. Var en nydelig liten klump med bittesmå, korte armer der inne som lå å gynget og sprellet! Jordmor sa den liknet et bamsemums, hehe.. Den hadde også fin hjertelyd, og et blinkende lite hjerte! :D Utrolig koselig å se at noen faktisk bor inne i magen min! Så ut som den koste seg, hehe.. Fikk med bilder og film. 

Hvordan går det med dere? 

Jeg er 6+4 idag og alt vel her :) Skal til jordmor for første gang i mitt liv på mandag og på ultralyd uka etter :D Er kjempespent og livredd, men siden symptomene er her og alt ser greit ut så satser jeg på alt står bra til inni der :) Synes tiden går ufattelig sakte nå frem mot ultralyd, men prøver å holde ut uten å bli for nevrotisk ^^

Spennende! Jeg ble litt stressa igår når jordmoren sa jeg måtte kjappe meg å søke om fødeplass. (Bor i oslo). Jeg tenkte å ta alt det der på første legekontroll i uke 12, men hun sa det var lurt å gjøre tidligere enn det. Så nå prøver jeg å få tak i en jordmor i bydelen jeg bor i, håper bare ikke jeg er for sent ute, slik at jeg ikke får time med en gang.. :P

Du skal så tidlig til jordmor? Noen spesiell grunn? Eller er det vanlig..? :P Jeg skjønner det går sakte. Er jo ikke så mye lengre enn deg, men jeg syns de første ukene var de tregeste. Nå går tiden ganske fort, kun 3 uker til det kan "offentliggjøres". hehe... Når du har symptomene på plass, så er det jo mest sannsynlig heelt fint der inne :D

Ringte like gjerne føden på Ahus jeg (tror jeg vil søke der). De sa det ikke var noe problem å søke i uke 12, men at det kunne være annerledes ved Ullevål/riksen. Så vet dere det, om noen skulle lure:) Da beholder jeg bare legetimen min i uke 12.

Jeg skal til jordmor så tidlig bare fordi jeg gjerne ville ha en prat med dem før jeg skal på tidlig ul :) Jeg har en del bekymringer og her så anbefaler de at vi kommer til jordmor så tidlig som mulig når man er førstegangsgravid (jeg teller ikke med de gangene jeg har hatt SA fordi de har vært så tidlig i svangerskapet, så har aldri rukket å vært hos lege før jeg mistet) :) Så da tenkte jeg at det kunne kanskje være en fin ting for meg som kan roe meg ned litt og jeg har også behov for å lufte tankene mine litt i forbindelse med at jeg skal på tidlig ul pga medisinbruk før jeg fant ut jeg var gravid (lå på sykehuset). Første svangerskapskontroll blir i uke 11\12 hos legen siden jeg runder 12 uker fredagen når påskeferien begynner, så vil gjerne få gjort noen av tingene før påske. 

Annonse

Så høy å høre om ultralyden Evaly! Er det ikke herlig å få en bekreftelse på at alt er som det skal og å se at det faktisk er en liten baby der inne? :D

Forstår godt at du er både spent og livredd Mumua! Men som du sier, symptomene bekrefter at det ligger godt an :D Tiden går virkelig sakte ja, spesielt når man går å venter på jordmortime og ultralyd. Du skal se at det vil bli litt lettere når ultralyd er overstått :)

Jeg er 12+5 i dag. Kvalmen har endelig roet seg og jeg merker at energinivået øker sakte men sikkert. herlig! :D Nå om dagen nyter jeg graviditeten og gleder meg som en liten unge til ultralyd 6 mars. Da er jeg 15 uker på vei så vi håper jo å kunne se kjønnet da :)

Nærmeste familie har allerede gjettet seg fram til at vi ventet nr 2. Kanskje ikke så rart da jeg har bodd over doskåla de siste ukene og vært helt avhengig av hjelp til minstemann :P

Nå skal jeg lene meg tilbake å nyte tiden før 3 trimester og plagene setter i gang for fult. Av erfaring vet jeg at tiden frammover vil gå fort, og før vi vet ordet av det er vi en familie på 4 :)

Hvordan er formen deres om dagen? Er veldig spent på hvordan det går med Visu! :D

Nå har jeg vært borte i gravid-boblen min igjen, men har klart å løsrive meg litt, hehe. Men jeg er skikkelig engstelig nå, for på mandag fikk jeg en blødning, og ringte til legen med en gang. Siden jeg var på sykehuset da jeg ringte henne, sa de jeg skulle høre om de kunne ta meg inn til ul (jeg jobber på sykehuset selv). Flaks som jeg hadde, var det ei jordmor der som kunne ta en titt. Ho fant ingenting på utvendig ul, så måtte ta en innvendig. Ho spurte meg flere ganger om jeg var sikker på terminen, noe jeg er, da jeg har regelmessig mens. Ho fant til slutt en plommesekk og noe som så ut som et blinkende hjerte. Ho måtte ta pulsen min ved siden av, for å forsikre seg om at det var to uavhengige pulser, noe ho mente det var. Men fosteret var bare 3 mm og ho beregnet svangerskapet til 6 uker! Jeg var sikker på jeg var 9 uker på vei...

Var hos legen min idag og ho har sendt henvisning til ny ul om en uke. Er så redd dette er en ma... :( Har saumfarta Internett det siste døgnet både jeg og forloveden, og det er mye frem og tilbake... Vurderer nå å ta en privat ul-time for å få at på det rene. Jordmora mente oxo utstyret sykehuset hadde, var mye dårligere enn det de har på privatklinikken hennes. Øyner et lite håp, men er så redd og forvirra... :(

En liten oppdatering fra meg til dere andre her i "the baby maker" :) (spesielt til Jordbæråker og Evaly;))

I dag er jeg 7+0 :). Tiden har gått fort, men samtidig sakte :P. Tiden snegler seg sakte, men sikkert frem mot uke 12. Jeg gleder meg til jeg kommer dit, både pga redusert fare for abort, men også fordi jeg gleder meg til magen blir til en gravidmage (og ikke bare en oppblåst mage). Gleder meg så klart også til å fortelle det til alle andre <3 Ellers så går det veldig bra med meg..jeg har forholdsvis få og milde symptomer (hvertfall ift hva jeg fryktet på forhånd). Jeg har ømme bryster og brystvorter, men det hadde jeg ofte før jeg ble gravid også. Ellers så er jeg trøtt, litt mer vimsete og glemsk, og uvel av og til. Jeg er kjempeoppblåst hele tiden, litt forstoppet og full av luft!! Magetrøbbelet gir nok de mest plagsomme symptomene, i tillegg til at eksemen min har forverret seg...hendene er fulle av verkende sår og er blitt ganske så stive :(. Håper bare det blir bedre etterhvert..slik at jeg kan fortsette å jobbe. Også har jeg av en eller merkelig grunn fått vondt i det ene kneet!? Noen andre som har opplevd dette? 

Uansett...synes formen er veldig god...til tross for noen plager:). Det skumleste for min del har vært å slutte på antidepressiva....nå har jeg nesten sluttet helt..og er nede på en kvart tablett annenhver dag. Det har gått veldig bra hittil, men er livredd for å få tilbakefall i løpet av graviditeten (beg. med pillene pga plutselig og altoppslukende angst). Noen andre her inne som har erfaringer med å slutte med antidepressiva under graviditeten? 

"Snart vår" klem Visu

Nå har jeg vært borte i gravid-boblen min igjen, men har klart å løsrive meg litt, hehe. Men jeg er skikkelig engstelig nå, for på mandag fikk jeg en blødning, og ringte til legen med en gang. Siden jeg var på sykehuset da jeg ringte henne, sa de jeg skulle høre om de kunne ta meg inn til ul (jeg jobber på sykehuset selv). Flaks som jeg hadde, var det ei jordmor der som kunne ta en titt. Ho fant ingenting på utvendig ul, så måtte ta en innvendig. Ho spurte meg flere ganger om jeg var sikker på terminen, noe jeg er, da jeg har regelmessig mens. Ho fant til slutt en plommesekk og noe som så ut som et blinkende hjerte. Ho måtte ta pulsen min ved siden av, for å forsikre seg om at det var to uavhengige pulser, noe ho mente det var. Men fosteret var bare 3 mm og ho beregnet svangerskapet til 6 uker! Jeg var sikker på jeg var 9 uker på vei...

Var hos legen min idag og ho har sendt henvisning til ny ul om en uke. Er så redd dette er en ma... :( Har saumfarta Internett det siste døgnet både jeg og forloveden, og det er mye frem og tilbake... Vurderer nå å ta en privat ul-time for å få at på det rene. Jordmora mente oxo utstyret sykehuset hadde, var mye dårligere enn det de har på privatklinikken hennes. Øyner et lite håp, men er så redd og forvirra... :(

Skjønner godt at du er bekymret Smurfelykke! MEN mest sannsynlig er nok alt fint, og jordmoren har nok rett i at du faktisk er kortere på vei enn det du har antatt. Jeg gikk tilbake og leste dine tidligere innlegg her på tråden, og 20. januar tok du en digital som viste 2-3 uker.  Hvis vi antar at du var 2 uker på vei den dagen vil du i dag da være 6+2 uker...hvis vi antar at du var 3 uker på vei den dagen, så vil du være 7+2 uker i dag, og det stemmer jo veldig godt overens med det jordmoren sa om at hun beregnet svangerskapet til 6 uker. :) Hvis dette er tilfellet så har du jo mest sannsynlig ingenting å bekymre deg for! :)

Skjønner godt at du er bekymret Smurfelykke! MEN mest sannsynlig er nok alt fint, og jordmoren har nok rett i at du faktisk er kortere på vei enn det du har antatt. Jeg gikk tilbake og leste dine tidligere innlegg her på tråden, og 20. januar tok du en digital som viste 2-3 uker. Hvis vi antar at du var 2 uker på vei den dagen vil du i dag da være 6+2 uker...hvis vi antar at du var 3 uker på vei den dagen, så vil du være 7+2 uker i dag, og det stemmer jo veldig godt overens med det jordmoren sa om at hun beregnet svangerskapet til 6 uker. :) Hvis dette er tilfellet så har du jo mest sannsynlig ingenting å bekymre deg for! :)

Skjønner hva du mener, Visu, men så betyr 2-3 uker på CB, at jeg da er 4-5 uker på vei. Hvis fosteret er 6-7 uker nå, skulle det ha vært større enn 3 mm. Jordmor mente jeg var 6 uker på vei og at fosteret da var 4 uker. Har vært på ul både på det gule huset og på Fr.stad sykehus idag, og ingen av dem fant noe hjertelyd... Men de i Fr.stad mente det ul-bildet så ut som på en tidlig ul, og ville jeg skulle komme tilbake om en uke. Har ny time 2/3, så får gå og vente på denne. For som jordmor sa; så lenge jeg ikke hadde noen plager som blødninger, feber E.l. og jeg fortsatt har gravidsymptomer, så gjør de ikke noe nå. Om det ikke har skjedd noe i utviklingen til neste gang, er det en MA... :(

Da har jeg fått svar på hcg prøvene og jeg er fortsatt innstilt på en MA. Første prøven viste ca. 18700 mens den i går viste ca.19000. Så ikke veldig mye stigning og etter som jeg har lest på flere gamle foruminnlegg, så kan hcg fortsatt stige svakt ved en MA... :( Men må vente til ul den 2/3 for å få det bekreftet. Tror jeg kommer til å ta en blodprøve eller to til før den datoen, for blir helt ødelagt av dette... :(

Åneii Smurfelykke, så fælt å høre :( og ille å måtte gå så lenge å vente før du får vite sikkert. Det er nok lurt å få tatt noen flere blodprøver ja, det vil i alle fall gi deg en liten pekepinn. Uff, føler virkelig med deg <3 

Annonse

Takk, Evaly <3

Da var kroppen igang med alt selv... :Begynte å blø brunt idag og tror det vil fortsette til alt er over. Ringte gyn og de sa jeg bare skulle holde på timen på mandag, så får jeg en ul til for å se om alt er kommet ut. Hvis ikke blir det utskrap. Hcg prøven jeg tok på mandag var oxo synkende, ca.14000 fra ca.19000 på torsdag... Trist, men litt godt at det endelig snart er over, så man kan begynne å prøve igjen.

Huffamei :( eneste som er bra er jo at kroppen selv forsøker å ordne opp og forhåpentligvis klarer den det så du slipper utskrapning. Uansett bra at du har time til ul, så får du vite. Sikkert vanskelig, men prøv å gjør noe hyggelig til helgen mens du venter, vær litt god mot kroppen din og sørg for nok hvile.. Så håper jeg kroppen kommer raskt tilbake til normalen igjen så dere kan prøve igjen :-) klem

Takk, Evaly 💖 Ble lagt inn etter ul idag, da det var såpass mye rester igjen der inne at jeg må ta en utskrapning... Så nå ligger jeg på sykehuset og blomstrer. Blir operasjon i kveld en gang.

Håper alt er bra med deg og resten av gjengen her inne? 😊

• 4 måneder senere...

Hei damer! Hvordan er ståa? På tide med en liten oppdatering eller? hehe.. Har ikke vært på forumet på evigheter. Terminen min er 20.september. Har nå hatt 3 uker ferie, skal så jobbe 4 uker til før permisjonen starter. Gleder meg sånn til å treffe lillegutt <3

Klemmer til dere <3

Her er terminen 11 oktober og frøkna i magen er både vill og gal for tida :P Idag har jeg filmet magen mens hun holdt på, helt utrolig hvor aktiv hun er! Her har akkurat alt feriebesøk dratt for i år, så jeg skal bare ta det med ro fremover. Har masse energi så har faktisk tenkt å prøve å trene litt så lenge det går :P Begynner å få en del plager nå siden det ser ut til å begynne å bli trangt i magehuset, men enn så lenge er det levbart <3 Synes hele opplegget er så vilt, klarer ikke fatte at jeg om ikke altfor lenge sitter med datteren min i armene! :) 

Hei jenter! Ja, nå har det gått veldig lang tid siden sist!

Høres ut som alt er bra med dere Mumua og Evaly i allefall :) Så koselig å vite kjønnet oxo ;)

Her begynner ting å gå seg til oxo. Hadde jo utskraping i mars og fikk ikke tilbake TR før nærmere slutten av april. Har prøvd noen mnd nå og jaggu satt den denne gangen! <3

Men trodde først det ikke gikk, da jeg testet negativt på IKM dagen. Tok en fest dagen etter oxo, for jeg trodde jo jeg ikke var gravid :(

Men da jeg testet igjen en uke etter IKM med CB digital (tok det første gangen oxo), lyste det GRAVID 1-2 :D

Så nå håper vi det går bra denne gangen. Har mye stikkinger men ikke så ømme pupper ennå, men det kommer vel, hehe.

• 3 uker senere...

Hei jenter! Ja, nå har det gått veldig lang tid siden sist!

Høres ut som alt er bra med dere Mumua og Evaly i allefall :) Så koselig å vite kjønnet oxo ;)

Her begynner ting å gå seg til oxo. Hadde jo utskraping i mars og fikk ikke tilbake TR før nærmere slutten av april. Har prøvd noen mnd nå og jaggu satt den denne gangen! <3

Men trodde først det ikke gikk, da jeg testet negativt på IKM dagen. Tok en fest dagen etter oxo, for jeg trodde jo jeg ikke var gravid :(

Men da jeg testet igjen en uke etter IKM med CB digital (tok det første gangen oxo), lyste det GRAVID 1-2 :D

Så nå håper vi det går bra denne gangen. Har mye stikkinger men ikke så ømme pupper ennå, men det kommer vel, hehe.

Åå gratulerer så mye smurfelykke :D Endelig ble det din tur også! Utrolig hyggelig å høre. Håper den lille spiren trives godt og holder seg inne i magehuset, så den kan vokse seg stor og god. Masse lykke til <3

• 2 uker senere...

Hei alle! :) (og et spesielt stort hei til Evaly og Jordbæråker)

Her har det skjedd ting siden sist! Allerede 23.juli ble jeg mamma til verdens vakreste lille jente <3. Frøkna hadde det veldig travelt og kom allerede 10 uker før termin (11 uker ift min termin). Vi har vært gjennom noen stormfulle uker og mammahjertet har vært fullt av bekymringer i de snart 6 ukene vi har vært på sykehuset. September har kommet og det nærmer seg hjemreise for vår del...noe jeg både gruer og gleder meg til. Det skal bli veldig godt å komme hjem til sitt eget og begynne livet sammen som en ekte familie...uten selskap av utallige leger og sykepleiere.

Så Evaly og Jordbæråker...dere ble gravide først, men det ser ut til at jeg slo dere på målstreken :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...