Jordbæråker Skrevet 27. januar 2015 #101 Del Skrevet 27. januar 2015 Hehe jordbæråker, liker at du først skriver at formen er fin, men egentlig er den helt jævlig stakkars, ikke kjekt med både bekkenløsning og oppkast, men du har jo en super innstilling! Her er formen helt fin unntatt at jeg har blitt kvalm siste uka. Akkurat det er dritkjipt, hater å være kvalm!! Men, kan nesten ikke klage, formen er topp på andre måter er 6+1. Du er jo kommet langt!! Gøy Visu, testene blir sterkere om noen dager, mine var også veldig svake i starten. Men, vil som smurfelykke anbefale deg å ta en digital, det er en herlig bekreftelse Så bra at formen en bra! krysser fingrene for at det kun blir med kvalmen og at den gir seg snarest! Vel, jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke ligger i fosterstilling å griner som en liten unge haha! men som jeg ser det så har jeg 2 valg. Jeg kan legge meg ned for å dø ( meget fristende), eller jeg kan prøve å holde meg så positiv som over hodet mulig selv om det til tider er klin umulig å spy er desidert det værste som finnes, det er jo helt umenneskelig å vrenge kroppen 5-6 ganger daglig! Meen vi får jo virkelig igjen for strevet senere, og da er alle de forferdelige månedene glemt Ja, tiden går fort, sammtidig som dagene går i sneglefart gleder meg til å legge de 3 første mnd bak meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146976272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 27. januar 2015 #102 Del Skrevet 27. januar 2015 Usjamei!! Går ut fra du er sykmeldt siden det er såpass ille? Ja, jeg håper jeg slipper unna med dette, men er redd det skal utvikle seg videre. Blir generelt fort kvalm og kaster opp lett til vanlig, men håper i det lengste at jeg ikke får den mest intense kvalmen nå.. når jeg hører deg skjønner jeg at vi kvinner er ordentlige hverdagshelter! Har du vært eller skal du på tidlig ultralyd eller? Et knakende flott symptom jeg har fått er forresten at jeg har fått så lekre pupper! Hehe.. Har ikke all verdens til vanlig, men nå er de plutselig runde og fyldige! Veldig stas Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146976307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæråker Skrevet 28. januar 2015 #103 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja det er utrolig hva vi kvinner kommer oss igjennom! Jeg er fortsatt ut i mammapermisjon. Skulle egentlig ha startet på på jobb om en mnd, men foreløbig ser det mørkt ut gitt Var på ul i uke 7, tenkte å bestille privat i uke 13-14. Rett og slett siden det er så utrolig gøy å se nusket i 3D skulle aller helst hatt ul hver dag enn du? Har du eller skall du før oul? Ja de puppene altså! Det er noe helt eget ved gravid pupper. Så fyldige og faste De siste ukene har det faktisk ikke vært behov for å rulle de opp i bhen, merker også at blåflekkene på knærne begynner å tillta. Synd de bare er midlertidige... Man blir jo så glad i de Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146976440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 28. januar 2015 #104 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja det er utrolig hva vi kvinner kommer oss igjennom! Jeg er fortsatt ut i mammapermisjon. Skulle egentlig ha startet på på jobb om en mnd, men foreløbig ser det mørkt ut gitt Var på ul i uke 7, tenkte å bestille privat i uke 13-14. Rett og slett siden det er så utrolig gøy å se nusket i 3D skulle aller helst hatt ul hver dag enn du? Har du eller skall du før oul? Ja de puppene altså! Det er noe helt eget ved gravid pupper. Så fyldige og faste De siste ukene har det faktisk ikke vært behov for å rulle de opp i bhen, merker også at blåflekkene på knærne begynner å tillta. Synd de bare er midlertidige... Man blir jo så glad i de Ååja din første er fortsatt så liten at du er i permisjon ja!! Så koselig med to så tette! 😄 nei, spørs om du klarer det, da må den kvalmen dempes i alle fall, men hos de fleste gir den seg vel ila uke 12-13 har jeg lest..(?) *håperhåper* Jeg har kjempelyst til å ta tidlig ul, jeg klarer bare ikke bestemme meg for når. Vil så gjerne se at det er liv der inne, men har også lyst til å klare meg med en privat ul før oul, så må tenke litt på hvilken uke som er smartest å velge.. Må bare nyte de puppene så lenge de varer, særlig nå før magen og de ekstra kiloene kommer, Hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146976569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæråker Skrevet 28. januar 2015 #105 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja. Må innrømme at jeg er fryktelig spent på hvordan det vil gå med 2 små! Livredd for at jeg ikke skal få nok tid til størstemann den første tiden. Det må man jo nesten regne med når man får to tette. Jeg skal i allefall prøve å innkludere han så mye som mulig i stelling, mating og kos. det tror jeg blir stor stas Jeg håper virkelig kvalmen gir seg rundt den tiden ja. Kjenner litt på savnet etter å jobbe å møte andre mennesker igjen. Jeg skal jo tross alt ut i ny permisjon om ikke lenge. Heldigvis har jeg en jobb der kan sitte om nødvendig, så ryggen skal søren ikke få stoppe meg når kvalmen gir seg! Når det kommer til ultralyd vil jeg på det varmeste anbefale deg uke 14-15. Vi var på MANGE ul sist svangerskap av forskjellige årsaker. Både i uke 8, 12, 14, 19, 24, 28 og 34 (ca). Og det er ingen tvil om at ul i uke 14 var den vi hadde mest glede av da er babyen fortsatt såpass liten til at man får et klart bilde av hele babyen, samtidig som alt er utrolig detaljert! Fra ca uke 20 og oppover er babyen så stor at alle bildene blir på en måte nærbilder, slik at man ikke får et ordentlig bilde av hele barnet. Det er også stor forskjell på privat og offentlig ul, på sykehuset er de såpass travle at det kun blir tid til å sjekke det viktigste, det hender ofte at de rett og slett ikke tar seg tid til å se etter kjønnet. Ikke fikk vi noen bilder heller. Når man bestiller privat er det en tjeneste man betaler for selv, og da får man 45 herlige minutter der man kan studere babyen opp og ned og drømme seg bort i det nydelige lille vesenet. Vår erfaring er at jordmødrene på privat ul tar seg god tid til å forklare og er veldig flinke til å ta hensyn til vårt behov, vil man telle fingrene 10 ganger så får man det de sjekker såklart at alt er som det skal, som er en stoor trygghet å få bekreftet. Og sist men ikke minst! man får med seg en minnepenn med rundt 50 bilder i 3D. Pluss rundt 20 videosnutter i 3D. Med andre ord så får man med seg hele ul undersøkelsen på minnepenn vi fikk også vite kjønnet i uke 14. Samboeren ble så stolt og begeistret at jordmoren printet ut et eget bilde til han der snoppen var meget synlig Dette ble litt langt men jeg håper det var til nytte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146977652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 28. januar 2015 #106 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja. Må innrømme at jeg er fryktelig spent på hvordan det vil gå med 2 små! Livredd for at jeg ikke skal få nok tid til størstemann den første tiden. Det må man jo nesten regne med når man får to tette. Jeg skal i allefall prøve å innkludere han så mye som mulig i stelling, mating og kos. det tror jeg blir stor stas Jeg håper virkelig kvalmen gir seg rundt den tiden ja. Kjenner litt på savnet etter å jobbe å møte andre mennesker igjen. Jeg skal jo tross alt ut i ny permisjon om ikke lenge. Heldigvis har jeg en jobb der kan sitte om nødvendig, så ryggen skal søren ikke få stoppe meg når kvalmen gir seg! Når det kommer til ultralyd vil jeg på det varmeste anbefale deg uke 14-15. Vi var på MANGE ul sist svangerskap av forskjellige årsaker. Både i uke 8, 12, 14, 19, 24, 28 og 34 (ca). Og det er ingen tvil om at ul i uke 14 var den vi hadde mest glede av da er babyen fortsatt såpass liten til at man får et klart bilde av hele babyen, samtidig som alt er utrolig detaljert! Fra ca uke 20 og oppover er babyen så stor at alle bildene blir på en måte nærbilder, slik at man ikke får et ordentlig bilde av hele barnet. Det er også stor forskjell på privat og offentlig ul, på sykehuset er de såpass travle at det kun blir tid til å sjekke det viktigste, det hender ofte at de rett og slett ikke tar seg tid til å se etter kjønnet. Ikke fikk vi noen bilder heller. Når man bestiller privat er det en tjeneste man betaler for selv, og da får man 45 herlige minutter der man kan studere babyen opp og ned og drømme seg bort i det nydelige lille vesenet. Vår erfaring er at jordmødrene på privat ul tar seg god tid til å forklare og er veldig flinke til å ta hensyn til vårt behov, vil man telle fingrene 10 ganger så får man det de sjekker såklart at alt er som det skal, som er en stoor trygghet å få bekreftet. Og sist men ikke minst! man får med seg en minnepenn med rundt 50 bilder i 3D. Pluss rundt 20 videosnutter i 3D. Med andre ord så får man med seg hele ul undersøkelsen på minnepenn vi fikk også vite kjønnet i uke 14. Samboeren ble så stolt og begeistret at jordmoren printet ut et eget bilde til han der snoppen var meget synlig Dette ble litt langt men jeg håper det var til nytte Bare det at du er så bevisst på det på forhånd gjør at jeg tror du vil være flink til å inkludere gutten din når minsten kommer. Det er nok utfordrende ja, og litt søskensjalusi og slitne foreldre må man nok regne med, men tenk så mye glede de vil få av hverandre senere Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde et søsken på min alder nå! Og så blir dere jo ferdige med bleieperioden relativt kjapt da og har to smårollinger som kan være med på mye gøy Har ei venninne som har to tette med 18 mnd imellom, og det går kjempefint foreløpig. Den minste er nå 1 år. Skjønner behovet for å møte litt voksne folk, men forhåpentligvis får du noen hyggelige mnd på jobb før du går ut i neste permisjon. Det har du nok godt av! hehe.. Så har du jo oss da, haha! Takk for at du tok deg tid til å skrive om dine erfaringer! Jeg skal absolutt vurdere uke 14-15. Eneste er at jeg syns det er veeldig lenge til da, og så blir det jo relativ tett på oul i uke 20, i forhold til å ta uke 11-12 for eksempel. Men, du har et poeng i at det er gøy å få mye ut av det når man først betaler så mye. Må gnage litt mer på den der.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146977948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 29. januar 2015 #107 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg ler og gråter omhverandre, jeg er gravid <3 Ble lagt inn på sykehuset i hui og hast igår, men før medisiner idag ba jeg dem slenge med en hcg just in case. Hadde NULL tro så da sykepleieren viste meg lappen begynte jeg å grine. Skal ta blodprøve nå for å bekrefte. Jeg er så nervøs, skremt og glad at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv. Håper medisinen igår ikke har gjort noe skade så tidlig <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146979205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 29. januar 2015 #108 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg ler og gråter omhverandre, jeg er gravid <3 Ble lagt inn på sykehuset i hui og hast igår, men før medisiner idag ba jeg dem slenge med en hcg just in case. Hadde NULL tro så da sykepleieren viste meg lappen begynte jeg å grine. Skal ta blodprøve nå for å bekrefte. Jeg er så nervøs, skremt og glad at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv. Håper medisinen igår ikke har gjort noe skade så tidlig <3 Wooow gratulerer så mye Mumua kjempeglad på dine vegne. Krysser fingrene for at det går hele veien denne gangen (ikke hyggelig at du ble innlagt på sykehuset da). Går det bra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146979265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 29. januar 2015 #109 Del Skrevet 29. januar 2015 Tusen takk Det går greit, men har petekkier over hele kroppen og steroidene jeg ble satt på virket ikke. Så nå tester de meg for alt mellom himmel og jord sier de Men nå er jeg jo så glad at jeg klarer ikke tenke på annet enn spiren inni meg! Får tidlig ul her om 4 uker sa han, pga medisineringa mi igår samt det at jeg har hatt 2 Sa og har rhesus minus blod håper så inderlig det går bra denne gangen. 3 + 6 idag bare Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146979394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaly Skrevet 29. januar 2015 #110 Del Skrevet 29. januar 2015 Æsj da! Du får kose deg med spiren i magen mens legene gjør sitt du da :-) spennende med ul om 4 uker! Tvi tvi!!! og hold oss oppdatert! Her kom oppkast for første gang idag, på jobb... Blæ! Men det er jo endel av "pakka" for de fleste, så jeg sier ja takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146979445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæråker Skrevet 29. januar 2015 #111 Del Skrevet 29. januar 2015 Ja jeg tror det vil gå supert Selvsagt vil det komme tøffe dager men nå er det jo slik at man tåler uendelig mye når det kommer til sine egne barn. Mini kan være potte sur hele dagen. Men i det øyeblikket han kommer med et lite smil så er ALT glemt Jeg forstår godt at du ønsker en tidligere ultralyd! Vi var jo så utrolig heldige å fikk 2 ultralyder før uke 14. Hadde vi ikke fått de så hadde jeg nok bestilt en tidligere selv. Det er jo noe med denne bekreftelsen på at det faktisk er et lite barn der inne! Om du googler ul i uke 11-12 så ser du at det er utrolig detaljert allerede så tidlig. Om du synes det blir lenge å vente er det bare å kjøre på å bestille time. Du kommer IKKE til å angre! Gratulerer såå mye til deg Mumua! For en utrolig hyggelig og uventet beskjed å få da! Hvordan er formen sånn ellers? Håper du blir fort frisk! God bedringsklem til deg❤️ Dette begynner jo nesten å bli litt komisk. Jeg er overbevist om at dette er tidenes lykke-gruppe! Haha, hvem blir nesteman?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146979679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
litlå85 Skrevet 29. januar 2015 #112 Del Skrevet 29. januar 2015 Hei, er ikke over Ikm, men har sittet og lest gjennom alt nå. For en gjeng, en etter en blir gravid. Jeg sitter med en ma bak meg i begynnelsen på desember(11+5) å ble gravid igjen med en gang, å mistet for 2uker si i sa(uke5) så nå har jeg i går hatt eggløsning, så selv om jeg egentlig ikke hører til dere så kan jeg gjerne være neste mann, hehe:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146980755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visu Skrevet 30. januar 2015 Forfatter #113 Del Skrevet 30. januar 2015 Evaly og jordbæråker!!! Dere kommer aldri til å tro det, men jeg er GRAVID! :) Hahahaha....det er jo bare helt vilt! Denne gruppen kan jo bare kalles "the baby maker" fra nå av NEI NÅ KØDDER DU!!!! Er det virkelig sant? gratulerer så mye! Kjenner jeg blir nesten litt i overkant glad på dine vegne nå Visu! dette var utrolig gode nyheter! Det er nesten litt rart, for jeg har gått å ventet på den. Visste på ett eller annet rart vis at du ville følge oss Hvordan er formen og hvor langt er du på vei? og hvordan går det med frøken Evaly? Hehe...det er heeelt sant! Jeg fant det ut i går, så det er fortsatt veldig uvirkelig ennå..tror ikke på det før jeg får vært hos legen . Var 10/11 dpo i går og jeg fikk det for meg at jeg skulle teste..og jaggu var den positiv! Ikke sånn ekstremt svak heller...synes godt på bilde! Tok en til i går ettermiddag (et annet merke) og den var også svakt positiv. SÅ kommer det som gjør meg nervøs og urolig...tok en ny i dag tidlig for å sjekke om den var blitt sterkere, og det ble den, men først ca 1min etter fristen for å lese av. Det samme skjedde i ettermiddag-den blir svakt positiv etter ca 5 min, men etter det blir den sterkere og sterkere. Formen er fin, men NÅ kjennes det helt annerledes ut i magen min enn det noen gang har gjort tidligere! Jeg har jo hatt murringer i magen helt siden 2/3 dpo, først på begge sider, deretter bare høyre, men i går begynte det midt på magen og magen er kjempeoppblåst og litt hard nederst! Hvordan går det med dere da? Og hvor langt på vei er dere nå? Har dere termin i september? Hei igjen! Jeg testa oxo positivt mange dager på overtid og mine tester har oxo vært svake, så tok en CB digitaltest som viste gravid i uke 2-3. Var hos legen min isted og utifra hennes terminhjul så er jeg 6+6 idag og terminen flyttet til 18.sept Klarer ikke helt å stole på testene ennå jeg heller, det er ganske uvirkelig, hehe. Forloveden min var ganske oppgitt over meg isted, for som han sa: Bare det at mensen har uteblitt så lenge og testene har vært positive, sier jo tydelig at du er gravid Og puppene er mer ømme og har blitt hardere med dagene som har gått. Ingen blødninger har jeg hatt heller Så alt virker jo veldig positivt. Men, tilbake til disse g.testene... Jeg fikk overta en mengde tester av ei venninne som ble gravid mnd før meg. Disse er kjøpt på billige-tester.no. Da jeg testa svakt positivt på to av disse, spurte jeg henne hvordan hennes så ut og fikk bilde av ho tilbake. De var akkurat like svake som mine! og ho har vært til tidlig UL og sett hjerte som banker. Testene jeg tok ble oxo noe sterkere om jeg venta litt lenger enn jeg skulle. Men at det er en svak skyggestrek der, er like fullt en positiv test, da. De g.testene er veldig sensitive. Ta en CB-digital test - da er du enda sikrere når det blinker GRAVID i testvinduet, hehe. Ja, du hadde rett! Tok en digital på onsdag kveld og den viste gravid 1-2 uker . Var hos legen i går og fikk det bekreftet der også, og i dag tok jeg en billigstrimmel og nå er teststreken nesten like sterk som kontrollstreken . I tillegg så har jeg jo symptomer og kjenner ting i kroppen som jeg aldri har kjent før, så nå er jeg trygg på at det er en liten spire som vokser og gror inni der <3. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146982680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæråker Skrevet 30. januar 2015 #114 Del Skrevet 30. januar 2015 Hei, er ikke over Ikm, men har sittet og lest gjennom alt nå. For en gjeng, en etter en blir gravid. Jeg sitter med en ma bak meg i begynnelsen på desember(11+5) å ble gravid igjen med en gang, å mistet for 2uker si i sa(uke5) så nå har jeg i går hatt eggløsning, så selv om jeg egentlig ikke hører til dere så kan jeg gjerne være neste mann, hehe:) Hei. Det var trist å høre! Det er tøft når man opplever slikt gang på gang og aldri kommer i mål. Satser på at spiren sitter denne gangen. Hvem vet, kanskje gruppen bringer deg også litt lykke? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146982688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visu Skrevet 30. januar 2015 Forfatter #115 Del Skrevet 30. januar 2015 Evaly og jordbæråker!!! Dere kommer aldri til å tro det, men jeg er GRAVID! :) Hahahaha....det er jo bare helt vilt! Denne gruppen kan jo bare kalles "the baby maker" fra nå av NEI NÅ KØDDER DU!!!! Er det virkelig sant? gratulerer så mye! Kjenner jeg blir nesten litt i overkant glad på dine vegne nå Visu! dette var utrolig gode nyheter! Det er nesten litt rart, for jeg har gått å ventet på den. Visste på ett eller annet rart vis at du ville følge oss Hvordan er formen og hvor langt er du på vei? og hvordan går det med frøken Evaly? Hehe...det er heeelt sant! Jeg fant det ut i går, så det er fortsatt veldig uvirkelig ennå..tror ikke på det før jeg får vært hos legen . Var 10/11 dpo i går og jeg fikk det for meg at jeg skulle teste..og jaggu var den positiv! Ikke sånn ekstremt svak heller...synes godt på bilde! Tok en til i går ettermiddag (et annet merke) og den var også svakt positiv. SÅ kommer det som gjør meg nervøs og urolig...tok en ny i dag tidlig for å sjekke om den var blitt sterkere, og det ble den, men først ca 1min etter fristen for å lese av. Det samme skjedde i ettermiddag-den blir svakt positiv etter ca 5 min, men etter det blir den sterkere og sterkere. Formen er fin, men NÅ kjennes det helt annerledes ut i magen min enn det noen gang har gjort tidligere! Jeg har jo hatt murringer i magen helt siden 2/3 dpo, først på begge sider, deretter bare høyre, men i går begynte det midt på magen og magen er kjempeoppblåst og litt hard nederst! Hvordan går det med dere da? Og hvor langt på vei er dere nå? Har dere termin i september? Jeg må nesten le litt selv om jeg forstår din bekymring så alt for godt! Husker selv hvor vill jeg var på denne testingen for å se om de ble sterkere. Man blir jo så redd for at den kan vise falsk positiv! Min samboer satte ned foten til slutt og mente jeg burde oppsøke hjelp Jeg var nemlig hellig overbevist om at det var noe feil med alle koppene jeg testet i Men hva er sannsynligheten for å få såå mange positive tester som viser feil? man blir litt tullerusk i det øyeblikket testen viser positivt tror jeg, Men det er jo med god grunn! Formen min er også fin! Håper og ber om at de værste spyrundene begynner å avta snart ellers så har jeg nok en gang dratt på meg tidlig bekkenløsning, så mannfolket er hjemme om dagene til å ta minstemann. Men det er kanskje like greit når jeg er travelt opptatt med å krype fram og tilbake til toalettet det rare er at denne spyingen og den skranglende ryggen gjør meg litt trygg på en måte, legen fortslte meg at de som sliter med mye symptomer tidlig har mindre risuiko for spontanabort. så det finnes jo faktisk noe positivt i det er 9+5 i dag termin 30 august! Hehe...ja, i det man ser en positiv test så blir man helt tussete...tror dessverre det kommer av å ha lest for mye om falske positive tester her inne på forumet . Hehe...samboeren din høres ut som min samboer ja...han sa hele tiden: "slapp av, du er gravid og alle har det heeeelt fint"..hehe. Han hadde rett! Uff...har du både bekkenløsning og så kraftig kvalme? Noen skal tydeligvis få alt på en gang ja:/. Du er tapper da, det skal du ha. Forhåpentligvis gir det seg om ikke så lenge! Jeg har heldigvis styrt unna kvalmen ennå så lenge...blir bare litt uvel sånn innimellom, men ingenting som plager meg. Ellers så har jeg ømme bryster, men ikke ømmere enn det jeg har pleid å ha etter el. Det som er ulikt er stikkene og ømheten i magen..i tillegg til at magen er øm og sinnsykt oppblåst! Har ikke sjans til å holde den inn...ser ut som jeg er i 4. mnd . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146982696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæråker Skrevet 30. januar 2015 #116 Del Skrevet 30. januar 2015 Evaly og jordbæråker!!! Dere kommer aldri til å tro det, men jeg er GRAVID! :) Hahahaha....det er jo bare helt vilt! Denne gruppen kan jo bare kalles "the baby maker" fra nå av NEI NÅ KØDDER DU!!!! Er det virkelig sant? gratulerer så mye! Kjenner jeg blir nesten litt i overkant glad på dine vegne nå Visu! dette var utrolig gode nyheter! Det er nesten litt rart, for jeg har gått å ventet på den. Visste på ett eller annet rart vis at du ville følge oss Hvordan er formen og hvor langt er du på vei? og hvordan går det med frøken Evaly? Hehe...det er heeelt sant! Jeg fant det ut i går, så det er fortsatt veldig uvirkelig ennå..tror ikke på det før jeg får vært hos legen . Var 10/11 dpo i går og jeg fikk det for meg at jeg skulle teste..og jaggu var den positiv! Ikke sånn ekstremt svak heller...synes godt på bilde! Tok en til i går ettermiddag (et annet merke) og den var også svakt positiv. SÅ kommer det som gjør meg nervøs og urolig...tok en ny i dag tidlig for å sjekke om den var blitt sterkere, og det ble den, men først ca 1min etter fristen for å lese av. Det samme skjedde i ettermiddag-den blir svakt positiv etter ca 5 min, men etter det blir den sterkere og sterkere. Formen er fin, men NÅ kjennes det helt annerledes ut i magen min enn det noen gang har gjort tidligere! Jeg har jo hatt murringer i magen helt siden 2/3 dpo, først på begge sider, deretter bare høyre, men i går begynte det midt på magen og magen er kjempeoppblåst og litt hard nederst! Hvordan går det med dere da? Og hvor langt på vei er dere nå? Har dere termin i september? Hei igjen! Jeg testa oxo positivt mange dager på overtid og mine tester har oxo vært svake, så tok en CB digitaltest som viste gravid i uke 2-3. Var hos legen min isted og utifra hennes terminhjul så er jeg 6+6 idag og terminen flyttet til 18.sept Klarer ikke helt å stole på testene ennå jeg heller, det er ganske uvirkelig, hehe. Forloveden min var ganske oppgitt over meg isted, for som han sa: Bare det at mensen har uteblitt så lenge og testene har vært positive, sier jo tydelig at du er gravid Og puppene er mer ømme og har blitt hardere med dagene som har gått. Ingen blødninger har jeg hatt heller Så alt virker jo veldig positivt. Men, tilbake til disse g.testene... Jeg fikk overta en mengde tester av ei venninne som ble gravid mnd før meg. Disse er kjøpt på billige-tester.no. Da jeg testa svakt positivt på to av disse, spurte jeg henne hvordan hennes så ut og fikk bilde av ho tilbake. De var akkurat like svake som mine! og ho har vært til tidlig UL og sett hjerte som banker. Testene jeg tok ble oxo noe sterkere om jeg venta litt lenger enn jeg skulle. Men at det er en svak skyggestrek der, er like fullt en positiv test, da. De g.testene er veldig sensitive. Ta en CB-digital test - da er du enda sikrere når det blinker GRAVID i testvinduet, hehe. Ja, du hadde rett! Tok en digital på onsdag kveld og den viste gravid 1-2 uker . Var hos legen i går og fikk det bekreftet der også, og i dag tok jeg en billigstrimmel og nå er teststreken nesten like sterk som kontrollstreken . I tillegg så har jeg jo symptomer og kjenner ting i kroppen som jeg aldri har kjent før, så nå er jeg trygg på at det er en liten spire som vokser og gror inni der <3. Herlige nyheter Visu! Er det ikke en fantastisk følelse?? Det er så utrolig gøy å følge dere herlige mennesker å se at det går rette veien for oss alle. Enn at vi alle ble gravide da! Det er jo bare helt utrolig håper virkelig å holde kontakten med dere igjennom disse fantastiske månedene vi har i vente ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146982698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæråker Skrevet 30. januar 2015 #117 Del Skrevet 30. januar 2015 Evaly og jordbæråker!!! Dere kommer aldri til å tro det, men jeg er GRAVID! :) Hahahaha....det er jo bare helt vilt! Denne gruppen kan jo bare kalles "the baby maker" fra nå av NEI NÅ KØDDER DU!!!! Er det virkelig sant? gratulerer så mye! Kjenner jeg blir nesten litt i overkant glad på dine vegne nå Visu! dette var utrolig gode nyheter! Det er nesten litt rart, for jeg har gått å ventet på den. Visste på ett eller annet rart vis at du ville følge oss Hvordan er formen og hvor langt er du på vei? og hvordan går det med frøken Evaly? Hehe...det er heeelt sant! Jeg fant det ut i går, så det er fortsatt veldig uvirkelig ennå..tror ikke på det før jeg får vært hos legen . Var 10/11 dpo i går og jeg fikk det for meg at jeg skulle teste..og jaggu var den positiv! Ikke sånn ekstremt svak heller...synes godt på bilde! Tok en til i går ettermiddag (et annet merke) og den var også svakt positiv. SÅ kommer det som gjør meg nervøs og urolig...tok en ny i dag tidlig for å sjekke om den var blitt sterkere, og det ble den, men først ca 1min etter fristen for å lese av. Det samme skjedde i ettermiddag-den blir svakt positiv etter ca 5 min, men etter det blir den sterkere og sterkere. Formen er fin, men NÅ kjennes det helt annerledes ut i magen min enn det noen gang har gjort tidligere! Jeg har jo hatt murringer i magen helt siden 2/3 dpo, først på begge sider, deretter bare høyre, men i går begynte det midt på magen og magen er kjempeoppblåst og litt hard nederst! Hvordan går det med dere da? Og hvor langt på vei er dere nå? Har dere termin i september? Jeg må nesten le litt selv om jeg forstår din bekymring så alt for godt! Husker selv hvor vill jeg var på denne testingen for å se om de ble sterkere. Man blir jo så redd for at den kan vise falsk positiv! Min samboer satte ned foten til slutt og mente jeg burde oppsøke hjelp Jeg var nemlig hellig overbevist om at det var noe feil med alle koppene jeg testet i Men hva er sannsynligheten for å få såå mange positive tester som viser feil? man blir litt tullerusk i det øyeblikket testen viser positivt tror jeg, Men det er jo med god grunn! Formen min er også fin! Håper og ber om at de værste spyrundene begynner å avta snart ellers så har jeg nok en gang dratt på meg tidlig bekkenløsning, så mannfolket er hjemme om dagene til å ta minstemann. Men det er kanskje like greit når jeg er travelt opptatt med å krype fram og tilbake til toalettet det rare er at denne spyingen og den skranglende ryggen gjør meg litt trygg på en måte, legen fortslte meg at de som sliter med mye symptomer tidlig har mindre risuiko for spontanabort. så det finnes jo faktisk noe positivt i det er 9+5 i dag termin 30 august! Hehe...ja, i det man ser en positiv test så blir man helt tussete...tror dessverre det kommer av å ha lest for mye om falske positive tester her inne på forumet . Hehe...samboeren din høres ut som min samboer ja...han sa hele tiden: "slapp av, du er gravid og alle har det heeeelt fint"..hehe. Han hadde rett! Uff...har du både bekkenløsning og så kraftig kvalme? Noen skal tydeligvis få alt på en gang ja:/. Du er tapper da, det skal du ha. Forhåpentligvis gir det seg om ikke så lenge! Jeg har heldigvis styrt unna kvalmen ennå så lenge...blir bare litt uvel sånn innimellom, men ingenting som plager meg. Ellers så har jeg ømme bryster, men ikke ømmere enn det jeg har pleid å ha etter el. Det som er ulikt er stikkene og ømheten i magen..i tillegg til at magen er øm og sinnsykt oppblåst! Har ikke sjans til å holde den inn...ser ut som jeg er i 4. mnd . Ja, mannfolka skulle bare visst hvilket kaos som utløses i topplokket i det øyeblikket man står med positiv test Godt å høre at du har sluppet kvalmen å de værste plagene så langt. Håper det fortsetter slik! kjenner jeg gleder meg noe fryktelig til 2 trimester. Skal bli godt å slippe denne grusome kvalmen Oppblåst sa du? vandrene gasskammer er mitt nye mellomnavn! Godt å høre at jeg ikke er alene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146982705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 2. februar 2015 #118 Del Skrevet 2. februar 2015 Har helt glemt å svare dere her, har gått inn i min egen gravid-boble de siste dagene Formen min blir bedre og bedre, skal på etterkontroll idag med petekkiene. På gravidfronten er jeg idag 4+3 og alt går bra så langt Har ganske mye ubehag nedentil, kjennes ut som det er noe som river og sliter i livmoren min og til tider så er det ganske vondt. Men går heldigvis raskt over igjen. Kjempeløs i magen og løper på do dagen lang pluss at jeg har myyyye luft i magen tidlig på dagen Prøver å slappe av og nyte denne tiden frem til kvalmen og alt det kommer, noe jeg regner med skjer om ikke så lenge. Har tatt to g-tester etter at jeg kom hjem fra sykehuset for å se streken bli sterkere og har en digital jeg skal ta til helga når jeg runder 5+0 for å se hvordan det utvikler seg Håper det går bra med dere andre og? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146989171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visu Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #119 Del Skrevet 6. februar 2015 Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146998620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
litlå85 Skrevet 6. februar 2015 #120 Del Skrevet 6. februar 2015 Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? Uenig for jeg trodde du skulle regne fra første dag i sist mens.men det er jo ikke mange dagene forskjell uansett. I sik du regner Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146998705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 6. februar 2015 #121 Del Skrevet 6. februar 2015 Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? Jeg hadde el samtidig med deg ca og er 5+0 idag. Så da er du nok 5 + 0 eller 5 + 1? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146998732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visu Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #122 Del Skrevet 6. februar 2015 Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? Jeg hadde el samtidig med deg ca og er 5+0 idag. Så da er du nok 5 + 0 eller 5 + 1? Måtte bare få det bekreftet Hehe...Da går jeg ut ifra det...dag begynner det lille hjertet å slå i daaag! <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146998758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visu Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #123 Del Skrevet 6. februar 2015 Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? Uenig for jeg trodde du skulle regne fra første dag i sist mens.men det er jo ikke mange dagene forskjell uansett. I sik du regner Man kan regne fra første dag i siste mens dersom man har en syklus på 28 dager, men min er lengre...men som du sier: Det er ikke snakk om mange dagene forskjell. Likevel er det litt gøy å vite akkurat på dagen sånn nå i begynnelsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146998761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 6. februar 2015 #124 Del Skrevet 6. februar 2015 Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? Jeg hadde el samtidig med deg ca og er 5+0 idag. Så da er du nok 5 + 0 eller 5 + 1? Måtte bare få det bekreftet Hehe...Da går jeg ut ifra det...dag begynner det lille hjertet å slå i daaag! <3 Jeg bruker terminkalkulatoren til babyverden tror jeg det er, der fikk jeg opp at hjertet begynner å slå 10 februar hos meg. Er såå nervøs, for jeg føler at om det går bra så kommer alt til å gå bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146998763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 6. februar 2015 #125 Del Skrevet 6. februar 2015 Okå jenter...det er vel strengt talt ikke dette denne tråden er ment til, men fordi det er lite aktivitet inne på terminklubben så spør jeg her: Jeg hadde første dag i siste mens 29.desember, eggløsningen haddde jeg enten 15. eller 16. januar ( jeg tok både tester og tempet). Hvor langt er jeg nå da på vei? Jeg tenker det er uaktuelt å regne fra siste mens' første dag fordi jeg har lang folikkelfase. Hvis jeg regner fra eggløsning og legger til 14 dager, så ender jeg på 5 eller 5+1. Er dere "enige" i denne utregningen? Uenig for jeg trodde du skulle regne fra første dag i sist mens.men det er jo ikke mange dagene forskjell uansett. I sik du regner Man kan regne fra første dag i siste mens dersom man har en syklus på 28 dager, men min er lengre...men som du sier: Det er ikke snakk om mange dagene forskjell. Likevel er det litt gøy å vite akkurat på dagen sånn nå i begynnelsen Jeg har også lengre syklus (31 dager), dette tar de hensyn til på min app Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144188969-12-dager-over-ikm-men-bare-negative-tester-andre-i-samme-b%C3%A5t/page/5/#findComment-146998765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå