Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Skulle hatt penger 1 desember. Sendte første purring etter 14 dager. De bor under oss. Etter 1 desember Gjør de alt for å unngå oss. Ville dere ringt på døra å gått i dialog på dette eller hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: d4ded...deb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Ville knakka på døra etter noen dager forsent betaling. Ja, jeg hadde spurt dem rett ut. Anonymous poster hash: b6b9a...b84
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Jeg ville aldri ventet så lenge som 14 dager! Ville sendt en sms etter 4-5 dager. Dersom jeg ikke hadde fått svar, hadde jeg ringt på døra deres max 2 dager etter det. Anonymous poster hash: b0821...ae6
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Selvsagt. Anonymous poster hash: aad36...4f3
Hjertefru Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Bor dere i samme hus som leieboer og de gir B.. I å betale husleia? Noen eier hverken skamvett eller økonomisk sans. Hadde vært på døra deres for lenge sia.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Herregud ja . Ville stått på døra par dager etter purrefristen var ute og krevd penger i løpet av 2-3 dager. Og fortalt dem de kunne vente seg oppsigelse nyttårsaften om de ikke betalte. Hva er det for noe tøv dere holder på med HI. Dere virker ikke som dere har baller nok til å være utleiere. Anonymous poster hash: 889d5...e4c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Du må finne et utkastelsen varsel for ubetalt husleie på nettet skrive ut dette i 2 eksemplar og få det overlevert før månedsslutt, om ikke bitter det på seg en måned ekstra i oppsigelsestiden. Det andre eksemplarer er ditt og der må du få deg signatur, om ikke kan du stå uten 4 mnd husleie, ikke bare tre. Når du leverer dette kan du samtidig tilby en ordning på nedbetaling, betaling av husleien, slik at de kan bli boende, men du må ha det formelle i orden, slik at du ikke sitter med skjegget i postkassen. Det betaler ikke husleia fordi de ikke har penger. De som ikke har penger er desperat etter å få penger, du ønsker ikke å gi inntrykk av at dere lar dere pelle på nesen og være den som ikke får. De som har dårlig råd har dårlig råd av ulik grunn, de som har lav inntekt benytter seg ofte av andre rettigheter som bostøtte og sosialhjelp. Som oftes er årsaken feilprioriteringer sammenhildt med lav inntekt. Er det sånn at dere blir slakke med utkastelsesvarsel er det ofte sånn at de kommer med redusert betaling, lange nedbetalingsordninger, og de begynner å se dere som en svak og medgjørlig kreditor. Prioriteringene er ofte mobil/Internett, på 1.pri for teleleverandørene kutter tjenesten som de ønsker rimelig kjapt. TV er også høyt prioritert av samm grunn. Julefeiringen si har de nok sikra på bekostning av husleie. Særlig om de har barn. Les tigge annonsene på finn.no. Vi som har penger synest det er helt ok med brettspill og bøker under juletreet. De som ikke har penger er nødt å gi ungene sine iPad. De vil ikke vise for sin familie og sine venner at de ikke har penger, det er bedre å vise det til deg. Og viser du deg som svak kreditor gjør de det garantert igjen. Min leietaker er en dårlig betaler. Han får to utkastelsesvarsel i året. Han gjør opp for seg, men hadde han ikke visst at jeg kaster han ut om han ikke betaler hadde han nok ikke gjort det. Rett og slett for desperasjonen etter penger er så stor. Hva som er årsaken til din leietakere penge mangel vet jeg ikke, det er ikke viktig! Det som er viktig at er at de fortsetter å betale husleie om de fortsatt ønsker tak over hodet. De kan jo tenkes at det ikke er betalt, og at de tror autotrekket er gått, og ikke har merket at det ikke er gjort det. Det er tvilsomt, særlig når de unngår deg. De fleste har jo også et visst blikk på egne penger og merker seg hva salto er, eller om det står avvist betaling i nettbanken, med gjevne mellomrom. Anonymous poster hash: c3703...ecb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Herregud ja . Ville stått på døra par dager etter purrefristen var ute og krevd penger i løpet av 2-3 dager. Og fortalt dem de kunne vente seg oppsigelse nyttårsaften om de ikke betalte. Hva er det for noe tøv dere holder på med HI. Dere virker ikke som dere har baller nok til å være utleiere. Anonymous poster hash: 889d5...e4c De er alt sagt opp . Skal Være ute 1 mars. Anonymous poster hash: d4ded...deb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Herregud ja . Ville stått på døra par dager etter purrefristen var ute og krevd penger i løpet av 2-3 dager. Og fortalt dem de kunne vente seg oppsigelse nyttårsaften om de ikke betalte. Hva er det for noe tøv dere holder på med HI. Dere virker ikke som dere har baller nok til å være utleiere. Anonymous poster hash: 889d5...e4c De er alt sagt opp . Skal Være ute 1 mars. Anonymous poster hash: d4ded...deb Der har du svaret. Tenker nok de skal slippe unna med å ikke betale leie før de flytter. Håper du har depositum? Anonymous poster hash: aad36...4f3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Ja det ville jeg absolutt. Men ikke i dag. Anonymous poster hash: bf691...8e9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Herregud ja . Ville stått på døra par dager etter purrefristen var ute og krevd penger i løpet av 2-3 dager. Og fortalt dem de kunne vente seg oppsigelse nyttårsaften om de ikke betalte. Hva er det for noe tøv dere holder på med HI. Dere virker ikke som dere har baller nok til å være utleiere. Anonymous poster hash: 889d5...e4c De er alt sagt opp . Skal Være ute 1 mars. Anonymous poster hash: d4ded...deb Har dere 3 mnd depositum da kanskje? De gambler på at det går greit at leia for desember, januar og februar går fra depositumet... Anonymous poster hash: 90fca...e44
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Skulle hatt penger 1 desember. Sendte første purring etter 14 dager. De bor under oss. Etter 1 desember Gjør de alt for å unngå oss. Ville dere ringt på døra å gått i dialog på dette eller hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: d4ded...deb Har de barn? Hvis de har det, så ville jeg ha sendt en tekstmelding eller mail. Anonymous poster hash: fca17...806
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Herregud ja . Ville stått på døra par dager etter purrefristen var ute og krevd penger i løpet av 2-3 dager. Og fortalt dem de kunne vente seg oppsigelse nyttårsaften om de ikke betalte. Hva er det for noe tøv dere holder på med HI. Dere virker ikke som dere har baller nok til å være utleiere. Anonymous poster hash: 889d5...e4c Å true med ulovlig oppsigelse på døren, det kan mest sannsynlig regnes som trakassering. HI må naturligvis forholde seg til lovverket her, og det kjenner visst ikke du. Oppsigelse har dere tydeligvis helt korrekt gitt skriftlig allerede HI. Jeg antar nok det samme her; at leietakerne dine vil benytte depositumet til å dekke de siste månedene med leie. Har du en ordinær depositumskonto som står i leietakers navn? I så fall bør du gå til namsmannen snarest mulig for å få utkastelse ordnet, du vil allerede nå med dokumentasjon på at leien ikke er betalt kunne få depositumet utbetalt selv om ikke leietaker samtykker. Dersom det skulle være skader på husrommet som ikke restdepositum dekker, så kan du fakturere dem for dette i etterkant. Dersom dere ikke har en ordinær depositumskonto, så vil eventuelt "depositum" som er innbetalt til deg kunne regnes som forskuddsleie, og da har leietaker retten på sin side her selv om du skulle ha vært varslet. Det samme gjelder eventuelle krav leietaker skulle ha mot deg, som gir dem rett til å holde tilbake leie. Hvis du ikke har depositum overhodet eller kjenner til krav, så ville jeg snarest som jeg nevnte lengre opp snarest ha kontaktet namsmannen for en utkastelse. Anonymous poster hash: fca17...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå