Rediken Skrevet 25. desember 2014 #26 Skrevet 25. desember 2014 Kjip gave var det ikke, men den passer ikke inn. Fra svigermor fikk jeg en gigantisk klokke (sikkert 1 meter i diameter!). Den er slitthvit i slik shabby chic stil (jeg og mannen har en nokså stram, klassisk og maskulin stil med mørke interiørgjenstander) Den er kjøpt på en flott interiørbutikk, men jeg vet ikke om jeg tørr å bytte den. Hun blir garantert fornærmet og lei seg. (Og kanskje får jeg ikke julegave neste år? Vanligvis får jeg ting jeg liker)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #27 Skrevet 25. desember 2014 Gaven er ikke kjip i utgangspunktet, fikk et bilde av mine to nieser i a4 format. Men det var i julestil og hadde ramme til typ 19 kr fra ikea i motsatt farge av samtlige rammet i huset ellers. I tillegg var bildet mørkt og av dårlig kvalitet. Glad for bilde likevel, men det var også det eneste jeg og min samboer fikk av dem.. Vi har ikke barn, de har to og til sammen fikk deres familie gaver for ca 2300 kroner av oss. (Bare så det er sagt så forventet jeg IKKE det samme tilbake, vi gir for så mye fordi vi kun har to nieser). Men hadde jeg visst at det var alt vi fikk ville jeg kuttet ut gaver til foreldrene og heller bare gitt til barna.. Ellers fikk jeg mange gaver med gode hensikter og var egentlig veldig fornøyd i år :-) Anonymous poster hash: 627e3...755
Optatium Skrevet 25. desember 2014 #28 Skrevet 25. desember 2014 Tror for første gang at jeg bare fikk gaver som falt 100% i smak! Pleier P få mye fint altså, men i år har alle klaffet:-) Mannen var ikke fornøyd med gaven fra sine foreldre, han fikk en elektronisk bilderamme (vi er litt gammeldagse som printer ut og setter i album), men det var ike fordi gaven ikke var fin (men fordi den ikke passer oss).
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #29 Skrevet 25. desember 2014 Fikk to tresleiver fra søstrene grene til 7 kr stk (prisen var ikke tatt av) fra noen som jeg i grunnen hadde ventet litt mer fra (nær familie): Selv brukte jeg 600 på gave til dette paret og sønnen deres. Anonymous poster hash: 2d52d...758 Vi har en familie (litt perifer familie) som alltid gir oss mye dyrere gaver enn vi gir dem. De har liten familie og omgangskrets, mens vi har 40-50 å gi gave til. jeg nekter å høyne budsjettet for å "matche" deres gavenvå. År etter år blir det slik. Kanskje det er noe slikt som ligger bak i ditt tilfelle også? Dette var fra en i min nærmeste familie, altså har vi like mange å kjøpe gaver til ca. Bortsett fra at jeg har min fars familie i tillegg og hun har ikke kontakt med sin fars familie. Anonymous poster hash: 2d52d...758
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #30 Skrevet 25. desember 2014 Fikk bestikk i et helt annet merke enn det vi samler på og allerede har nesten hele serien av, uten byttekort. Svigermor hadde funnet det vi fikk på tilbud så da måtte hun bare slå til.... Litt kjipt at vi allerede har akkurat det hun har kjøpt i den serien vi selv samler på, noe hun fint visste. Anonymous poster hash: 7ad6e...a9f
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. desember 2014 #31 Skrevet 25. desember 2014 Jeg synes det er trist at jeg ikke får noe av farmora til mannen. Verken til jul eller bursdag. I år fikk ingen av oss gave. Bare noe på konto til barn og mann, ikke lett å forklare det til barna. Jeg bruker lang tid og masse kreativitet på hennes gave. Ellers er det alltid håndklær og laken, ofte av samme person. Jeg pleier å bytte det i noe fint. I år ville mannen beholde det. Han får bruke det.. Hvitt laken i altfor stor str. i campingvogna hehe
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #32 Skrevet 25. desember 2014 Jeg synes det er trist at jeg ikke får noe av farmora til mannen. Verken til jul eller bursdag. I år fikk ingen av oss gave. Bare noe på konto til barn og mann, ikke lett å forklare det til barna. Jeg bruker lang tid og masse kreativitet på hennes gave. Ellers er det alltid håndklær og laken, ofte av samme person. Jeg pleier å bytte det i noe fint. I år ville mannen beholde det. Han får bruke det.. Hvitt laken i altfor stor str. i campingvogna hehe Jeg skal ikke kritisere deg for at du blir trist, men forventer du virkelig gave fra farmoren til mannen din? Hvis jeg skulle gjort det, hadde hun måtte kjøpt gaver til 8 barn, så deres ektefeller, deretter 32 barnebarn og deres ektefeller. Skulle hun også kjøpt gaver til oldebarn, hadde hun måttet kjøpe ytterlige 17 gaver. Blir ganske mange gaver etterhvert. Men nå vet jo ikke jeg hvor mange slektninger din manns farmor har... Anonymous poster hash: 626e2...4b9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #33 Skrevet 25. desember 2014 Svigermor er veldig opptatt av at det hun kjøper skal være noe vi trenger. I år fikk eldste sko og klær som ikke akkurat var spesielt passende til ei jente og heller ikke noe hun trengte da vi har mer enn nok av akkurat det (noe vi faktisk har snakket om flere ganger med henne i forbindelse med ønsker, men da hadde hun vel allerede bestemt seg). skoene var alt for små. Fikk også sett med skåler som vi ikke trenger og som jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av. Var uten byttelapp... Ellers fikk ungene litt mye av noen i familien, det er ikke avtalt noe pris, men kan se ut som vi har kjøpt for en del mindre hvis de ikke har handlet på salg. Det er alltid litt kjedelig synes jeg. Anonymous poster hash: d44e2...033
the amazing spidermamma Skrevet 25. desember 2014 #34 Skrevet 25. desember 2014 Jeg pleier alltid å få klær i str XXL av Svigers. Jeg bruker vanligvis small, vet ikke hvorfor de tror jeg er så diger. Aldri med byttelapp.
nurantowen Skrevet 25. desember 2014 #35 Skrevet 25. desember 2014 Fikk Katy Perryparfyme av svogeren min. Han hadde i tillegg kjøpt en Justin Biebertannbørste til min mann. Skulle visst være morsomt, jeg forstår derimot ikke humoren, han gir bestandig noe helt teit.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #36 Skrevet 25. desember 2014 Det eneste jeg synes er kjipt er at alle bare gir penger på forhånd. Jeg fikk penger av mannens oldemor, penger av svigers, penger av mine foreldre. I tillegg gir alle disse også penger til barna så vi må handle til dem også. Det orker jeg ikke så da handler jeg til barna og så kommer jeg ikke lenger... Anonymous poster hash: 63b3b...be7
Himmel og hav Skrevet 25. desember 2014 #37 Skrevet 25. desember 2014 Jeg fikk mye fint, men lurer på om svigerfar enten har blandet eller bare vært litt lat, for søstra til mannen ønsket seg gavekort i en spesiell butikk, så det fikk jeg, mens hun fikk en annen ting fra ønskelista si. Stussa litt på det, men jeg skal alltids få brukt det opp :-)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #38 Skrevet 25. desember 2014 Det eneste jeg synes er kjipt er at alle bare gir penger på forhånd. Jeg fikk penger av mannens oldemor, penger av svigers, penger av mine foreldre. I tillegg gir alle disse også penger til barna så vi må handle til dem også. Det orker jeg ikke så da handler jeg til barna og så kommer jeg ikke lenger... Anonymous poster hash: 63b3b...be7 Penger til barna setter vi på deres konto (men først sparegrisen). Anonymous poster hash: d179b...08c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #39 Skrevet 25. desember 2014 fikk 2 like taco sett, ett av pappa og ett av mormor. fikk samme av tante i fjor & gubben hadde ett fra før så nå har vi 4 like var bytte lapp på den ene da så den skal jeg bytte. ellers fikk vi kjempe stygt senge sett av en tante i helt feil str til våre dyner & puter. hu hadde sendt sms å spurt om str så hun hadde målene skriflig.. ellers var vi begge veldig fornøyde, fikk ny fryser som vi hadde ønska oss, masse kule kjøkken greier & endel pener + en stor papir pose med ukeblader, poppcorn, chips, sjokolade++ til å kose oss med mens mamma & ste far ordna jule maten. vi endte opp med å hjelpe til (naturligvis) selv om jeg fikk forbud mot å gå inn på kjøknet med gravid magen min VELDIG fornøyd i år Anonymous poster hash: d6e03...49f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #40 Skrevet 25. desember 2014 fikk 2 like taco sett, ett av pappa og ett av mormor. fikk samme av tante i fjor & gubben hadde ett fra før så nå har vi 4 like var bytte lapp på den ene da så den skal jeg bytte. ellers fikk vi kjempe stygt senge sett av en tante i helt feil str til våre dyner & puter. hu hadde sendt sms å spurt om str så hun hadde målene skriflig.. ellers var vi begge veldig fornøyde, fikk ny fryser som vi hadde ønska oss, masse kule kjøkken greier & endel pener + en stor papir pose med ukeblader, poppcorn, chips, sjokolade++ til å kose oss med mens mamma & ste far ordna jule maten. vi endte opp med å hjelpe til (naturligvis) selv om jeg fikk forbud mot å gå inn på kjøknet med gravid magen min VELDIG fornøyd i år Anonymous poster hash: d6e03...49f endel penger** Anonymous poster hash: d6e03...49f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #41 Skrevet 25. desember 2014 Ungene begynner å bli store, så helg hadde håpet å slippe trasige gaver laget på juleverksted på skolen, men jammen ta, det dukket opp et par helt forferdelig stygge ting i år også. Et "maleri" og en nisse. Ubehagelig å sitte og skryte av sånt. Anonymous poster hash: d7b3e...b93
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #42 Skrevet 25. desember 2014 Ungene begynner å bli store, så helg hadde håpet å slippe trasige gaver laget på juleverksted på skolen, men jammen ta, det dukket opp et par helt forferdelig stygge ting i år også. Et "maleri" og en nisse. Ubehagelig å sitte og skryte av sånt. Anonymous poster hash: d7b3e...b93 Tuller du? Er ting barna dine har laget, det kjipeste du har fått.............. Anonymous poster hash: a36bd...db9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #43 Skrevet 25. desember 2014 Ungene har en narkoman onkel. Samboeren hans "hjelper han" å kjøpe gaver til familien til jul. (Hun også er på tulltur). De har ingen kontakt med ungene og vet knapt hvor gamle de er. Derfor treffer aldri gavene. De gir som oftest klær. I år sokker og strømpebukser maaange str for små. Må fort ut av huset for stinker som regel "røyk". De forstår ikke at det ikke er så lurt å gi bort gaver som stinker hasj. Derfor må vi hastig glatte over og kvitte oss med gavene......... Hadde vi visst om gavene hadde vi fjernet de før de åpnet de MEN i år visste vi ikke at de hadde kommet med gaver. De hadde levert de os en annen bror (som var gjest) og han kom med de gavene sammen med egne. Anonymous poster hash: d3932...c38
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. desember 2014 #44 Skrevet 26. desember 2014 Jeg synes det er trist at jeg ikke får noe av farmora til mannen. Verken til jul eller bursdag. I år fikk ingen av oss gave. Bare noe på konto til barn og mann, ikke lett å forklare det til barna. Jeg bruker lang tid og masse kreativitet på hennes gave. Ellers er det alltid håndklær og laken, ofte av samme person. Jeg pleier å bytte det i noe fint. I år ville mannen beholde det. Han får bruke det.. Hvitt laken i altfor stor str. i campingvogna hehe Jeg skal ikke kritisere deg for at du blir trist, men forventer du virkelig gave fra farmoren til mannen din? Hvis jeg skulle gjort det, hadde hun måtte kjøpt gaver til 8 barn, så deres ektefeller, deretter 32 barnebarn og deres ektefeller. Skulle hun også kjøpt gaver til oldebarn, hadde hun måttet kjøpe ytterlige 17 gaver. Blir ganske mange gaver etterhvert. Men nå vet jo ikke jeg hvor mange slektninger din manns farmor har... Anonymous poster hash: 626e2...4b9 Hun har alltid gjort det før. Plutselig bare sluttet. Også bursdagsgave. Her er ikke snakk om å kjøpe, men å gi penger eller få hjelp til det. Hun har ikke dårlig råd. Jeg synes det er trist. Barna får ikke noe. De forstår ikke hva det betyr å få noe i banken. Det er ikke bare at jeg ikke får noe som er trist. Mer hele pakken som jeg skrev.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #45 Skrevet 26. desember 2014 Fikk 4 stk microfiber kluter. Kjempefornøyd Ser ut som de er kjøpt på TGR Anonymous poster hash: a9c4c...519
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #46 Skrevet 26. desember 2014 Tror for første gang at jeg bare fikk gaver som falt 100% i smak! Pleier P få mye fint altså, men i år har alle klaffet:-) Mannen var ikke fornøyd med gaven fra sine foreldre, han fikk en elektronisk bilderamme (vi er litt gammeldagse som printer ut og setter i album), men det var ike fordi gaven ikke var fin (men fordi den ikke passer oss). Har dere små barn da? Da sønnen min var liten, tok vi med kamera da vi gikk på tur eller skulle noe spesielt. Artig for han å se på bildene på bilderamme etterpå, og vise og fortelle til andre. Etter at han ble større har jeg tatt den vekk, for jeg er heller ikke så veldig begeistra for sånne rammer. Anonymous poster hash: 0c079...316
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #47 Skrevet 26. desember 2014 Jeg synes det er trist at jeg ikke får noe av farmora til mannen. Verken til jul eller bursdag. I år fikk ingen av oss gave. Bare noe på konto til barn og mann, ikke lett å forklare det til barna. Jeg bruker lang tid og masse kreativitet på hennes gave. Ellers er det alltid håndklær og laken, ofte av samme person. Jeg pleier å bytte det i noe fint. I år ville mannen beholde det. Han får bruke det.. Hvitt laken i altfor stor str. i campingvogna hehe Jeg skal ikke kritisere deg for at du blir trist, men forventer du virkelig gave fra farmoren til mannen din? Hvis jeg skulle gjort det, hadde hun måtte kjøpt gaver til 8 barn, så deres ektefeller, deretter 32 barnebarn og deres ektefeller. Skulle hun også kjøpt gaver til oldebarn, hadde hun måttet kjøpe ytterlige 17 gaver. Blir ganske mange gaver etterhvert. Men nå vet jo ikke jeg hvor mange slektninger din manns farmor har... Anonymous poster hash: 626e2...4b9 Hun har alltid gjort det før. Plutselig bare sluttet. Også bursdagsgave. Her er ikke snakk om å kjøpe, men å gi penger eller få hjelp til det. Hun har ikke dårlig råd. Jeg synes det er trist. Barna får ikke noe. De forstår ikke hva det betyr å få noe i banken. Det er ikke bare at jeg ikke får noe som er trist. Mer hele pakken som jeg skrev. Kan du ikke ta pengene ut av banken og kjøpe gave til barna da? Og at du ikke får noe? Av mannens farmor? Ja, det må være fryktelig... Anonymous poster hash: ad6c4...f90
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #48 Skrevet 26. desember 2014 Ungene begynner å bli store, så helg hadde håpet å slippe trasige gaver laget på juleverksted på skolen, men jammen ta, det dukket opp et par helt forferdelig stygge ting i år også. Et "maleri" og en nisse. Ubehagelig å sitte og skryte av sånt.Anonymous poster hash: d7b3e...b93 Tuller du? Er ting barna dine har laget, det kjipeste du har fått.............. Anonymous poster hash: a36bd...db9 Nei, jeg tuller ikke. Ungene går i 4. og 5. klasse, og de synes jo ikke det de får til er fint selv, heller. Anonymous poster hash: d7b3e...b93
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #49 Skrevet 26. desember 2014 Ungene begynner å bli store, så helg hadde håpet å slippe trasige gaver laget på juleverksted på skolen, men jammen ta, det dukket opp et par helt forferdelig stygge ting i år også. Et "maleri" og en nisse. Ubehagelig å sitte og skryte av sånt. Anonymous poster hash: d7b3e...b93 Tuller du? Er ting barna dine har laget, det kjipeste du har fått.............. Anonymous poster hash: a36bd...db9 Sier jeg også? Må være tull? jeg fikk også gaver barna hadde laget og de var absolut de fineste gavene jeg fikk Anonymous poster hash: d44e2...033
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #50 Skrevet 26. desember 2014 Søsteren min fikk gavekort på 200 kr mens jeg fikk to håndkler som er så små at de er til å tørke hendene med. De var riktig nok fra princess butikken så mulig det har kostet nærmere 200 kr men likevel en litt kjedelig gave. Årets kjipeste gave går likevel til gaven moren min fikk av en vennine. Hun fikk ett innrammet bildet av venninen i bunad! Vi lo litt av den gaven gitt.. Anonymous poster hash: 6a273...035 HAHA Priceless! HI Anonymous poster hash: 11e2a...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå