Gå til innhold

Septemberbarn 2015

Anbefalte innlegg

klart de tester. vi må jo ha med urinprøve.

hvor langt er du boffa? føles det slik hele dagen eller merker du symptomer ila dagen?

Jeg regner også med at de tester, de kan jo ikke sette av tid og masse penger på en som ikke er gravid. Jeg er 8+4 i dag. Har noen stikkninger nederst ved livmoren i ny og ned, ellers bare trøtt. Vil ikke si at det dukker opp noen symptomer ut over dagen nei.

Trøtthet pleier å være et godt tegn :) Om du er bekymret så kan du bestille deg en tidlig UL?

Alt er nok i skjønneste orden :)

Fortsetter under...

Eg har slitt med oppkast/kvalme sidan eg var 4+5. Kastar opp alt frå 3 til 10 ganga om dagen. Er travelt å jobbe.. men syns det er greit å vere litt på jobb..ellers hadde det blitt lange 7 veker. No jobbar eg 40 % og det fungera greit.. men det spørs mykje kva jobb en har..

Jeg har heldigvis vært skånet for noe særlig kvalme. Synes det er utfordrende nok å være på jobb trøtt som en strømpe, så skjønner godt at dere som er kvalme sliter med å være på jobb. Håper det gir seg snart! :)

Endret av Augustfrua

Annonse

Jeg har også være plaget med kvalme, men helst fra kl 15-23, når jeg legger meg.. Nå er jeg 9+3 og det kommer mer av og til, ikke daglig slik det har vært! Litt deilig, men samtidig har det vært en trygghet at symptomene har vært der.. Nå har jeg bestilt time til første svangerskapskontroll hos fastlegen! Blir spennende! Har jo vært hos privat gynekolog flere ganger og tatt ultralyd, så har derfor utsatt timen hos fastlegen lengst mulig tilfelle noe skulle skje.. :S krysser fingrene fremdeles!

Gjest Mammantil2prinser

Har holdt meg i oktoberbarn forumet, men såg jo nå at jeg har plottet inn feil data, så har egentlig termin 29.9.15 altså 6+2 uker på vei :-) men kommer nok til å holde meg i det andre forumet også, siden jeg har termin så seint :-)

Hei :) Er blitt gravid for første gang, er i uke 7 nå og har regnet ut termin 30.september, så godt mulig det blir oktober barn. Formen er fin, og har fått trent som vanlig. Bare litt mer sulten og trøtt om kveldene, litt smerter i magen til tider og gått opp en BH str :D  Heldigvis ingen tegn til kvalme enda, så håper jeg slipper unna den!

klart de tester. vi må jo ha med urinprøve.

hvor langt er du boffa? føles det slik hele dagen eller merker du symptomer ila dagen?

Jeg regner også med at de tester, de kan jo ikke sette av tid og masse penger på en som ikke er gravid. Jeg er 8+4 i dag. Har noen stikkninger nederst ved livmoren i ny og ned, ellers bare trøtt. Vil ikke si at det dukker opp noen symptomer ut over dagen nei.

Var på kontroll i dag. Legen tok en prøve av urinen itillegg til å sjekke for andre ting, men hun sa ikke hurra den er positiv, for det regnet hun med jeg viste fra før av. Så er nok mange som sjekker første kontroll uten at man vet om det. Fikk ellers vite at jeg har en bakovervedt livmor, så derfor er det en del svangerskaps plager som ikke er like tydelige som ellers.

Gjest Mammantil2prinser

Det går i grunn fint. Har minimalt med "store" graviditetssymptomer. Eneste litt såre brystvorter, uendelig trett og mye kviser.

Men jeg liker ikke at bekkenet er begynt å krangle allerede nå (uke8) så tror jeg må ringe til legen i morgen å få meg time, skal forlange å bli henvist til fysio eller kiropraktor. Har hatt bekkenløsning med begge forrige barna. Med nr 2, ble jeg satt i gang en uke før termin pga så store bekkenplager, å jordmor sa det rett ut til meg at hun visste ikke om bekkenet mitt kom til å tåle enda et svangerskap og nå sitter jeg her :-/ off, tiden vil vise. Enn med dere andre?

jo  det  går mye kvalme  og tretthet. I dag har eg vert så trøtt  at eg har sovet i hele dag.  Det  er en veldig omstilling. Er vandt  til å orke alt mulig. Nå er eg helt ferdig.  skulle  på jobb i dag. Det gjekk ikke,klarte ikke og  stå opp.  sov fra 23 i går kveld til 12 i dag, bortsett bortsett fra  da eg ringte jobb og sa eg var  syk.   Ringte til sjefen og la kortene på bordet  og  hun  mer  en villig til  å legge  til rette for meg det  gledet  meg  veldig.  

Annonse

Går fint her og, vi fortalte foreldrene våre om graviditeten i går, og det har nok gått litt mer opp for meg at jeg virkelig er gravid. Har ingen symptomer, annet enn vokse-smerter i magen og tretthet, så var godt å få sagt det til mamma, og at hun kunne bekrefte at hun også var sånn :) 

Her går det også mye i søvn. Sovner på jobb og klarer så vidt å stå opp om morningen. Heldigvis er sjefen forståelsesfull og jeg får komme og gå som jeg vil. Sånn er det vel å ha en mannlig sjef :) ligget å sovet 3timer etter jobb nå. heldigvis sluppet unna ekstrem kvalmen. Krysser fingra for at den holder sånn den er nå. Enda 2uker igjen før vi når uke 12. Syns ærlig talt det er stressende! Er førstegangs og livredd for å miste. Super glad for hver dag som går! Ingen vet om graviditeten enda utenom sjefen. Litt merkelig, at han vet det og ikke mor og far. Men men de får vite det tidsnok ;)

Det går i grunn fint. Har minimalt med "store" graviditetssymptomer. Eneste litt såre brystvorter, uendelig trett og mye kviser.

Men jeg liker ikke at bekkenet er begynt å krangle allerede nå (uke8) så tror jeg må ringe til legen i morgen å få meg time, skal forlange å bli henvist til fysio eller kiropraktor. Har hatt bekkenløsning med begge forrige barna. Med nr 2, ble jeg satt i gang en uke før termin pga så store bekkenplager, å jordmor sa det rett ut til meg at hun visste ikke om bekkenet mitt kom til å tåle enda et svangerskap og nå sitter jeg her :-/ off, tiden vil vise. Enn med dere andre?

Huff. Får håpe det ordner seg. Kan umulig være behagelig! God bedring og lykke til

Gjest Mammantil2prinser

Liten oppdatering fra meg, igår kveld begynte jeg å få liiitt rosa slim på papiret. Idag har det gått over til blod. Er veldig redd for at det er en SA på vei, men skal til legen imorgen og holder motet oppe til det motsatte er bevist. Blødde med både nr.1 og nr.2 så alt håp er ikke ute.

Liten oppdatering fra meg, igår kveld begynte jeg å få liiitt rosa slim på papiret. Idag har det gått over til blod. Er veldig redd for at det er en SA på vei, men skal til legen imorgen og holder motet oppe til det motsatte er bevist. Blødde med både nr.1 og nr.2 så alt håp er ikke ute.

Krysser fingrene for at dette er helt naturlig. Høres litt sånn ut for din del :)

Hvordan gikk det hos legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...