Gå til innhold

Mandelpoteter til middagen idag. Bør kokes med skrellet på står det på posen. Må de det? Står at de koker lett istykker. Skal jo ikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Størst sjanse for at drt blir vellykket om du koker med skallet på. Men jeg synes det er litt kjipt på julaften... så lurer på å skrelle dem og håpe på det beste...

Anonymous poster hash: 72189...ca0

Annonse

Bør kokes med skallet på fordi uten så blir det fort potetmos. Med skallet på koker jeg opp, skrur av plata og lar de stå i vannet ca 20-25 minutter og da er de ferdige ;) ikke stikk i dem før, da går de i oppløsning

Takk for svar :)

Da gjør jeg som foreslått over her, men lar skallet sitte. Tar ingen sjanser ;)

Anonymous poster hash: 25028...507

Ved å la skallet sitte på beholder du nærimgen også.

Poteter kokt uten skall har lite annen verdi enn magefyll.

Anonymous poster hash: ecd4e...188

Dere som skreller etter koking, men før servering; hvor mange er dere til middag? Maten hadde blitt kald her hvis jeg skulle ha skrellet hele pannen med poteter etter koking....

Anonymous poster hash: dfd56...aae

Annonse

Aldri kokt med skrell på på julaften jeg :-P

Men jeg skreller de, koker opp vannet, trekker kjelen på si og lar de stå til de er ferdige, ca 15 min. Blir fint det:-)

Mandelpoteter skal ikke kokes. De skal trekke på rist, med eller uten skall.

På julaften er det poteter uten skall.

Anonymous poster hash: 4cf3e...19d

De skal trekke ikke kokes. Koker med skall, spises med skall og de som ikke vil ha skall skreller selv.

Anonymous poster hash: 6884f...1b5

De skal trekke ikke kokes. Koker med skall, spises med skall og de som ikke vil ha skall skreller selv. Anonymous poster hash: 6884f...1b5

Samme her.

Anonymous poster hash: e547f...bc6

De skal trekke ikke kokes. Koker med skall, spises med skall og de som ikke vil ha skall skreller selv. Anonymous poster hash: 6884f...1b5

Samme her.Anonymous poster hash: e547f...bc6

Her og.

Anonymous poster hash: 8eb3e...9f0

Vel, nå ble det med skall på i dag..

Og jeg damper alltid poteter på rist.

Men mandelpoteten jeg laget i dag dampet i over 30 min og ble jo aldri ferdig..

Anonymous poster hash: 72189...ca0

Mandelpoteter er noe herk syns jeg, og klarer aldri å koke de "rett". Bruker beate, asterix eller amadine jeg... Syns de er bedre også. 

Anonymous poster hash: a059c...5db

Jeg som gjest hadde blitt skuffet over mandelpoteter, uten skall. Elsker mandelpoteter med skall. Spiser selvfølgelig skallet på poteten og.

Anonymous poster hash: ad587...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...