Gå til innhold

Baby ca 5 mnd- Virker som om alle har så rutiner på mat og søvn?

Anbefalte innlegg

Vi har ikke faste rutiner enda, virker som om at så mange "allerede" har det? Positivt ment :-)

Her er det som oftest natt fra 23:30-8/9:30 tiden, ofte med amming rundt 04. Så kler vi på oss og tar frokostpupp, leker/duller/går på oppdagelsesferd/ skifter bleie igjen før det etterhvert er mer pupp hvor hun ofte sovner ved puppen -sover da fra 30 min-2 t (oftest ca 1,5) også sover hun gjerne igjen mellom 14-17 en dang, og noen kortere på kveldstid. Men hver dag kan variere veldig, og vi har ikke noe "tidsskjema" vi går etter mtp å prøve å få henne til å sovne da og da.....

Lurer på hvordan det er hos dere andre? :-)

Anonymous poster hash: fa5c8...626

Fortsetter under...

Dagene går sin gang, og dagsrytmen er ganske lik fra dag til dag med litt variasjon.. Men tenker du rutiner med å sovne i senga selv til dupp og for natta, så er vi langt unna.. Her sovner gutten enten på puppen ved amming eller i bæreselen, en sjelden gang i vogna..

5 mnd på 3 juledag! Nattrutiner fikk han av seg selv allerede ved 5 uker, og han har regulert det tidligere og tidligere selv. Så han ammes fra 18.30, og sovner 18.50 av seg selv. Hvordan dagen ser ut kommer an på hvor lenge han sover. Det som er fast er at han har 6 amminger i løpet av døgnet, og er våken 1-1,5t før han må sove en 40 minutter på dagtid. Og at han sover 13-14 t på natten med 2 amminger som er klokken 03 og 06:) Men hvor lenge og når på dagtid varierer som sagt :D

5 mnd og to dager gammel og ingen rutiner! Det er ikke vits i å legge snuppa vår klokken 19- da våkner hun rundt klokken fire/fem, og det blir altfor tidlig for meg. Så hun tar en siste lur i 6- tiden på kvelden og legges alt mellom 20.00/22.00. Men vi har tenkt å prøve å legge henne klokken 19.00 om senest én måned, altså innen hun er 6 mnd. Hun sover når hun vil om dagen og spiser veldig ofte om natta, fortsatt... Litt uheldig der, kan dere si...

Annonse

Her har rutinene kommet litt av seg selv da vi har et eldre barn, så de følger hverandre litt ;)

Våknet mellom 06.30-07.30, får frokost(grøt) .

Første lur en gang mellom 08.00-09.30 (alt ettersom når hun våknet på morgenen). Sover da alt fra 20 min til 1 time.

Lunsj rundt 10.30- 11.00(banan og mme).

Lur nr 2 mellom 11.00-12.00. (kan sove i 1,5 time).

Mat igjen rundt 14.00-15.00(middagsglass).

Lur nr 3 rundt 14.30-15.30 (sover rundt 30-40 min)

Kveldsmat kl 17.00-17.30(grøt)

Kveldsstell etter grøten også natta kl 18.00, fpr en flaske mme før senga.

Har faktisk ikke tvunget igjennom disse rutinene. Når hun var grinete hver dag fra kl 17 da hun var rundt 3 mnd, så prøvde jeg å legge henne også sovnet hun momentant. Så gjorde vi plutselig det hver kveld. ;) Dagrutinene har hun også funnet selv(storesøster gjorde ikke det). Store forskjeller på sånt. Spørs hvor mye søvn ungene trenger :) Og hvor mange dupper de har på dagen. En som tar en av daglurene sine kl 1700-18.00 vil naturlig nok ikke sovne for natta før senere :) Her blir det ikke noen lur etter 15.30 og derfor blir min trøtt ved 17.30-18.00 tiden... Dette endrer jo seg etterhvert som hun trenger mindre søvn på dagen ;) 

.

Endret av Chl85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...