Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Vi bruker rød- og surkål, rosenkål, brun saus, ribbefett og poteter (kjøpte amadine, er de gode?). Så er alltid spørsmålet hva mer må vi ha? Gulrøtter? Og vi husker aldri fra år til år om vi hadde mer
Gjest flykræsj Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Vi har rødkål, svisker, epler, brun saus og poteter. Trodde vi brukte erter og gulrøtter også- men det var kanskje til svinesteik? Kanskje vi også bruker rosenkål?? Pokker, husker ikke. Har uansett glemt å kjøpe rosenkål Jeg synes det høres ut som dere har mer enn nok tilbehør. Det kan bli for mye også..
Gjest Kira Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Vi har mandelpoteter, hjemmelagde medisterkaker, surkål, rødkål, brun saus, julepølse, svisker og ripsgele. De årene svigerinnen min er her må vi også ha salt potetgull. Det skal knuses over sausen
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Vi har: Medisterkaker Medisterpølse Surkål Rødkål Svisker Ribbefett Sennep Lefse Tyttebærsyltetøy Mandelpotet
Novemberdama Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Rødkål, surkål, skysaus, svisker, poteter, medisterkaker, julepølse og tyttebær. Tror ikke det er "normalt" å ha gulrøtter til ribbe, har heller aldri hørt at noen bruker rosenkål til ribbe, men ser jo at noen over her gjør det. Endret 22. desember 2014 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Vi har bl.a gulrøtter og rosenkål... Anonymous poster hash: 0ff7b...eb3
☆☆☆ Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Svineribbe blir ofte servert som tilbehør til pinnekjøt her, og blir då ete med kålrabistappe, poteter, sø frå pinnekjøtet, ei eller anna form for grov pølse og evt surkål/rødkål.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2014 Ja, jeg glemte at vi har kjøttkaker og sossisser også. Gulrøttene er isåfall for ungene, som ikke er glad i hverken rosenkål eller rød- og surkål. Men det er kanskje ikke så nøye?
Chl85 Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Sossisser, medisterkaker, rødkål, surkål, mandel poteter, rosenkål, svisker, epler, brunsaus med masse kraft av ribba Mmmmmm
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #10 Skrevet 23. desember 2014 Vi har: Julepølse Kjøttkaker Rosenkål Gulrot Surkål Potet Brun saus Anonymous poster hash: d9e06...ebc
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. desember 2014 #11 Skrevet 23. desember 2014 Ingen som har mandler til? Ribbe, saus og mandler er den ultimate julemiddagen. Men jeg serverer også rødkål, surkål, mandelpoteter, sossiser og svisker til.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #12 Skrevet 23. desember 2014 Vi hadde det i går og hadde brunsauas, surkål og mandelpoteter til. I morgen blir det helstekt kalkun og en dag senere i julen blir det pinnekjøtt. Anonymous poster hash: f2d02...dca
frk Nilsen Skrevet 23. desember 2014 #13 Skrevet 23. desember 2014 Brun saus, medisterkjøttboller, hjemmelagd surkål, erter eller aspargesbønner, mandelpoteter
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #14 Skrevet 23. desember 2014 Vi bruker små mandelpoteter, surkål, rødkål, babygulerøtter, Brokkoli, rosenkål, sosisser, hjemmlagde kjøttkaker, svisker, Rødbeter, tyttebærsyltetøy, sølvløk, sjysaus og waldorfsalat. Tror ikke jeg har glemt noe nå, mye mat på julaften😊🎄🎅 Anonymous poster hash: 3be54...e95
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #15 Skrevet 23. desember 2014 Surkål, rosenkål, mandelpoteter, medisterkaker, julepølse og brun saus laget på sjy. Alt er hjemmelaget på julaften Også skal vi ha kalkunfilet til meg siden jeg blir så dårlig av både ribbe, medisterkaker og julepølse Anonymous poster hash: 9bbfc...575
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #16 Skrevet 23. desember 2014 Kjenner jeg blir en smule overveldet her... Til ribba serveres surkål, god saus og mandelpoteter. Anonymous poster hash: ec95a...f5e
Mumua Skrevet 23. desember 2014 #17 Skrevet 23. desember 2014 Vi bruker faktisk kålrabistappe til, men den er lagd med nesten 50\50 potet og kålrabi så den er veldig mild. Surkål, rosenkål og bacon, brun saus og tyttebærsyltetøy. Hvis vi har gjester så lager jeg gjerne medisterkaker, julepølser og flere typer tilbehør til og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå