Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 får de gavene spredd utover dagen så legge seg når de blir trøtt eller holder dere de våken utover kvelden så de får åpne gavene sammen med de andre ? eventuelt andre ting. han er 18mnd så han kommer jo ikke til å forstå noe av det som skjer sikkelig uansett, å blir ikke noe gøy for han om han er stuptrøtt å må være oppe, Anonymous poster hash: 86fd1...343
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Mi er 22 mnd, vi starter middag kl fire, så satser vi på at nissen kommer Før leggetid. Hun får legge seg når hun blir trøtt, blir ikke koselig for noen med overtrøtt grinete unge. Anonymous poster hash: b98cf...4a3
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 De får åpne et par pakker når de står opp. Vi skal være borte på kvelden så tar med vogna og legger mini der til sovetid. Tenker at han uansett ikke lider noe nød om vi venter til dagen etter med å åpne de vi ikke rekker før han legger seg
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Vi har ei på samme alder. Planen er at hun får åpne litt fordelt utover dagen på juleaften, så spiser vi julemiddagen sammen, og så kommer nissen. Etter det blir det vel pysj, og så får vi se hvor lenge hun holder ut. Tar resten av gavene dagen etter. Trivelig det og, da er hun opplagt og kan kose seg med å rive papir Anonymous poster hash: 11f1c...45e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Vel, vi åpner pakker etter middagen, kanskje kl 17. Har også en på 18 mnd. Legger kanskje en halvtime senere enn normalt, rundt halv sju - sju. Anonymous poster hash: 73fb2...267
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Får strømpe på morgenen og får åpne en liten pakke. Frem til middag har jeg endel aktiviteter (lunsj hos mormor, aking i bakkene, sette lys på grava til morfar og en liten julegaverunde). Tiden frem til middag går fort. Spiser i 17-tiden og pakkene åpnes etter middag og dessert. Anonymous poster hash: 2427f...d56
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Vi gjør d samme hvert eneste år!! Tradisjoner er viktig Barna setter også pris på d, de vet hva som skal skje, de gleder seg over alt og d er ikke noe mas fordi vi alltid gjør d samme Fire barn fra 4 til 20 år, så vi har ganske lang erfaring Julestrømpe og tv-kos om morgenen. God brunch. Tv-kos, må liksom være med "Tre nøtter til Askepott" og "Mikke's jul" ol.l. Litt spill kanskje. Pinnekjøttduften sprer seg i huset Gjestene ankommer. Middag kl.17 Rydder litt mens ungene ser siste episode av (i år) "Jul på Månetoppen" Setter frem godteri og frukt SÅ er d pakkeåpning, den kan vare til 20.30-21 Til slutt er d kaker og kaffi. Minsten legger seg som regel under kaffien... Gjestene drar. Mor nyter freden Slik er VÅR jul! Viktig at alle finner sin måte å feire på, synes jeg.. God Jul Anonymous poster hash: 3c214...eaa
Kanutten83 Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Vår yngste er straks 2 år, og vi åpner pakker i 19 tiden, vi blir 13 personer på julaften så gaveåpning vil ta en stund. Ungene får åpne de pakkene de orker, og de de ikke rekker før de vil legge seg sprer vi utover de andre dagene.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Vi gjør d samme hvert eneste år!! Tradisjoner er viktig Barna setter også pris på d, de vet hva som skal skje, de gleder seg over alt og d er ikke noe mas fordi vi alltid gjør d samme Fire barn fra 4 til 20 år, så vi har ganske lang erfaring Julestrømpe og tv-kos om morgenen. God brunch. Tv-kos, må liksom være med "Tre nøtter til Askepott" og "Mikke's jul" ol.l. Litt spill kanskje. Pinnekjøttduften sprer seg i huset Gjestene ankommer. Middag kl.17 Rydder litt mens ungene ser siste episode av (i år) "Jul på Månetoppen" Setter frem godteri og frukt SÅ er d pakkeåpning, den kan vare til 20.30-21 Til slutt er d kaker og kaffi. Minsten legger seg som regel under kaffien... Gjestene drar. Mor nyter freden Slik er VÅR jul! Viktig at alle finner sin måte å feire på, synes jeg.. God Jul Anonymous poster hash: 3c214...eaa Holder du virkelig en halvannetåring våken til 20:30? :/ Anonymous poster hash: 73fb2...267
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #10 Skrevet 22. desember 2014 Vi gjør d samme hvert eneste år!! Tradisjoner er viktig Barna setter også pris på d, de vet hva som skal skje, de gleder seg over alt og d er ikke noe mas fordi vi alltid gjør d samme Fire barn fra 4 til 20 år, så vi har ganske lang erfaring Julestrømpe og tv-kos om morgenen. God brunch. Tv-kos, må liksom være med "Tre nøtter til Askepott" og "Mikke's jul" ol.l. Litt spill kanskje. Pinnekjøttduften sprer seg i huset Gjestene ankommer. Middag kl.17 Rydder litt mens ungene ser siste episode av (i år) "Jul på Månetoppen" Setter frem godteri og frukt SÅ er d pakkeåpning, den kan vare til 20.30-21 Til slutt er d kaker og kaffi. Minsten legger seg som regel under kaffien... Gjestene drar. Mor nyter freden Slik er VÅR jul! Viktig at alle finner sin måte å feire på, synes jeg.. God Jul Anonymous poster hash: 3c214...eaa Holder du virkelig en halvannetåring våken til 20:30? :/ Anonymous poster hash: 73fb2...267 Ikke meg du spør her, men ærlig talt!!! Er det rart? Det er julaften en gang i året. Hysteriske kvinnemennekse, ta deg en sobril! Anonymous poster hash: 5286e...7a9
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #11 Skrevet 22. desember 2014 Vi gjør d samme hvert eneste år!! Tradisjoner er viktig Barna setter også pris på d, de vet hva som skal skje, de gleder seg over alt og d er ikke noe mas fordi vi alltid gjør d samme Fire barn fra 4 til 20 år, så vi har ganske lang erfaring Julestrømpe og tv-kos om morgenen. God brunch. Tv-kos, må liksom være med "Tre nøtter til Askepott" og "Mikke's jul" ol.l. Litt spill kanskje. Pinnekjøttduften sprer seg i huset Gjestene ankommer. Middag kl.17 Rydder litt mens ungene ser siste episode av (i år) "Jul på Månetoppen" Setter frem godteri og frukt SÅ er d pakkeåpning, den kan vare til 20.30-21 Til slutt er d kaker og kaffi. Minsten legger seg som regel under kaffien... Gjestene drar. Mor nyter freden Slik er VÅR jul! Viktig at alle finner sin måte å feire på, synes jeg.. God Jul Anonymous poster hash: 3c214...eaa Holder du virkelig en halvannetåring våken til 20:30? :/ Anonymous poster hash: 73fb2...267 Nå er ikke jeg den du spør, men hva i ALL verden er problemet med det? Min på 1 år er glatt våken til 20.30-21.00 hvis det skjer noe spesielt. De to eldste kunne holde det gående lenge på den alderen, og sov tilsvarende lenger neste morgen. Det har ikke minsten gjort, men han viser bedre tendenser nå, på å sove litt frampå. Vi kommer nok til å forskyve dagsovingen litt, sånn at minstemann gjerne holder ut til nitiden. Anonymous poster hash: da579...76a
Novemberdama Skrevet 22. desember 2014 #12 Skrevet 22. desember 2014 Her er ungene oppe til de vil legge seg eller sovner på sofaen (eller andre steder...) Ikke noe pes, og jeg blir så forundret over at dette er noe folk går rundt og grubler over!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #13 Skrevet 22. desember 2014 Jøss... Min ettåring pleier som regel ikke til å legge seg før i 20 tiden uansett han... Anonymous poster hash: 3883a...18e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #14 Skrevet 22. desember 2014 Vi gjør d samme hvert eneste år!! Tradisjoner er viktig Barna setter også pris på d, de vet hva som skal skje, de gleder seg over alt og d er ikke noe mas fordi vi alltid gjør d samme Fire barn fra 4 til 20 år, så vi har ganske lang erfaring Julestrømpe og tv-kos om morgenen. God brunch. Tv-kos, må liksom være med "Tre nøtter til Askepott" og "Mikke's jul" ol.l. Litt spill kanskje. Pinnekjøttduften sprer seg i huset Gjestene ankommer. Middag kl.17 Rydder litt mens ungene ser siste episode av (i år) "Jul på Månetoppen" Setter frem godteri og frukt SÅ er d pakkeåpning, den kan vare til 20.30-21 Til slutt er d kaker og kaffi. Minsten legger seg som regel under kaffien... Gjestene drar. Mor nyter freden Slik er VÅR jul! Viktig at alle finner sin måte å feire på, synes jeg.. God Jul Anonymous poster hash: 3c214...eaa Ganske likt her. . Jeg liker tradisjoner. Barna her er 18 mnd og 3,5 år. De legges når de er trøtte, eller etter pakkene.. Hva som kommer først. Anonymous poster hash: a4b06...713
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #15 Skrevet 22. desember 2014 Eldste på 5 regner jeg med vil legge seg i sjutiden, da er han trøtt. Vi skal ikke ha besøk eller dra ut på noe, og siden vi bare er fem stykker her der to er voksne tipper jeg gaveåpningen ikke tar mer enn en times tid. Babyen legger seg samtidig med meg. Anonymous poster hash: 3c0df...47f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #16 Skrevet 22. desember 2014 får de gavene spredd utover dagen så legge seg når de blir trøtt eller holder dere de våken utover kvelden så de får åpne gavene sammen med de andre ? eventuelt andre ting. han er 18mnd så han kommer jo ikke til å forstå noe av det som skjer sikkelig uansett, å blir ikke noe gøy for han om han er stuptrøtt å må være oppe, Anonymous poster hash: 86fd1...343 Her blir det litt gaver utover dagen. Har også en på 1,5 og han legges til vanlig tid, ellers blir det en dårlig kveld og en enda verre dagen derpå. Det er uansett altfor mye pakker på en gang for den lille om alt skulle åpnes på kvelden. Vårt barn er en rolig sjel og vil ikke like å få en ny pakke før han har utforsket den første. Anonymous poster hash: d2957...24c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #17 Skrevet 22. desember 2014 Min på halvannen følger det vanlige opplegget. Det han ikke rekker/orker/gidder venter til første juledag. Vi passer på å pakke opp fra de som er tilstede da så ingen blir skuffet.. gaver fra oss foreldre og fra mannens side som vi ikke feirer med i år kan godt vente til dagen etter..pjokken legges til ca vanlig tid.. Anonymous poster hash: f9664...199
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #18 Skrevet 22. desember 2014 Vi har en på 15 mnd og ei på 3 år, kommer til å la de åpne en pakke på morgenen, men ikke flere ut over dagen. Skal ha julemiddagen litt tidligere tenkte jeg slik vi kan åpne pakker før barna blir alt for trøtte. Minstemann kommer til å bli lagt når han er trøtt, han forstår jo uansett lite av gaveåpningen vil jeg tro. Tror heller ikke vi kommer til å ha nisse i år, minstemann blir lett redd, så jeg tror det blir droppet i år. Anonymous poster hash: 7ae91...586
Isola&Lille+julegave Skrevet 22. desember 2014 #19 Skrevet 22. desember 2014 Ber blir det julestrømpe og julemorgen. Kalendergaven er et snekrespill hun kan holde på med utover dagen. Julebrønsj med alskens julepålegg og snadder. Må ut å gå/leke/ake litt mens minste sover på formiddagen. Nissen kommer klokka 16.00, så vi åpner litt pakker da, middag 17.00 og resten av pakkene etter det. Så er det lek og kaffe og kake. De legger seg omtrent til vanlig tid, dvs 18.30 og 19.30. De er 1 og 4 år.
skjotta Skrevet 22. desember 2014 #20 Skrevet 22. desember 2014 Knøttski får sove litt lenge i dagluren sin og være våken så lenge han orker. Det er jul en gang i året 😀 (Han var på besøk hos mormor i dag og hun lot ham sove en time senere enn vanlig. Var ikke sjangs å få ham til å sove før nesten 21:30, så regner ikke med at det blir noe problem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå