Gå til innhold

Prate med magen..?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 27 nå og leser overalt at man kan/bør synge og prate til magen fordi barnet hører, men klarer ikke helt å få meg til å gjøre det😞 noen andre som sliter? Tenker at ungen hører stemmen min hele tiden når jeg snakker med de rundt meg uansett, og at den skjønner vel ikke om jeg snakker til den😕 hva sier dere andre?

Anonymous poster hash: 8773f...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syns det er litt rart jeg også, men prøver å synge når jeg kjører til og fra jobb og vi prøver å snakke litt med magen før sengetid når jeg oljer inn magen. Han er ekstra aktiv når jeg er klar for sengen. Mannen syns det også er veldig gøy. Håper han kjenner igjen stemmene våre når han kommer ut.

Endret av Ninni84
Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Bayen kjenner sikkert igjen stemmene deres uansett, man må ikke skravle til magen hvis man synes det blir rart :) Selv snakker jeg til magen daglig, men det faller meg naturlig, han sparker og jeg svarer hehe :)

Skrevet

Tja det var det da. Jeg prøver og snakke litt innimellom, men det føles litt rart. Jeg synger mest og det holder i massevis fordi jeg snakker jo med andre mennesker flere ganger daglig og barnet hører det. Barnet hører nok ikke forskjell på om du snakker til det eller en annen. Det viktigste er at det hører stemmen din daglig for da vil det roe ned barnet når det kommer ut :)

Slapp av du er ikke alene om den følelsen :)

Skrevet

Jeg har ikke helt begynt å snakke med magen enda. Men mannen min har, helt av seg selv, begynt både å prate med magen og synge nattasang på kvelden. Det føltes litt rart til å begynne med, men er veldig koselig :)

Skrevet

Synger ikke for magen, gjorde ikke det sist heller. Men når jeg legger 2-åringen synger jeg for han og forteller eventyr, regner med at lille i magen får med seg dette :)

Anonymous poster hash: e61a3...ee7

Skrevet

Kan ikke se for meg at jeg blir av de som snakker med magen. Ser ikke noe poeng i det heller. Frøet hører jo på stemmen min dagen lang både mens jeg er på jobb og når jeg er hjemme. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg verken sang eller snakket til magen første gang jeg var gravid. Det var bare helt rart og føltes unaturlig... Men baby hørte jo stemmen min i andre settinger hele tiden uansett. Nå er jeg gravid med andremann, og jeg snakker mye med toåringen og synger mye for henne også. Så sånn sett får baby i magen sin dose av mild stemme og barnesanger ;-)

Anonymous poster hash: af757...942
Skrevet

Er i min 3 graviditet, og har hittil aldri snakket med magen. Føles helt unaturlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...