Gå til innhold

Strekk i magen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sånne strekk i magen ved siden av navelen liksom, noen som vet hva det kan skyldes ? ikke vondt, men bare ubehagelig. Burde jeg ringe legevakt ? Er 6 uker på vei, ingen blødninger eller noe smerter som ligner menssmerter liksom...er litt bekymret nå :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok hende det er fordi livmora vokser. Jeg merket det veldig med første.. Det startet veldig fra uke 6 og varte vel til uke 10 ish.Dro til og med på legevakta i uke 7, og de sa at det var vanlig å ha "voksesmerter" med nr 1.Alt var heldigvis bra med barnet. Nå vet jeg ikke om dette er din første da men :) merker det litt denne gangen også, men er ikke fullt så ille. Men dra på legevakta om det gjør deg tryggere :)

Skrevet

Dette er min første ja, dro på legevakta, fikk bare beskjed om å dra hjem siden jeg ikke blør...så skal heller ta det opp med fastlegen på tirsdag :)

Skrevet

Hva hadde du tenkt legevakten skulle tilby deg? 

Anonymous poster hash: 9cdd7...f93
Skrevet

Anonym; vel det gidder jeg ikke svare på en gang, det sier vel seg selv, jeg venter mitt første barn, har tidligere vært igjennom en spontanabort, å er ganske så bekymret for å miste igjen ! Jeg vet da ikke at de smertene kommer av at livmor vokser ?! Jeg vet fint lite om det å være gravid, i tillegg er det ingen som vet om at vi venter barn, så hvem ellers skal jeg kunne spørre ?! Om du skal være spydig, så kan du like så godt bare la vær å si noe, er man bekymret, så må man vel få lov å spørre om "hjelp" eller råd ! Kjenner jeg blir sint her !

Skrevet

Hei,

Jeg har hatt mye slik smerte både denne gang og i begynnelsen forrige gang. Noen ganger (spesielt de første ukene) har det vert en svak verkende følelse, andre ganger er det skikkelig kraftig. Jeg kjenner disse smertene igjen som strekkesmerter så syns det er veldig beroligende å få de fra gang til gang. Det tyder på at nurket vokser og har det bra :)

Strekkesmertene mine har vert litt lengre nede og av og til har jeg kjent stikking i selve livmoren.

Jeg tror det er bra for deg å snakke med fastlegen for å bli betrygget, men jeg er sikker på at alt er bra! :)

viss smertene blir meget sterke og varige burde du derimot ringe legevakten med en gang. Når jeg har kraftige strekkesmerter merker jeg at de henger sammen med en brå bevegelse, latter, nys, eller hosting. Det gir seg også fort når jeg får holdt meg i ro. Håper dette var litt betryggende :)

Skrevet

Jeg har sånne strekk i magen ved siden av navelen liksom, noen som vet hva det kan skyldes ? ikke vondt, men bare ubehagelig. Burde jeg ringe legevakt ? Er 6 uker på vei, ingen blødninger eller noe smerter som ligner menssmerter liksom...er litt bekymret nå :s

Du har ikke noe å være bekymret for, det er helt normalt at når livmora begynner å vokse så strekker det litt der nede :) det kan også være en nerve som ligger litt rart, det får du ikke gjort noe med å da får du ubehag utover i graviditeten. Men alt er helt ufarlig :D

Skrevet

Dette er min 3. graviditet og jeg har også sånne vokse-smerter - hadde det med de to første også, helt normalt :) Det går over i 2. trimester.

Skrevet

Da jeg gikk gravid sist lå han så langt nede og selvfølgelig oppå noen nerver eller noe, jeg hadde noen voldssomme blodtrykksfall som gjorde at jeg svimet skikkelig, trykk nedover hele svangerskapet, så det er masse som er vanlig og ingen graviditet er lik. Med jentungen lå hun så langt inn at ingen så jeg var gravid før i 8. mnd :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...