Gå til innhold

Er det helt teit å være gift og ikke bruke ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gifteringen tar verken jeg eller mannen noen gang av, bortsett fra ved sykehusopphold ved operasjoner. Mannen blir operert av og til grunnet kronisk sykdom. Men jeg oppfatter da ikke gifte par som "mindre gift" uten ring av den grunn. Broren min og kona har vært gift i mye over 30 år, men tror det er ca 30 år siden de brukte ringene sine. Foreldrene mine har vært gift i 63 år, og de bruker ringene sine. Eller det vil si, de har slitt ut de første og har kjøpt nye. Jeg betraktet senest i dag min fars gamle, slitte hån med en tynn gullring på. Vakkert! Svigerforeldrene mine tror jeg ikke engang hadde ringer, men de var godt gifte i godt over 50 år.

Moralen fra meg er : Gjør som det passer dere best!

Anonymous poster hash: 85fd7...9c9

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg og min mann giftet oss nylig etter 20 år sammen. Vi giftet oss alene på en ambassade i utlandet, og har ikke hatt noen fest/seremoni utover det. Vi har ikke kjøpt gifteringer da ingen av oss liker å gå m ring. Jeg forsøkte å gå med forlovelsringen jeg fikk da han fridde i noen uker, men la den til slutt i smykkeskrinet da jeg rett og slett syns det var super-ubehagelig å ha den på.

Men, i møte med andre føler jeg meg litt teit når jeg sier at jeg er gift og de ser at jeg ikke bærer giftering. Så jeg lurer litt på hvordan dere ser på dette? Ser det så dumt ut at vi burde venne oss til å bruke det? Anonymous poster hash: 96489...f55

Du er like mye gift uten ringen.

Men jeg ble faktisk litt rysta og følte meg lurt da jeg innleda et forhold til en fyr som ikke gikk med ring, som snakka om vennene i "ungkarsklubben" og som likevel viste seg å være gift ... >:(

Skrevet

Hvorvidt andre velger å bruke ring eller ei er ikke noe jeg ofrer en tanke.

Her bruker vi ikke ringer fordi ingen av oss liker å bruke ringer. Enkelt og greit.

Skrevet

Aldri hørt om noen som er gift uten å bruke ringer.. Må være enig med en annen anonym her! Høres trist ut.

Jeg elsker å bruke min ring. Bærer den stolt!

Anonymous poster hash: 30590...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...