Gå til innhold

Er det helt teit å være gift og ikke bruke ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann giftet oss nylig etter 20 år sammen. Vi giftet oss alene på en ambassade i utlandet, og har ikke hatt noen fest/seremoni utover det. Vi har ikke kjøpt gifteringer da ingen av oss liker å gå m ring. Jeg forsøkte å gå med forlovelsringen jeg fikk da han fridde i noen uker, men la den til slutt i smykkeskrinet da jeg rett og slett syns det var super-ubehagelig å ha den på.

Men, i møte med andre føler jeg meg litt teit når jeg sier at jeg er gift og de ser at jeg ikke bærer giftering. Så jeg lurer litt på hvordan dere ser på dette? Ser det så dumt ut at vi burde venne oss til å bruke det?

Anonymous poster hash: 96489...f55

Skrevet

Uvant i begynnelsen ja, men man blir fort vant til det!

Jeg synes det er en hyggelig ting st begge bærer giftering, men dere må jo gjøre det som passer dere best.

Anonymous poster hash: 13542...26b

Skrevet

Jeg synes folk skal gjøre som de selv vil. Deg inkludert. :)

Skrevet

Tenker ikke over det. De fleste jeg omgås bruker ikke ring, eller har den i ett kjede rundt halsen.. (Kanskje det er ett alternativ for deg?)  

Verken jeg eller mannen min har lov til å bruke ring på jobbene våre (Jeg er sykepleier, og han har en jobb der det ikke er lov med smykker eller ringer pga sikkerheten. De kan hekte seg fast, og han kan iverstefall miste fingrene om uhellet er ute. ) Så her er jeg så vant til å ikke gå med den..

Anonymous poster hash: 27447...1d1
Skrevet

Jeg er gift å bruker ikke ringen pga sykdom, savner det faktisk da det sier noe til omverdenen om samholdet oss i mellom ( for meg da)

Anonymous poster hash: 280e8...dbc

Skrevet

Vi har heller ikke ringer, så jeg synes ikke det er rart :) MAnnen har en jobb som gjør at han ikke kan bruke ring, og jeg liker bare ikke å gå med smykker, så hvorfor skulle vi hatt ringer når vi ikke hadde kommet til å bruke de? :)

Skrevet

Man blir kjempefort vant til d.. ;)

Men utover d mener jeg at d spiller ingen rolle! Er du og mannen din enige, så kan ikke jeg tro at andre skal mene noe om dette!

Anonymous poster hash: b7fb1...0e6

Skrevet

For meg er det uvant. Giftemål er først og fremst en symbolsk handling, og ringene er det synlige beviset utad på denne handlingen. Uten ringen blir det liksom plutselig mer juridisk bare.

Anonymous poster hash: f2e9d...5e7

Skrevet

Her bærer jeg ring og mannen ikke! Min forlovelse/giftering er den eneste jeg noensinne har klart å ha på meg hele tiden og jeg er veldig glad i den. Mannen liker ikke å ha på ring og det er helt greit for meg. Ikke mindre gift av den grunn!

Anonymous poster hash: 30085...020

Skrevet

Har mange fine ringer jeg, og gifteringen er langt fra den fineste. Går med den av og til, men foretrekker som oftest noe som glitrer mer :)

Skrevet

Vi giftet oss på tinghuset uten å ha fest etterpå. Vi har ikke gifteringer. Grunnen til at vi giftet oss er det juridiske, pluss at vi ønsker å være mann og kone etter 13 år sammen. Vi har imidlertid ikke gifteringer. Det er egentlig ikke fordi vi ikke vil gå med det, men fordi mannen min har vært uten inntekt i nærmere 3 år pga studier, og da er det mye annet som prioriteres foran ringer for å si det sånn. Det er med andre ord ikke prioritert enda. Vi tenker ikke noe over det at vi går uten egentlig, har ikke fått noen negative tilbakemeldinger heller. Det viktigste er jo at man vet det selv at man er gift.

Anonymous poster hash: eae5d...4ac
Skrevet

Jeg og mannen min har smykke

Halvt hjerte hver

Anonymous poster hash: ec5f1...5f9

Skrevet

Jeg har faktisk aldri før hørt om noen som er gift uten å gå med ring. Personlig synes jeg det høres trist ut, men det er selvsagt helt opp til dere!

Anonymous poster hash: 9e3fe...36e

Skrevet

Halvt hjerte hver Anonymous poster hash: ec5f1...5f9

Hehe mannen din har sånt hjertesmykke? Type sånn vi hadde i gamle dager sammen med bestevenninnen?

Skrevet

Halvt hjerte hver Anonymous poster hash: ec5f1...5f9

Hehe mannen din har sånt hjertesmykke? Type sånn vi hadde i gamle dager sammen med bestevenninnen?

Hehe ja

Anonymous poster hash: ec5f1...5f9

Skrevet

Så fint å få så mange nøkterne og hyggelige tilbakemeldinger! Jeg hadde forventet å få høre at vi var helt tragiske. Da skal jeg bære mitt ringløse ekteskap med hevet hode heretter:-)

Skrevet

Nei.

Mannen brukte lenge ringen, mens jeg har aldri brukt den. Nå bruker ikke han den heller. Er like glade i hverandre uten gifteringen på.

Skrevet

Her har vi begge perioder der vi bruker ring og der vi ikke bruker ring, uten at det betyr verken det ene eller det andre.

Helt uproblematisk i min verden.

Gjør akkurat som dere vil. 😊

Anonymous poster hash: 44e7d...13a

Skrevet

Jeg har faktisk aldri før hørt om noen som er gift uten å gå med ring. Personlig synes jeg det høres trist ut, men det er selvsagt helt opp til dere!

Hvorfor?

Skrevet

Vi bruker Ring begge to, men er av i perioder. Nå renoverer vi huset vårt så mannen har ikke hatt ringen på lenge, siden han jobber med huset hver bidige ledige tid. Jeg legger meg ikke opp i det. Noen liker ikke bruke Ring, andre pga av jobb eller andre ting. Opp til hver enkelt, jeg synes ikke det er sært😃

Skrevet

For meg er det uvant. Giftemål er først og fremst en symbolsk handling, og ringene er det synlige beviset utad på denne handlingen. Uten ringen blir det liksom plutselig mer juridisk bare.

Anonymous poster hash: f2e9d...5e7

Etter 20 år som lykkelige sammen som ugifte så var det nok først og fremst det juridiske vi tenkte på med å inngå ekteskap.

Skrevet

Vi bruker ikke ring. Brukte heller pengene på en fantastisk bryllupsreise. Tenker aldri på at jeg savner ringer, vi føler oss like gift for det.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Lenge siden noen av oss har brukt ringene vår av forskjellige årsaker.  Vi har snakket om å kjøpe nye, men det blir det sikkert aldri noe av.  Det betyr ingenting for oss om ringen er på eller ikke.  Det var kanskje litt stas de første årene vi var gift, ring på fingeren var litt stort og ga litt status.  

Jeg ser den symbolske verdien av å bruke ring, men et giftemål er ikke symbolsk i det hele tatt for meg.  Det er en juridisk avtale som sikrer oss begge på den best mulige måten på enklest måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...