Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg sliter skikkelig nå.. Omgangsjuken er på vei. Og jeg har verdens største og vondeste hemoride innvendig og utenfor. Svir noe helt forferdelig når jeg er på do. Nå er diaren på vei, begynner å få skikkelig mageknip. Var på do med litt løs mage ista, å trodde jeg skulle dø!! Hvordan overleve de smertene??Noe tips for å lindre. Jeg er ganske desperat! smører på med hemoroide salve. Men det gir jo ikke virkning med en gang! Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 is i engangshanske mellom skinkene reddet meg i forrige sv.skap hvor det var en hemorroide som nesten tok livet av meg. Føler med deg... Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 is i engangshanske mellom skinkene reddet meg i forrige sv.skap hvor det var en hemorroide som nesten tok livet av meg. Føler med deg... Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c Har ikke engangshansker, men funker kanskje med sånn liten plastpose å? Hvordan ble du kvitt hemoroiden? Dette er helt jævlig.. skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dette.. Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Jeg endte på sykehus med trombosert hemoroide mandag. Hadde så vondt at jeg ikke greide mer. Ikke virker vanlige sterke smertestillende på meg heller. Det eneste de kunne tilby da siden jeg ikke reagerer normalt på medisiner var 1 gram paracet sammen med 50mg voltaren. Det tok i hvert fall toppen. Jeg fikk beskjed om å bruke movicol (fikk resept på det også) for å holde avføringen rennende (sorry detaljer, men regner med du tåler det nå ), så sånn sett er kanskje ikke diare det verste du kunne fått likevel. Jeg har passet på å ta smertestillende før jeg må på do (i den grad jeg kan styre det), for smertene etter dobesøk var grusomme. I tillegg så hjelper det for meg å legge meg etterpå. Eneste stillingen som har lindret for meg er å ligge på ryggen med beina i bøy. Jeg passer på å legge meg ned hver gang jeg begynner å kjenne at muskulaturen går i spasmer og kniper til, da greier jeg å få det til å slippe etter en stund. I tillegg fikk jeg vival mot spasmene man gjerne får i endetarmsmuskulaturen. Jeg er ikke begeistret for virkningen av vival, men for å få sove med disse smertene så har det vært helt fantastisk. Og Sheriproct stikkpille som jeg tar hver kveld. Så blir det uutholdelig så oppsøk hjelp. Varmt vann kan lindre litt. Legen sa at det var viktig å ikke bruke noe som virker sammentrekkende. Varmt vann hjalp meg i begynnelsen, men siden min bare ble verre og verre så ble også det vondt etter hvert. Jeg overlever nå med smertestillende og greier å sitte litt igjen. Legen på akutt kirurgen sa mandag at de skulle kalle meg inn igjen etter nyttår og se om de kan sette strikk på det slik at jeg får mindre risiko for å få det tilbake. Så om du har både innvendige og utvendige hemoroider så anbefaler jeg deg å oppsøke lege slik at du blir kvitt det. Pass på å drikke masse! Og tenk også etter om det kan være mat du reagerer på. Det som satte meg i gang nå var at jeg måtte spise mye hveteprodukter, men kan også reagere på melk. Unngå sukker og for mye karbohydrater (ja, I know, feil tid på året, men verdt det), da dette trigger betennelse i kroppen og hemoroider er betennelse i de årene som er affisert, og dermed kan sukker og for mye raske karbohydrater gjøre deg enda verre. Stooooooooor sympati med deg i øyeblikket - god bedring! Anonymous poster hash: b82d9...004
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Herregud stakkars deg! håper virkelig ikke jeg ender opp med en så ille en! Det som gjør vondt med min er at den er sår tror jeg. Hadde skikkelig forstoppelse i noen dager, Så måtte presse ut for harde livet tideligere i dag. Da kom det masse blod og den begynte å gjøre mye vondere enn vanlig. hvordan ble din så ille?Håper virkelig jeg slipper å oppleve det.Nå er det jo omganssyken jeg har fått nå, så å ta noe som helst piller er ganske umulig da alt kommer ut igjen. Er så redd diaren vil gjøre den mye verre. Det er jo mye sterkere enn vanlig avføring! Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 is i engangshanske mellom skinkene reddet meg i forrige sv.skap hvor det var en hemorroide som nesten tok livet av meg. Føler med deg... Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c Har ikke engangshansker, men funker kanskje med sånn liten plastpose å? Hvordan ble du kvitt hemoroiden? Dette er helt jævlig.. skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dette.. Anonymous poster hash: 89fe2...5ab Smerten forsvant etter noen dager med is og sherproct og xyloproctsalve. Men jeg har nå nesten 3 år etter fødselen fjernet den kirurgisk. HELT FOR JÆVLIG VONDT I 2-3 UKER ETTERPÅ...anbefales ikke med mindre du er helt nødt. Den var både innvendig og utvendig og "kom stadig tilbake" og plagde meg. au så vondt Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #7 Skrevet 19. desember 2014 is i engangshanske mellom skinkene reddet meg i forrige sv.skap hvor det var en hemorroide som nesten tok livet av meg. Føler med deg... Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c Har ikke engangshansker, men funker kanskje med sånn liten plastpose å? Hvordan ble du kvitt hemoroiden? Dette er helt jævlig.. skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dette.. Anonymous poster hash: 89fe2...5ab Smerten forsvant etter noen dager med is og sherproct og xyloproctsalve. Men jeg har nå nesten 3 år etter fødselen fjernet den kirurgisk. HELT FOR JÆVLIG VONDT I 2-3 UKER ETTERPÅ...anbefales ikke med mindre du er helt nødt. Den var både innvendig og utvendig og "kom stadig tilbake" og plagde meg. au så vondt Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c kan man kjøpe sherproct og xyloproctsalve reseptfritt? Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #8 Skrevet 19. desember 2014 Føler med deg! Har hemorider og hadde omgangssyken i forrige uke, og den verste diaren jeg har hatt. Men det verste var ikke hemoridene, fordi avføringen var rennende og etterhver kom det bare grumsete vann ut. Så jeg ble veldig sår i endetarmen, det var ca like vondt som hard bæsj og hemorider. Smurte meg med ungens sinksalve men det svei enda mer da og i et par timer etterpå. Håper at om du fortsetter å ha diare at avføringen blir løsere, men at du ikke blir sår. God bedring! Anonymous poster hash: 1be15...7ad
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #9 Skrevet 19. desember 2014 Føler med deg! Har hemorider og hadde omgangssyken i forrige uke, og den verste diaren jeg har hatt. Men det verste var ikke hemoridene, fordi avføringen var rennende og etterhver kom det bare grumsete vann ut. Så jeg ble veldig sår i endetarmen, det var ca like vondt som hard bæsj og hemorider. Smurte meg med ungens sinksalve men det svei enda mer da og i et par timer etterpå. Håper at om du fortsetter å ha diare at avføringen blir løsere, men at du ikke blir sår. God bedring! Anonymous poster hash: 1be15...7ad Men du overlevde eller? gjorde det vondt hele tiden eller bare da du var på do? Jeg sitter for harde livet og kniper igjen her, men spørs hvor lenge det går Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #10 Skrevet 19. desember 2014 Herregud stakkars deg! håper virkelig ikke jeg ender opp med en så ille en! Det som gjør vondt med min er at den er sår tror jeg. Hadde skikkelig forstoppelse i noen dager, Så måtte presse ut for harde livet tideligere i dag. Da kom det masse blod og den begynte å gjøre mye vondere enn vanlig. hvordan ble din så ille? Håper virkelig jeg slipper å oppleve det. Nå er det jo omganssyken jeg har fått nå, så å ta noe som helst piller er ganske umulig da alt kommer ut igjen. Er så redd diaren vil gjøre den mye verre. Det er jo mye sterkere enn vanlig avføring! Anonymous poster hash: 89fe2...5ab Jeg fikk forstoppelse pga at jeg ikke tåler å spise særlig hvete og måtte gjøre det. Magen har liksom ikke kommet seg. Så fikk jeg en kveld med diare som sved noe så inn i ..... To dager bare kom hemoroiden uten at jeg hadde vært forstoppet da. Var hos legen dagen etter fordi det var så ille, men ble bare verre og verre, så tre dager etterpå gikk jeg til legen og ba om å bli dopet ned (litt vanskelig når kroppen ikke reagerer på "dop" ). Samme ettermiddag sendte legen meg til sykehuset. Uten resept får du sheriproct salve, men du må ha resept for stikkpillene. Xyloproct er gått ut av produksjon sa de på apoteket til meg nå. Du kan prøve xylocainsalve i steden for xyloproct. Men det virker jo bare utvendig. Jeg fikk xylocain gel på resept hos legen til å ta innvendig, men jeg hadde ingen effekt av det - men det er nok mer min kropp igjen som ikke reagerer slik den "skal" på medikamenter. Prøvde også en annen salve som var svinedyr (over 600 kr for en liten tube), men ikke effekt av den heller. På sykehuset sa de at de ikke lenger anbefalte den. Ikke la deg skremme av mine dårlige erfaringer, kroppen min er ikke noe å bruke som mal På apoteket får du sheriproct salve, og jeg mener at det følger med en innføringshylse til den, så da får du litt innvendig også. Så kan du kjøpe xylocain salve og bruke på de utvendige, kanskje smøre deg litt før du må på do også slik at du kan redusere smerten litt om du har effekt av den (den er lokalbedøvende). Jeg vil tro at siden hemoroiden din begynte å blø i dag så vil du få mindre press-smerter fra den, og det er jo positivt. Men du risikerer at det kan svi litt mer forde det er sårt der. Min erfaring siste dagene er at svien går raskere over enn de andre smertene. Håper det er slik for deg også. Tror forresten det var Hvitt Hus her inne som anbefalte meg å legge et kålblad på den ytre hemoroiden. Det lindret faktisk litt! Anonymous poster hash: b82d9...004
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #11 Skrevet 19. desember 2014 Vil dele et kjerringråd med dere! Etter første fødsel fikk jeg tidenes hemoroide, gråt av smerte, fikk ikke sove og all bevegelse gjorde vondt. Så kom mamma med dette reddende tipset: Ta av et stort blad på en hodekål. Skjær bort den hvite stilken uten å dele bladet i to. Ta fram strykejernet (ja, jeg er seriøs!), og stryk bladet på laveste varme til det blir helt mykt. Brett bladet i to, og stapp det inn mellom rompeballene. Best å gjøre dette rett før du skal legge deg, og sov med kålen i rompa. Bruk bind! Kålen trekker ut væsken fra hemoroiden så det kan renne en del. Gjenta behandlingen hver kveld til hemoroiden er borte. Jeg merket stor forskjell etter 1 natt, og hemoroiden var helt borte etter 3 netter. Fantastisk! Håper dette kan hjelpe noen av dere 😊 Anonymous poster hash: bf79e...53d
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #12 Skrevet 19. desember 2014 is i engangshanske mellom skinkene reddet meg i forrige sv.skap hvor det var en hemorroide som nesten tok livet av meg. Føler med deg... Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c Har ikke engangshansker, men funker kanskje med sånn liten plastpose å? Hvordan ble du kvitt hemoroiden? Dette er helt jævlig.. skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dette.. Anonymous poster hash: 89fe2...5ab Smerten forsvant etter noen dager med is og sherproct og xyloproctsalve. Men jeg har nå nesten 3 år etter fødselen fjernet den kirurgisk. HELT FOR JÆVLIG VONDT I 2-3 UKER ETTERPÅ...anbefales ikke med mindre du er helt nødt. Den var både innvendig og utvendig og "kom stadig tilbake" og plagde meg. au så vondt Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c kan man kjøpe sherproct og xyloproctsalve reseptfritt? Anonymous poster hash: 89fe2...5ab ja Anonymous poster hash: 2bb8b...a0c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #13 Skrevet 19. desember 2014 Vil dele et kjerringråd med dere! Etter første fødsel fikk jeg tidenes hemoroide, gråt av smerte, fikk ikke sove og all bevegelse gjorde vondt. Så kom mamma med dette reddende tipset: Ta av et stort blad på en hodekål. Skjær bort den hvite stilken uten å dele bladet i to. Ta fram strykejernet (ja, jeg er seriøs!), og stryk bladet på laveste varme til det blir helt mykt. Brett bladet i to, og stapp det inn mellom rompeballene. Best å gjøre dette rett før du skal legge deg, og sov med kålen i rompa. Bruk bind! Kålen trekker ut væsken fra hemoroiden så det kan renne en del. Gjenta behandlingen hver kveld til hemoroiden er borte. Jeg merket stor forskjell etter 1 natt, og hemoroiden var helt borte etter 3 netter. Fantastisk! Håper dette kan hjelpe noen av dere 😊 Anonymous poster hash: bf79e...53d Høhøhø - vet det ikke er pent å le, men dette! Håper ALDRI jeg får hemorider igjen, men om det skulle skje er jeg redd jeg vil le så mye at jeg svir kålbladet under strykingen! Anonymous poster hash: 9d9c8...369
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #14 Skrevet 19. desember 2014 Vil dele et kjerringråd med dere! Etter første fødsel fikk jeg tidenes hemoroide, gråt av smerte, fikk ikke sove og all bevegelse gjorde vondt. Så kom mamma med dette reddende tipset: Ta av et stort blad på en hodekål. Skjær bort den hvite stilken uten å dele bladet i to. Ta fram strykejernet (ja, jeg er seriøs!), og stryk bladet på laveste varme til det blir helt mykt. Brett bladet i to, og stapp det inn mellom rompeballene. Best å gjøre dette rett før du skal legge deg, og sov med kålen i rompa. Bruk bind! Kålen trekker ut væsken fra hemoroiden så det kan renne en del. Gjenta behandlingen hver kveld til hemoroiden er borte. Jeg merket stor forskjell etter 1 natt, og hemoroiden var helt borte etter 3 netter. Fantastisk! Håper dette kan hjelpe noen av dere 😊 Anonymous poster hash: bf79e...53d Høhøhø - vet det ikke er pent å le, men dette! Håper ALDRI jeg får hemorider igjen, men om det skulle skje er jeg redd jeg vil le så mye at jeg svir kålbladet under strykingen! Anonymous poster hash: 9d9c8...369
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #15 Skrevet 19. desember 2014 Vil dele et kjerringråd med dere! Etter første fødsel fikk jeg tidenes hemoroide, gråt av smerte, fikk ikke sove og all bevegelse gjorde vondt. Så kom mamma med dette reddende tipset: Ta av et stort blad på en hodekål. Skjær bort den hvite stilken uten å dele bladet i to. Ta fram strykejernet (ja, jeg er seriøs!), og stryk bladet på laveste varme til det blir helt mykt. Brett bladet i to, og stapp det inn mellom rompeballene. Best å gjøre dette rett før du skal legge deg, og sov med kålen i rompa. Bruk bind! Kålen trekker ut væsken fra hemoroiden så det kan renne en del. Gjenta behandlingen hver kveld til hemoroiden er borte. Jeg merket stor forskjell etter 1 natt, og hemoroiden var helt borte etter 3 netter. Fantastisk! Håper dette kan hjelpe noen av dere Anonymous poster hash: bf79e...53d seriøst? det hørtes rart ut. men er verdt et forsøk. Synd butikkene er stengt da. får kjøpe kål i morgen tidlig. Søren at jeg ikke har kål nå a! Kunne jeg vært bedre til i morgen! Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 Herregud stakkars deg! håper virkelig ikke jeg ender opp med en så ille en! Det som gjør vondt med min er at den er sår tror jeg. Hadde skikkelig forstoppelse i noen dager, Så måtte presse ut for harde livet tideligere i dag. Da kom det masse blod og den begynte å gjøre mye vondere enn vanlig. hvordan ble din så ille? Håper virkelig jeg slipper å oppleve det. Nå er det jo omganssyken jeg har fått nå, så å ta noe som helst piller er ganske umulig da alt kommer ut igjen. Er så redd diaren vil gjøre den mye verre. Det er jo mye sterkere enn vanlig avføring! Anonymous poster hash: 89fe2...5ab Jeg fikk forstoppelse pga at jeg ikke tåler å spise særlig hvete og måtte gjøre det. Magen har liksom ikke kommet seg. Så fikk jeg en kveld med diare som sved noe så inn i ..... To dager bare kom hemoroiden uten at jeg hadde vært forstoppet da. Var hos legen dagen etter fordi det var så ille, men ble bare verre og verre, så tre dager etterpå gikk jeg til legen og ba om å bli dopet ned (litt vanskelig når kroppen ikke reagerer på "dop" ). Samme ettermiddag sendte legen meg til sykehuset. Uten resept får du sheriproct salve, men du må ha resept for stikkpillene. Xyloproct er gått ut av produksjon sa de på apoteket til meg nå. Du kan prøve xylocainsalve i steden for xyloproct. Men det virker jo bare utvendig. Jeg fikk xylocain gel på resept hos legen til å ta innvendig, men jeg hadde ingen effekt av det - men det er nok mer min kropp igjen som ikke reagerer slik den "skal" på medikamenter. Prøvde også en annen salve som var svinedyr (over 600 kr for en liten tube), men ikke effekt av den heller. På sykehuset sa de at de ikke lenger anbefalte den. Ikke la deg skremme av mine dårlige erfaringer, kroppen min er ikke noe å bruke som mal På apoteket får du sheriproct salve, og jeg mener at det følger med en innføringshylse til den, så da får du litt innvendig også. Så kan du kjøpe xylocain salve og bruke på de utvendige, kanskje smøre deg litt før du må på do også slik at du kan redusere smerten litt om du har effekt av den (den er lokalbedøvende). Jeg vil tro at siden hemoroiden din begynte å blø i dag så vil du få mindre press-smerter fra den, og det er jo positivt. Men du risikerer at det kan svi litt mer forde det er sårt der. Min erfaring siste dagene er at svien går raskere over enn de andre smertene. Håper det er slik for deg også. Tror forresten det var Hvitt Hus her inne som anbefalte meg å legge et kålblad på den ytre hemoroiden. Det lindret faktisk litt! Anonymous poster hash: b82d9...004 Hvorfor måtte du spise hvete når du ikke tåler det? Den bedøvende kremen skulle jeg hatt. Jeg husker ikke hva den jeg har heter. Det er den "vanlige" man får på apoteket som skal tørke inn hemoroidene. Men hjelper ikke så mye når jeg går på do hele tiden Godt det er bra at jeg begynte å blø da. Håper jeg overlever. Den verste diaren har ikke begynt ennå, men kjenner magen jobber iherdig her, så er nok like før! Skulle ønske jeg heller spydde, og slapp diareen. så mye bedre. Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #17 Skrevet 20. desember 2014 Da har jeg kjøpt kål! Så håper det gjør susen! Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #18 Skrevet 20. desember 2014 Oppdater oss om et par dager da! Lykke til! Anonymous poster hash: 4cf8c...a6a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #19 Skrevet 21. desember 2014 Kålen funket ikke i det hele tatt for meg. Har ennå vondere i dag! Men jeg må kanskje bruke det over tid for å få resultater? Men hvordan kan den virke på de innvendige hemoroidene? Jeg kan vell ikke stappe kålen oppi rumpa? Anonymous poster hash: 89fe2...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå