Gå til innhold

Hva putter dere i julestrømpene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på fem og to. Har tenkt litt godteri og kanskje ei tegnebok el., men lurte på om jeg kunne finne på noe annet også. Muligens hver sin julekule eller julepynt som jeg så i en tråd her. Trenger litt inspirasjon - skal ikke være noe dyrt, men småting som kanskje de har glede av på dagene/formiddagen nå i jula :)

Anonymous poster hash: 69e71...b68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine får et blad med enkle oppgaver og litt lesestoff. Guttungen får spiderman blad, mens min datter får et prinsesseblad.

I tillegg får de en marsipangris, litt smågodt, en liten eske rosiner, klementin og gave fra julenissen. Vi har ikke ingen som spiller nisse på ettermiddagen så vi sier nissen har vært innom om natten med gave :)

Skrevet

Hos oss får de julestrømpe med godterier, juice, julehefte, rosiner o.l. I adventskalenderen er det mer leker o.l. I år som i fjor og alle andre år før der får hun gelebad som hun bader flere timer i på julaften :) I tillegg får hun en nattkjole og litt hårpynt.

Skrevet

Her får de det samme hvert år, kan ikke forandre på det ;)

-en liten boks rosiner

-en klementin

-et kinderegg

-en nissesjokolade

-en eske med drops

-en pakke tyggis

-et julehefte

-en liten bamse

En julekule er jo kjempekoselig da, vi har tradisjon på å kjøpe en julekule hvert år vi, men da er barna med på butikken og velger en hver som de liker. Noen ganger på Søstrene Grene, noen ganger på Åhlens og noen ganger litt dyrere steder, ulempen er at det blir veldig fullt på juletreet etterhvert..... ;)

Anonymous poster hash: f6cbb...a2f
Skrevet

9-åringen får flaxlodd, blad, badeskum, marsipangris, skumnisser og en liten lekebil.

Anonymous poster hash: 0c276...b88
Skrevet

Dvd

Marsipangris

Smågodt

Julehefte

En liten boks Lego

Skrevet

Vi har "uthus-nisse" som får grøt på lillejulaften og da legger han igjen gaver som de kan åpne på morgenen. Tenkte litt på blader jeg også, men her blir det hesteblad på jenta :laugh: Mange gode tips her - mon tro om ikke DVD kunne vært noe også...

Ja, det blir vel litt fullt på treet, men tenkte at etter hvert kan de også få noe de kan ha på rommene sine.

Dette er noe av det koseligste med jul etter man har fått unger - lage egne tradisjoner som "blir" jul for dem :nissegutt:

hi

Anonymous poster hash: 69e71...b68
Skrevet

I år blir det:

DVD - Jul i Flåklypa

Marsipangris

Julehefte

Liten sjokolade.

Anonymous poster hash: 82108...ada
Skrevet

Mannens strømpe: chilinøtter,pondus julehefte,3 sjokoladeplater,karameller,flaxlodd, en tversoversløyfe til skjorta, lipsyl og noe greier til å bruke på jakt!

Anonymous poster hash: 96a03...ead

Skrevet

Vi har ingen barn men jeg ordner julestrømpe til kona mi.

I år får hun:

Ansiktsmaske, noe godteri, armbånd, skumbad, farris og julefilmen polarekspressen.

Anonymous poster hash: e534b...316

Skrevet

Mannens strømpe: en badeand, et mini krydderbeger med div.krydder til jaktsekken, sjokolade el annet godt, et julehefte og et flaxlodd.

Anonymous poster hash: eaadf...ab1

Skrevet

Han er 2 i februar :

julestrømpen består av :

- Karsten og petra på vinterferie

- 2 smoothie

- flaxlodd

- en kinder maxi

-  2 klemetin

- og badeleker ( jake på disney junior badeleker )

Skrevet

Dette er mer eller mindre fast her i huset

Klementin

Julebrus

Julehefte

Julekule for å henge på treet

og litt julegodter, nissesjokolade osv

Rosineske

Og et lite dikt til hvert av barna som omhandler de

Anonymous poster hash: d07d3...097
Skrevet

Nr 097 igjen

Vi bruker også å kjøpe en julefilm de får sammen. Har tre barn. Blir dyrt med filmer til alle. Og unødvendig. Ofte en julefilm vi ser sammen

Anonymous poster hash: d07d3...097
Skrevet (endret)

Vi starter ny tradisjon i år og setter ut grøt til nissen lillejulaften. Morgenen julaften er grøtskålen tom og det ligger en gave til hver av ungene og en julesokk som takk for grøten.

Gaven er noe de kan holde på med utover formiddagen mens mor er på jobb.

Sokken inneholder juice, smoothie, stor sjokoladenisse, liten pose chips, rosiner og noen tom&jerrykjeks. Ungene er 6 og 4,5 år. Minste på 18 mnd får kjeks, smoothie, juice, rosiner og et sjokoladegg

Mannen får en liten flaske øl, julemarsipan nøtter og et flaxlodd.

Endret av Bumblebeee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...