Gå til innhold

Et paaar spm :)

Anbefalte innlegg

Prøvd å spørre legen,men fikk bare beskjed om å se det an,men det har ikke jeg tålmodighet til jeg da :P

Spm 1 : Tok ei P-sprøyte i slutten av Mars 2014. Har siste mnd hatt MYE menssmerter og murringer i magen,følt meg sulten/oppblåst uten å være hverken sulten eller luft i magen,sånn rar bobling.

Hadde 1 dag med mørkt blod som var middels kraftig,døgnet senere var det meste borte,men er bare noe mørk utflod innimellom,ikke vanlig mens,men smertene er der ennå. Hva i alle dager? :S Har tatt en test,men den var negativ. Var ikke antydning til strek en gang.

Spm 2 : Har hatt en ganske stor vektreduksjon siste mnd nå,ømme pupper,men økt matlyst,kan dette komme av at p-sprøyta er på tur ut av kroppen?

Spm 3 : Legen anbefalte noe honning av noe slag og slimløsende hostesaft for å øke slimproduksjonen,men er dette noe som funker eller er det bare en myte? 

Spm 4 : det er nå ca 9 mnd siden siste sprøyte,men føler at ''systemet'' begynner å komme seg,er det for tidlig å starte å prøve nå? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187996-et-paaar-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er ganske ny på dette selv men kan prøve å svare så godt eg kan :)

svar på nr.1: Viss du har fått ein stabil syklus så kan du finne ut/ rekne ut når du har EL.. EL er ca. 14 dager før ny mens. (varier korleis syklusen din er)

Nr.2: Dei fleste går opp i vekt etter prevansjon, eg gjekk sjølv opp nesten 7kg etter p pille slutt. ja det kan komme av at p sprøyta er på vei ut av kroppen. men er mangen som har den ute av kroppen etter 2-3 mnd mens andre har det ikkje før opp til 1 år... (eg sjølv hadde ikkje p pillane ute frå kroppen før 13 mnd seinare så fekk min første positive EL pp4.)

Nr.3: Det kan fungere men varierer også frå person til person, eg har ikkje prøvd det pga eg blir laus i magen av honning.

Nr.4: Du kan begynne prøvingen når som helst men ville anbefalt deg å kjøpt eggløsningstester for då kan du følge med når den er ute av kroppen :)

Håper dette ga deg noke svar frå det du spør om :) Og lykke til med prøvingen :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144187996-et-paaar-spm/#findComment-146888681
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...