Gå til innhold

Symptomer man mener man ikke hadde forrige gang man var gravid

Anbefalte innlegg

Har merket hver gang at jeg har små og store symptomer som gravid, alt fra full mage, burping, ligamentstrekk, massive tarmbevegelser, hodeverk, press i magen før uke 12, kvalme, uggen, oppkast, ubehag i kroppen, tissetrang/ikke tissetrang, utflod, brun utflod, ømme pupper, ja gud, det kan være så mye.

Mange av disse symptomene bedyrer jeg at jeg aldri har kjent på før...Helst til jeg leser det jeg har skrevet fra uke til uke gjennom de andre svangerskapene, og jammen ser det ut til at jeg har kjent på mye av det samme før, men jeg har bare glemt det.
Jeg tror det er lett å glemme de små symptomene, som blåses av oss "tidlig"gravide, jeg tror man senere i graviditeten glemmer dem, til fordel for de større og mer langvarige symptomer som kommer seinere.

Jeg husket feks ikke at jeg hadde denne bomulsfølesen i hodet, nesten litt nummen på innsiden (vanskelig å beskrive), var bombesikker på at jeg aldri hadde kjent på det før... Helst til jeg leste akkurat den setningen fra dagboken om mitt forrige svangerskap...

Jeg var sikker på at tidligere hadde jeg aldri opplevd et press i underlivet så tidlig som 6-7-8 uker før, press nedover, jeg var sikker på at jeg hadde opplevd det, men at det kom seinere..Så følte noe var galt... Helt til jeg leste at slik hadde jeg hatt det før.

Jeg var sikker på at det kun i dette svangerskapet at jeg ble tappet for energi tidlig trodde jeg hadde masse energi, men bare kvalm, de andre gangene, men nei..Jeg lå visst som en pudding på sofaen før også.

Tingen er at jeg husker det ikke, fordi i det store og det hele så var dette såpass små symptomer som ble visket ut når de større gravidsymptomene presset på.

Kvalmen glemmer jeg dog ikke, for den tok nesten knekken på meg sist, jeg mener bestemt at jeg var mer kvalm i begynnelsen i mitt forrige svangerskap... Eller var jeg det så tidlig som i uke 8?
Var det kanskje i uke 13-14 det virkelige helvete begynte og doen var min bestevenn resten av svangerskapet?
Nei, det husker jeg ikke....
Jeg husker bare at jeg var sykt kvalm og kastet opp, men hukommelsen er en fin ting, den endrer seg ettersom opplever ting.

Ville bare dele denne erfaringen som jeg har fått ved  lese gjennom de forrige tre svangerskapene mine.
Og jeg kan også si, at noen ting husker jeg nok som verre enn det de var, og andre ting husker jeg ikke, kanskje de varte så kort? Eller de ble overkjørt av alle de andre "kommende" symptomer.

Fortsetter under...

Jeg har det litt på samme måte, bare at jeg ikke var lur nok til å notere noe sist. Og på sju år glemmer man imponerende mye...

Jeg tenker at jeg var jo ikke særlig kvalm og trøtt så tidlig, men når jeg går meg selv etter i sømmene så vet jeg at jeg droppa en halloweenfest fordi jeg rett og slett ikke maktet å dra meg ut av sofaen. Og da var jeg åtte uker... det er nok mange småting jeg har glemt, som nok kommer like overraskende på denne gangen som sist 😛 bare å glede seg sikkert!

Jeg har forresten allerede tatt meg i å bli like overrasket som sist over at man bare kan valse inn til legen og si "jeg er gravid!" uten at noen sjekker at det er tilfelle før ved ordinær ultralyd. Nå får jeg heldigvis en tidlig ul etterhvert, men forrige gang fikk jeg ikke høre hjertelyd engang før oul.

-Kålormen

Anonymous poster hash: a9715...719

Hadde ikke symptomer på graviditet sist jeg var gravid, årsaken var MA uke 6! Nå som jeg er gravid igjen så har jeg alt fra ømme pupper,kvalme,sulten,ekstrem luktesans, nattlige dobesøk, urolig søvn, hormontroll, tja det meste ;)

Anonymous poster hash: a3ff6...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...