Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Hvilken erfaring har dere med denne? Er den så fantastisk som mange sier? Vi har en på jobb,men den er sikkert endel år gammel nå. Syns ikke den er noe grei. Den får liksom ikke med seg alt melet, blir alltid liggende masse igjen. Syns dette er rart. Er dette vanlig? Grunnen til at jeg spør er at jeg skal til å kjøpe ny selv, og Kenwood skal jo liksom være det beste.Hadde vært supert om noen tok seg tid til å svare. På forhånd takk:-) Anonymous poster hash: 3f5f5...673
guggu Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Jeg er veldig fornøyd med min. Chef major heter den, ca 10 år gammel. Ble litt mel igjen helt til jeg starter med væska først og deretter mel. Skulle være en innstilling for å hindre dette men så langt kom jeg aldri i bruksanvisningen ;-) jeg kommer garantert til å skaffe samme når denne ryker men nå vet jeg vel ikke av noe annet
endelig igjen Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 Jeg er veldig fornøyd med min. Chef major heter den, ca 10 år gammel. Ble litt mel igjen helt til jeg starter med væska først og deretter mel. Skulle være en innstilling for å hindre dette men så langt kom jeg aldri i bruksanvisningen ;-) jeg kommer garantert til å skaffe samme når denne ryker men nå vet jeg vel ikke av noe annet Ok, så da er det rett og slett fordi vi ikke leser bruksanvisningen på jobb Hvor mange watt er din på? Kan du hive eltekloa i maskinen uten at den eirer?
Monica Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Nå har ikke jeg hatt min så lenge, men har major 900W. Jeg baker ganske mye. For at melet ikke skal sette seg rundt kanten, så bruker jeg K kroken først, så eltekroken. Jeg hiver krokene i oppvaskmaskinen. Samme med bollen. Jeg er veldig fornøyd så langt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Jeg er veldig fornøyd. Har den store grå, aner ikke hva den heter. Svigermoren min fikk en i bryllupsgave for 30 år siden og den er også helt super, ingen melrester i kantene... Anonymous poster hash: 784d0...a58
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Veldig fornøyd med min, og du kan justere den så den tar helt ned i bunnen av bollen. Jeg bruker min mye, og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte med kraftigere motor med en gang. Har 900w og selv om den elter brøddeig til 3 brød jobber den hardt da altså. Jeg ville kjøpt størrelsen over om jeg skulle valgt igjen. Anonymous poster hash: 43b1f...553
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Jeg har Kenwood Major, 1500 omdreininger, og er veldig fornøyd ☺ Anonymous poster hash: d4b66...450
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Jeg har Kenwood major Titanium 1500 watt. Det fulgte med en kjempepakke med tilleggsutstyr, bl.a. fire forskjellige kroker (visp, eltekrok, k-krok og en krok med gummi-slikkepott-funksjon). Er kjempefornøyd med min. Og, ja, krokene må justeres så de sitter riktig og tar med seg alle deigingeediensene i bollen. 😊👍 Anonymous poster hash: 5abe5...4d1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 Har den som de to siste her har og er relativt fornøyd, men om du bare skal bruke den til gjærdeiger ville jeg valgt Electrolux Assistent. Jeg syns den bråker litt for mye og den hopper litt bortover ved gjærdeiger. Anonymous poster hash: 989db...9df
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Har den som de to siste her har og er relativt fornøyd, men om du bare skal bruke den til gjærdeiger ville jeg valgt Electrolux Assistent. Jeg syns den bråker litt for mye og den hopper litt bortover ved gjærdeiger. Anonymous poster hash: 989db...9df Høres rart ut at den hopper. Kjører du den på for høy hastighet når du lager gjærdeig tro? Man skal bruke max hastighet 1 når man lager gjærdeig i følge bruksanvisningen. Det stemmer jo også med teorien om at man ikke skal kan deigen for hardt/mye også. Jeg synes heller ikke at den bråker, men mulig min er nyere enn din? Kjøpte min for ganske nøyaktig 1 år siden. Anonymous poster hash: 5abe5...4d1
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #12 Skrevet 19. desember 2014 Hvis du ønsker å vaske deler i oppvaskmaskin må du kjøpe Kenwood Major Titanium, KM020, eller noe sånt. Koster ca 3800, kampanjepris. Da jeg kjøpte min tidligere i år fulgte det med både kjøttkvern og blender. Jeg er kjempefornøyd med min! Til deg over med maskin som hopper - du må skru ned hastigheten på maskinen ved tunge gjærdeiger. Anonymous poster hash: 7bb2c...76e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #13 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har byttet ut kenwood major med assistent, og er veldig fornøyd med det. Assistenten er mindre bråkete, finere å se på, knar deigene mye bedre, har bedre vispefunksjon, har slikkepott som skraper kanten av bollen hele tiden..... I det hele tatt en mye bedre maskin. Jeg ville vurdert dem begge før jeg bestemmer meg Anonymous poster hash: aef38...094
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #14 Skrevet 19. desember 2014 Byttet for et år siden ut min Kenwood Major Titan 1500w med Kitchen Aid. Var som å komme til himmelen i forhold. Hater den digre, stygge og bråkete Kenwoodeb som bare smurte deigen utover bollen istedenfor å elte den. Elsker Kitchen Aid. Den er alt jeg håpet på og litt til. Anonymous poster hash: 2f16d...eb0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #15 Skrevet 19. desember 2014 Hva er assistent? Er det en variant av kenwood? Du med kitchenaid- jeg synes også den ser flott ut, men deigbollen er jo mye mindre? Holder den til fire brød? Anonymous poster hash: df0ff...1c1
Villbringebringebær Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 Anbefaler ekt klart kitchen aid sin! Den er helt super på alle måter OG rålekker kenwood er ok OG stygg..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #17 Skrevet 19. desember 2014 Byttet for et år siden ut min Kenwood Major Titan 1500w med Kitchen Aid. Var som å komme til himmelen i forhold. Hater den digre, stygge og bråkete Kenwoodeb som bare smurte deigen utover bollen istedenfor å elte den. Elsker Kitchen Aid. Den er alt jeg håpet på og litt til. Anonymous poster hash: 2f16d...eb0 Ja, om du kun baker cupcakes og småkaker så 😜 Store gjærdeiger takler ikke Kitchen aid. Anonymous poster hash: af978...bba
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #18 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har en Kenwood Chef Major, og jeg er ikke fornøyd. Kjøpte den fordi jeg baker mye og ville kunne lage store deiger, og den skulle være den kraftigste maskinen på markedet. Vel, den takler ikke deiger av mer enn 7 dl væske, i alle fall dersom deigen er grov. Deigen "presses" oppover og trykkes inn der hvor deigkroken festes. Fire ganger har jeg opplevd at eltekroken har satt seg fast - og da mener jeg fast! Har måttet sende maskinen på service for å få den ut. Vet ikke hva slags maskin jeg skal ha neste gang, men jeg vurderer på alvor en maskin ment for storkjøkken dersom dette er markedets kraftigste. Anonymous poster hash: 2ebd6...f11
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde en Electrolux assistent tidligere. Den var nesten 40 år gammel og eltet store og tunge deiger uten problem. Ikke noen hopping bortover benken eller mel som ikke kom med. Nå heter de noe annet (svensk merke på A et eller annet), men ser like ut. Det jeg stusser over er hvordan den er å piske feks eggedosis med, siden vispene står på midten. .. Kanskje du som har denne kan svare meg? Skal også ha ny maskin etter at min takket for seg... Anonymous poster hash: af978...bba
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #20 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde en Electrolux assistent tidligere. Den var nesten 40 år gammel og eltet store og tunge deiger uten problem. Ikke noen hopping bortover benken eller mel som ikke kom med. Nå heter de noe annet (svensk merke på A et eller annet), men ser like ut. Det jeg stusser over er hvordan den er å piske feks eggedosis med, siden vispene står på midten. .. Kanskje du som har denne kan svare meg? Skal også ha ny maskin etter at min takket for seg... Anonymous poster hash: af978...bba Jeg hadde ikke vispetilbehøret... Anonymous poster hash: af978...bba
guggu Skrevet 19. desember 2014 #21 Skrevet 19. desember 2014 Jeg er veldig fornøyd med min. Chef major heter den, ca 10 år gammel. Ble litt mel igjen helt til jeg starter med væska først og deretter mel. Skulle være en innstilling for å hindre dette men så langt kom jeg aldri i bruksanvisningen ;-) jeg kommer garantert til å skaffe samme når denne ryker men nå vet jeg vel ikke av noe annet Ok, så da er det rett og slett fordi vi ikke leser bruksanvisningen på jobb Hvor mange watt er din på? Kan du hive eltekloa i maskinen uten at den eirer? Tror det er 800w. Det står i alle fall på en lapp under men den var kraftigste da den ble kjøpt. Jeg hiver alle løse deler i oppvaskmaskin uten problem forutenom jerndelene i kjøttkverna og blenderen. Kjøttkvern og blender er mye brukt også, veldig fornøyd med dette tileggsutstyret ;-) jeg baker 3 store brød uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #22 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde en Electrolux assistent tidligere. Den var nesten 40 år gammel og eltet store og tunge deiger uten problem. Ikke noen hopping bortover benken eller mel som ikke kom med. Nå heter de noe annet (svensk merke på A et eller annet), men ser like ut. Det jeg stusser over er hvordan den er å piske feks eggedosis med, siden vispene står på midten. .. Kanskje du som har denne kan svare meg? Skal også ha ny maskin etter at min takket for seg... Anonymous poster hash: af978...bba Ankarsrum. Anonymous poster hash: 5abe5...4d1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #23 Skrevet 21. desember 2014 Noen som vet hvordan Bosch er i forhold? Anonymous poster hash: 3f5f5...673
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #24 Skrevet 22. desember 2014 Anonymous poster hash: 3f5f5...673
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #25 Skrevet 22. desember 2014 Jeg hadde en Electrolux assistent tidligere. Den var nesten 40 år gammel og eltet store og tunge deiger uten problem. Ikke noen hopping bortover benken eller mel som ikke kom med. Nå heter de noe annet (svensk merke på A et eller annet), men ser like ut. Det jeg stusser over er hvordan den er å piske feks eggedosis med, siden vispene står på midten. .. Kanskje du som har denne kan svare meg? Skal også ha ny maskin etter at min takket for seg... Anonymous poster hash: af978...bba Ankarsrum. Anonymous poster hash: 5abe5...4d1 Det er en egen bolle til visping. To visper som snurrer rundt seg selv, og rundt hele bollen. Fant en film av en gammel assistent, men du ser det her Anonymous poster hash: aef38...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå