Gå til innhold

Farger dere håret under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 barn fra 4 - 20 år, har farget håret flere ganger under alle svangerskap :)

Anonymous poster hash: 04ffa...79f

Skrevet

4 barn fra 4 - 20 år, har farget håret flere ganger under alle svangerskap :)

Anonymous poster hash: 04ffa...79f

Kom i skade for å google det, og da kom det på mye forskjellig! " må ikke finne på å gjøre det i det hele tatt", "ok å farge selv om gravid", "må ikke farge før etter uke 12....." 😳😳😳 vanskelig å vite hva man skal tro på! Men orker ikke ettervekst i 9 mnd 😂

Skrevet

Jeg jobber som frisør/fargespesialist og det er ikke farlig å farge håret som gravid i salong! Like lite farlig som at en gravid frisør farger andres hår! :)

Skrevet

Jeg bleiker ikke etterveksten før etter uke 12.
Det går heilt greit.
Håret mitt vokser ikke så fort, legger litt striper i heller så ser det ikke så ille ut.

Skrevet

Jeg stripet håret mitt et par ganger sist graviditet. Denne gangen kommer jeg til å unne meg en frisørtime nærmere våren med litt farging, da er jeg sikkert 30 uker + når det er tid for farging igjen :) spurte forresten frisøren sist,sa det ikke var farlig.

Anonymous poster hash: ef6e4...46c

Skrevet

Jeg har gjort det noen ganger. Men holdt meg til frisør eller hårfarge kjøpt på apotek.. :)

Anonymous poster hash: cbbaf...e79
Skrevet

Det er bra! Hårfarge kjøpt på apotek er det like mye tull i som den du får kjøpt på butikken.. Just saying!

Skrevet

Jeg venter til etter uke 12, just in case. Mulig der er hysterisk, men er så redd for at hvis jeg skulle miste så skal jeg gå og tenke at jeg har gjort noe feil, at det er min skyld.

Skrevet

Ser overhode ikke noe poeng i å vente til etter uke 12. Etter dette skal hjernen utvikles og den er sårbar.

Anonymous poster hash: ae119...a9a
Skrevet (endret)

Det er ikke farlig!! Herregud, da kunne joviale jeg ha jobbet hele svangerskapet heller..! Og frisøren er den som er mest utsatt anyways for den puster inn amoniakken.. Slapp helt av! Null stress.. Er værre for deg å gå ut i feks Oslo sentrum når det er kaldt. Pga eksos!!

Endret av hippmamma
Skrevet

Det er ikke farlig!! Herregud, da kunne joviale jeg ha jobbet hele svangerskapet heller..! Og frisøren er den som er mest utsatt anyways for den puster inn amoniakken.. Slapp helt av! Null stress.. Er værre for deg å gå ut i feks Oslo sentrum når det er kaldt. Pga eksos!!

Men frisører har jo ganske mye høyere abortrisiko enn andre. Hadde ikke tatt sjansen bare for å forandre litt på hårfargen.

Anonymous poster hash: ab3a1...5f3

Skrevet

https://helsenorge.no/gravid/pass-pa-nar-du-er-gravid/trygghet-og-gravid#Kan%20jeg%20farge%20håret%20som%20gravid?

Jeg har ikke peiling, men her står det i alle fall att det ikke er påvist noen risiko med det, men at man ikke burde gjøre det for ofte og at man burde lufte godt. Jeg vet ikke noe om risikoen for frisører, men de er jo uansett utsatt for langt mer enn det man blir ved en behandling en gang i blant. Men jeg ville nok unngått å farge håret viss det lot seg gjøre, for å være føre var. Om ikke for noen annen grunn så for å slippe å lure på om det var min feil viss det skulle gå galt..

Det jeg i alle fall har hørt er att hudpleiere er mer utsatt. Jeg hørte om en som ble sykemeldt ut hele graviditeten pga. økt abort fare i yrket hennes.

Skrevet

Har aldri opplevd det i mine 10 år som frisør.. Frisører blir heller sykmeldt pga lange arbeidstider og dårlige arbeidstillinger! Dette med farging av hår er det ingen vits i å bruke tid på å bekymre seg over(!!)

Skrevet

Farger håret selv, men ville vert mer forsiktig ettersom pigmentene kan endre seg under ett svangerskap. Man kan ende opp med helt feil farge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...