Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Har fått med meg at Julestjerne er giftig for katt, men gjelder det andre typiske juleblomster også? Eller kan jeg kjøpe et par amaryllis og svibler? Anonymous poster hash: a81d6...8f4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Mye av blomster er giftig for katter, men er katten din slik som spiser på blomster? Det er ikke mine så aldri vært noe jeg har tenkt over når jeg har kjøpt blomster. Jeg vet hunden til min søster er slik som snoker på alt av blomster, hun må sette slike ting høyt slik st hunden ikke kommer til. Anonymous poster hash: 93373...ab8
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 Har hatt katter hele livet.Aldri opplevd at de spiser planter. Anonymous poster hash: 2c5ff...63b
*Nøtta* Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Amaryllis og svibler er også giftige. Nesten all, om ikke alle, løkvekster er giftige. Men når det er sagt, jeg har drevet med katteoppdrett i 13 år og har alltid hatt både katt og juleblomster i hus. Med unntak av et år, har ingen gnaget på noen av plantene-og her har vært mange katter(unger) innom på de årene. den katten som gnagde på julestejerna det året gikk det også helt fint med. Merket ingen forandringer på ham selv om han gnagde en del. Cluet er vel å finne utav om din katt er en so gnager eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Jeg har 3 katter, og ingen av de spiser på planter til vanlig, men den ene ELSKER tulipaner. Vet jo at det er farlig for katter å få i seg, men tenkte ikke over at han kom til å spise den opp siden han ikke spiser noe annet... Så svaret er vel at selvom de ikke spiser på de grønne plantene kan det jo hende de spiser på andre Anonymous poster hash: 05e6e...f91
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Min har aldri spist på blomster med unntak av hvis bladene har kommet borti han da han sitter i vinduet. Jeg tenker at katter som er ute kan spise uteblomster om de vil det. I tillegg til mus, fugler, sølevann osv så litt juleblomst overlever den nok. Jeg har ingen intensjon av å fly etter katten for å se at den spiser kunn kattemat hvertfall. Hatt katt i 20år 😊 Anonymous poster hash: 52a5c...467
Graciegirl Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Mine katter spiser alle blomster inne, med unntak av orkideer. Dermed har vi "bare" orkideer i heimen. Våre har aldri blitt syke, men diverse blomster og blader har jo kommet opp igjen. Særlig roser har vært populært! Vet at Julestjerner er giftig, men usikker på andre blomster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå