Gå til innhold

Er dette dumt? Ang søvn og baby på 2 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

På natten (ca 19-7) sover han i senga si, sovner av seg selv og våkner kun for mat en gang. På dagen sover han max 45 min av gangen dersom det er stille når jeg legger han. Hvis jeg derimot legger han på kjøkkenet i vogna med vifta på minste hastighet, sover han ca 2 timers lurer. Men er det dumt å lære han dette?

Anonymous poster hash: 95a0b...a93

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke dumt i det hele tatt. Det beste for både baby og dere er jo at han sover "mest mulig" 😊

Vi måtte også bruke ei vifte de første 4-5 mnd, men det var mye pga kolikk også. Etter det var det null problem 😉

Anonymous poster hash: 4f93f...9ea

Skrevet

Ikke dumt i det hele tatt. Det beste for både baby og dere er jo at han sover "mest mulig" 😊

Vi måtte også bruke ei vifte de første 4-5 mnd, men det var mye pga kolikk også. Etter det var det null problem 😉

Men hva med å sette han ut for å sove? Er jo støy ute også, veldig mange babyer sover kjempegodt ute i frisk luft 😉

Skrevet

Men hva med å sette han ut for å sove? Er jo støy ute også, veldig mange babyer sover kjempegodt ute i frisk luft 😉

Har prøvd å sette han ut, men også da våkner han etter kort tid, virker som om han trenger en monoton bakgrunnstøy for å sove på dagtid.

Godt å høre at behovet for dette forsvant etterhvert hos dere. Så liksom for meg at han ville få et problem hvis jeg gjorde dette den dagen han skulle begynne i barnehagen ;-).

Skrevet

Ikke stress med det :) Her har jeg bysset  begge mine, eller de har hatt dag lurene sine på fanget mitt de første 2-3 månedene... Det gikk gradvis over til å sovne i vogn eller seng ;) Selv om bestemora mi mente jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste og krisemaksimerte det med at jeg kom til å ha dem sovene på fanget til de ble 3 ;) ... He he.

De fleste babyer liker monoton bakgrunnstøy når de er små.. ;) Gjør det som er enklest :)

Skrevet

Vi gjør ca det samme, enten det eller triller en tur:)

Annonse

Skrevet

Ikke stress med det :) Her har jeg bysset begge mine, eller de har hatt dag lurene sine på fanget mitt de første 2-3 månedene... Det gikk gradvis over til å sovne i vogn eller seng ;) Selv om bestemora mi mente jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste og krisemaksimerte det med at jeg kom til å ha dem sovene på fanget til de ble 3 ;) ... He he.

De fleste babyer liker monoton bakgrunnstøy når de er små.. ;) Gjør det som er enklest :)

Godt å høre :-). Er fjerde ungen dette her, så skulle nesten tro man sluttet å lure på alt mulig rart, men ingen av de andre som har hatt slike "uvaner"

Hi

Skrevet

Det kalles hvit støy, og det finnes egne apper for det ☺ Google white noise.

Skrevet

Jeg har også god erfaring med White noise til babyer. Trenger ikke kjøpe noe, vi brukte en gammel radio som vi satte på statisk.

Anonymous poster hash: 8ac77...7be
Skrevet

Det er for øvrig lett å venne dem av med "radioen" når de ikke trenger den lenger, bare å skru ned lyden.

Anonymous poster hash: 8ac77...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...